Стратегічні пріоритети інноваційного розвитку промислових підприємств в умовах цифровізації
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-3(43)-130-138Ключові слова:
стратегія розвитку; інноваційні пріоритети; промислові підприємства; умови цифровізації; інтеграція інноваційних технологійАнотація
У статті висвітлено особливості формування стратегічних пріоритетів інноваційного розвитку промислових підприємств в умовах цифровізації. Зокрема наголошено, що інноваційний розвиток промислових підприємств та цифрові трансформації зумовлюють інтеграцію інноваційних технологій, зокрема цифрових інструментів і методів ведення бізнесу, які виводять підприємства на новий рівень зі спрямуванням на ефективну комунікацію з клієнтами, активізацію маркетингової діяльності та сфери управління, а також автоматизацію виробничих процесів. Окреслено вагомість побудови стратегії інноваційного розвитку промислового підприємства, яка виступає алгоритмом дій, способів та методів ведення інноваційної діяльності, покликаної сприяти впровадженню нових та вдосконаленню існуючих технологічних процесів у межах функціонування підприємства, забезпечення його конкурентоспроможності та мобільності як здатності до адаптації в умовах перманентних змін та зовнішніх чинників впливу. Обґрунтовано ключові етапи розроблення інноваційної стратегії та стратегічні пріоритети цифрової трансформації промислового підприємства.
Посилання
Анопа А. С. Особливості ведення інноваційного бізнесу в умовах цифрової трансформації / А. С. Анопа, С. М. Ілляшенко // Економіка та суспільство. – 2025. –№ 71. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-71-85.
Базака Р. В. Інструментарій соціальних мереж в інноваційному менеджменті сучасних організацій / Р. В. Базака, А. О. Єфремов // Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка. – 2023. – № 18. DOI: http://dx.doi.org/10.32782/2708-0366/2023.18.31.
Газуда Л. М. Розвиток аграрного підприємництва в Закарпатській області в умовах євроінтеграційних процесів: науково-прикладні аспекти і рекомендації / Л. М. Газуда, А. В. Балян, М. В. Газуда, Н. Ю. Волощук, С. М. Газуда // Велика Бакта. – ТОВ «РІК-У», 2021. – 67 с.
Газуда С. Зарубіжні практики формування кластерних стратегій / С. Газуда, М. Газуда, В. Герцег // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Економіка». – 2024. – № 2(64). – С. 53-58.
Дзямулич М. Трансформація бізнесу в умовах інформаційно-мережевої економіки / М. Дзямулич, О. Стащук, Т. Шматковська, Л. Гаряга // Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. – 2023. – № 4. – С. 26-33.
Дубиніна С. М. Вплив інноваційного розвитку на економічні показники промислового підприємства / С. М. Дубиніна // Підприємництво та інновації. – 2020. – № 11-2. – С. 23-28. DOI: https://doi.org/10.37320/2415-3583/11.22.
Ковальська Л. Методичний підхід до аналізу та оцінки підприємницького потенціалу підприємства / Л. Ковальська, І. Левчук, О. Левчук // Геополітика України: історія і сучасність. – 2023. – № 1(30). – С. 87-104. DOI: http://dx.doi.org/10.24144/2078-1431.2023.1(30).87-104.
Макурін А. А. Інноваційні процеси на вітчизняних та міжнародних підприємствах / А. А. Макурін, С. В. Козаревич // Управління змінами та інновації. – 2024. – № 10. – С. 46-50. DOI: http://dx.doi.org/10.32782/cmi/2024-10-9.
Микитенко Н. В. Можливості використання автоматизованих інформаційних систем в операційній діяльності / Н. В. Микитенко // Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка»: науковий журнал. – 2017. – № 7(35). – С. 132-136.
Мізюк Б. М. Стратегічний розвиток корпоративних структур у туристично-готельному бізнесі / Б. М. Мізюк // Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. – 2020. – № 61. – С. 57-60.
Перерва П. Г. Інноваційний потенціал реструктуризації підприємства [Електронний ресурс] / П. Г. Перерва, В. Л. Товажнянський, А. В. Кобєлєва // Стратегія інноваційного розвитку економіки: бізнес, наука, освіта (SIDEC 2015) : зб. пр. 7-ї Міжнар. наук.-практ. конф., 29 вересня-2 жовтня 2015 р. – Харків : НТУ "ХПІ", 2015. – С. 243-246. – Режим доступу: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/27200.
Підгорний Б. В. Трансформація категорії інноваційний потенціал в умовах індустрії 4.0 / Б. В. Підгорний // Трансформаційна економіка. – 2024. – № 4 (09). – С. 25-31. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2024-9-4.
Скоробогатова Н. Є. Концептуальні засади формування сталого розвитку суспільства в контексті Індустрії 4.0 / Н. Є. Скоробогатова // Економічний вісник НТУУ «КПІ». – 2019. – № 16. – С. 388-400.
Технології Big Data: ключові характеристики, особливості та переваги [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://aiconference.com.ua/uk/news/tehnologii-big-data-klyuchevieharakteristiki-osobennosti-i-preimushchestva-97883.
Цифрова адженда України – 2020 («Цифровий порядок денний» – 2020) Концептуальні засади (версія 1.0): Проєкт [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ucci.org.ua/uploads/ files/58e78.
Boniecki D., Namysł W., Krok W., Iszkowska J., Borowik M., Broniatowski M., Rabij M., Cyfrowa Polska. Szansa na technologiczny skok do globalnej pierwszej ligi gospodarczej [Electronic resource]. – McKinsey & Company: Website. – 2016. – Accessed mode: https://www.mckinsey.com/pl/our-insights/cyfrowa-polska.
Gupta S. Driving Digital Strategy. A Guide to Reimagining Your Business / S. Gupta. – Cambridge, MA: Harvard Business Review Press, 2018. – 281 р.
Lozic J. Core concept of business transformation: from business digitization to business digital transformation / J. Lozic. – Economic and Social Development: Book of Proceedings, 2019. – Рp. 159-167.
Lund S., Manyika J., Woetzel J., Bughin J., Krishnan M., Seong J., Muir M. Globalization in transition: the future of trade and value chains [Electronic resource]. – Executive Summary. McKinsey & Company: Website, 2019. – 24 p. – Accessed mode: https://www.mckinsey.com/featured-insights/ innovation-and-growth/globalization-in-transition-the-future-oftrade-and-value-chains.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).