КЛАСТЕРИЗАЦІЯ КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ

Автор:

Ткаленко С.І., Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана, м. Київ, Україна

Жулід-Христосенко Ю.О., Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана, м. Київ, Україна

Мова статті: українська

Анотація:

Досліджено процес об’єднання у кластери підприємств креативних індустрій у країнах Європейського Союзу. Особливу увагу було приділено визначенню просторової концентрації креативних підприємств та її значенню для формування креативних кластерів. Доведено, що кластеризація протягом останніх років стала однією з домінуючих тенденцій розвитку індустрій креативного сектору. Виділено основні характерні риси, а також відмінності креативної кластеризації відносно кластеризації інших промислових сфер економіки. У цій статті проаналізовано особливості функціонування і розвитку креативних кластерів на території Європейського Союзу, визначено також основні механізми їх підтримки. Показано, що країни ЄС мають лідируючі показники зростання креативних індустрій у світі, а отже, їх кластерна політика є найбільш ефективною.

Ключові слова:

креативність, креативні індустрії, креативні кластери, концентрація креативної діяльності, кластеризація

Список використаних джерел:

  1. Benhamou F. L’économie de la culture / Paris : La Découverte, Coll. Repères. – 2001. (3 éd.). – Р. 214.

  2. Chapain C., Comunian R. Enabling and Inhibiting the Creative Economy : The Role of the Local and Regional Dimensions in England / Regional Studies  2009. – Р. 717–734.

  3. Clifton, N. and Cooke, P. The Creative Class in the UK: An Initial Analysis. / Centre for Advanced Studies: Regional Industrial Studies Research Report 43. – Cardiff: Centre for Advanced Studies, – 2007. – Р. 55–62.

  4. Creating growth Measuring cultural and creative markets in the EU – 2014, December. – 100 р.

  5. De Propris, L. and Hypponen, L. Creative Clusters and Governance: The Dominance of the Hollywood Film Cluster. – Cheltenham : Edward Elgar, 2008. – Р. 340–371.

  6. European Cluster Observatory Priority sector report: Creative and cultural industries. – 2011. – Р. 43–56.

  7. European Cluster Observatory. European Cluster Panorama. – 2014. – Р. 70.

  8. European Commission, 2008/0064. Propuesta de decision del Parlamento Europeo y del Consejo relativa al Año Europeo de la Creatividad y la Innovación 2009 / Brussels. – 28.03.2008.

  9. European Commission. European Competitiveness Report – 2010 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ec.europa.eu/enterprise/policies/industrial-competitiveness/competitiveness-analysis/european-competitiveness-report/index_en.htm.

  10. European Commission. Promoting cultural and creative sectors for growth and jobs in the EU / COM(2012)537 – 2012 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:52012DC0537.

  11. Florida, R. The Rise of the Creative Class. – London : Basic Books, 2004. – Р. 85–91.

  12. Freeman, A. London’s creative workforce: 2009 update / GLA Economics Working Paper Series, 40. London: GLA Economics. – 2010 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://legacy.london.gov.uk/mayor/ economic_unit/docs/wp40. pdf [Last accessed 21 April 2010].

  13. Ginsburgh V., Throsby D., Bille T., Schulze G. G., Menger P-M. Handbook of the Economics of Art and Culture / Amsterdam : Elsevier. – 2006. – Vol. 1. – Р. 765–1100.

  14. Lazzeroni M. High-tech activities, systems innovativeness and geographical concentration / Insights into technical districts in Italy – European Urban and Regional Studies. – 2010. – 17 (1). – Р. 45–63.

  15. Porter M. The competitive advantage of nations. – London : Basic Books, 1990. – Р. 172–184.

  16. Power D., Scott A. Cultural Industries and the Production of Culture. – London : Routledge, 2004. – Р. 75–89.

  17. Scott A. J. The cultural Economy of cities. – London : SAGE Publications, 2000. – Р. 113–134.

Завантажити