МЕТОДИ ОЦІНКИ НАЦІОНАЛЬНОГО БРЕНДА КРАЇНИ: МІСЦЕ УКРАЇНИ У ГЛОБАЛЬНІЙ ЕКОНОМІЧНІЙ СИСТЕМІ

Автор(и)

  • Олексій Валентинович Люльов Сумський державний університет, Україна https://orcid.org/0000-0003-0268-009X
  • Ярослав В’ячеславович Решетняк Сумський державний університет, Україна
  • Лілія Миколаївна Хоменко ТОВ «Кемікал Компані», Україна

Ключові слова:

национальный бренд, Украина, международные рейтинги, имидж, оценка

Анотація

У статті проведено аналіз та розкрито сутність поняття «національний бренд» й основні критерії його формування за визначеннями міжнародних науковців та практиків. Проаналізовано та наведено короткий опис методик міжнародних рейтингів з оцінки національних брендів, таких як Bloom Consulting, Future Brands (FB), GfK Roper
(The Nation Brand Index), Brand Finance, World Economic Forum. Зазначено стан сприйняття національного бренда України. Визначено спільні та відмінні риси оцінювання міжнародних рейтингів.

Біографії авторів

Олексій Валентинович Люльов, Сумський державний університет

доктор економічних наук, доцент

Ярослав В’ячеславович Решетняк, Сумський державний університет

аспірант

Лілія Миколаївна Хоменко, ТОВ «Кемікал Компані»

маркетолог

Посилання

Індекс Сприйняття Корупції-2018. URL: ti-Ukraine.org/research/indeks-spryjnyattyakoruptsiyi-2018.

The Global Competitiveness Report 2018. URL: https://www.weforum.org/reports/the-globalcompetitveness-report-2018.

Liulov, O. V., Chyhryn, O. Y., & Pimonenko, T. V. National brand as a marketing determinant of macroeconomic stability. Marketing and Management of Innovations. 2018. № 3. С. 142-152. DOI:

21272/mmi.2018.3-12.

Івашова Н. В. Місце брендингу у сучасних маркетингових концепціях. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2011. № 4 (2). С. 89–97.

Anholt S. Nation-brands of the twenty-first century. Journal of Brand Management. 1998. № 5(6). С. 395–406.

Anholt S. What is competitive identity? In Competitive identity. Palgrave Macmillan, London. 2007. Р. 1–23.

Olins W. Corporate Identity: Making Business Strategy Visible Through Design. Boston, MA: Harvard Business School Press. 1999.

Fan Y. Branding the nation: What is being branded? Journal of vacation marketing. 2006. № 12 (1). С. 5–14.

Expert chat: Josй Torres on city brand fundamentals. URL: https://web.archive.org/web/20150402160437/http://placesbrands.com/expert-chat-jose-torres-on-city-brand-fundamentals/#.

Bloom Consulting Country Brand Ranking Trade Edition. URL: https://www.bloomconsulting.com/en/pdf/rankings/Bloom_Consulting_Country_Brand_Ranking_Trade.pdf.

Bloom Consulting Country Brand Ranking Tourism Edition. URL: https://www.bloomconsulting.com/en/pdf/rankings/Bloom_Consulting_Country_Brand_Ranking_Tourism.pdf.

Spain, a Global Tourist Power. URL: http://scb.es/en/why-spain/spain-a-global-tourist-power/.

Испания – Туризм, общий вклад в ВВП (доля, %). URL: https://knoema.ru.

Украина – Туризм, общий вклад в ВВП (доля, %). URL: https://knoema.ru.

The Digital Country Index'17. URL: https://www.digitalcountryindex.com/country-index-results.

Country Brand Index. URL: https://www.futurebrand.com/country-brand-index.

Country Brand Index 2014-15. URL: https://www.futurebrand.com/uploads/CBI2014-5.pdf.

Subramanian S. How to sell a country: the booming business of nation branding / Samanth Subramanian. URL: https://www.theguardian.com/news/2017/nov/07/nation-branding-industry-howto-sell-a-country.

Исследование GfK: Anholt-GfK Nation Brands Index 2017. URL: https://www.gfk.com/ru/insaity/press-release/issledovanie-gfk-anholt-gfk-nation-brands-index-2017/.

Press release: USA regains position as top nation brand from Germany. URL: https://www.gfk.com/fileadmin/user_upload/dyna_content_import/2015-11-24_press_releases/data/Documents/PressReleases/2015/2015-11-17_Anholt-GfK-Nation-Brand-Index_2015_press-release1.pdf.

Press release: Germany reclaims top «nation brand» ranking, with USA dropping to sixth place. URL: https://www.gfk.com/fileadmin/user_upload/2017-11-16Anholt-GfK_NBI_2017_press_ release_global_vfinal.pdf.

Германия – Туризм, общий вклад в ВВП (доля, %). URL: https://knoema.ru.

Brand Finance Nation Brands 2018. URL: https://brandfinance.com/knowledge-centre/reports/brand-finance-nation-brands-2018.

Brand Finance Nation Brands 2018. The annual report on the most valuable nation brands. URL: https://brandfinance.com/images/upload/brand_finance_nation_brands_reports_2018.pdf.

Our Mission. The World Economic Forum. URL: https://www.weforum.org/about/worldeconomic-forum.

The Global Competitiveness Report 2018. URL: http://www3.weforum.org/docs/GCR2018/05FullReport/TheGlobalCompetitivenessReport2018.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-15

Як цитувати

Люльов, О. В., Решетняк, Я. В., & Хоменко, Л. М. (2021). МЕТОДИ ОЦІНКИ НАЦІОНАЛЬНОГО БРЕНДА КРАЇНИ: МІСЦЕ УКРАЇНИ У ГЛОБАЛЬНІЙ ЕКОНОМІЧНІЙ СИСТЕМІ. Проблеми і перспективи економіки та управління, (2(18), 018–030. вилучено із http://ppeu.stu.cn.ua/article/view/184107

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ