METHOD OF ASSESSMENT OF MARKETING EFFECTIVENESS

Author:

Zhydok Viktoriia, Chernihiv National University of Technology (95 Shevchenka Str., 14035 Chernihiv, Ukraine)

Tkach Yuliia, Chernihiv National University of Technology (95 Shevchenka Str., 14035 Chernihiv, Ukraine)

Language: ukrainian

Annotation:

The effectiveness of marketing process management in the enterprise. Actuality of the problem of assessing the effectiveness of marketing activities. The composition efficiency as a function of marketing management. Application of several different methods of evaluating the effectiveness of marketing activities that will allow it to more fully assess, detect errors, the threat potential of others. Indicated that evaluate the effectiveness of marketing activities necessary taking into account the development strategy. Set their relationship and impact force on the target by using regression analysis.

Key words:

efficiency, evaluation, marketing activity

References:

  1. Голубков Е. П. Маркетинг: стратегия, планы, структура Е. П. Голубков. – М. : Дело, 2005. – 205 с.

  2. Жихарева К. І. Оцінка ефективності маркетингової діяльності / К. І. Жихарева // Управління розвитком. – 2012. – № 4. – С. 69–71.

  3. Ковалев АИМаркетинговый анализ / АИКовалев, В. В. Войленко. – Изд. 2-е, перераб. и доп. – М. : Центр экономики и маркетинга, 2000. – 256 с.

  4. Косік А. Ф. Мікроекономіка : навч. посіб. – К. : Центр навчальної літератури, 2004. – 416 с.

  5. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива: перевод с француз­ского / Ж.-Ж. Ламбен. – СПб. : Наука, 1996. – 589 с.

  6. Мирзоев РГ. Методология эффективности в менеджменте и маркетинге : учебное пособие / Р. Г. Мирзоев, Э. В. Минько, А. М. Колесников. – СПб., 1997. – 85 с.

  7. Підвальна О. Г. Синергійний ефект в менеджменті [Електронний ресурс] / О. Г. Підвальна, Н. О. Козяр // Ефективна економіка. – 2013. – № 3. – Режим доступу : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1865.

  8. Уолш К. Ключові фінансові показники. Аналіз та управління розвитком підприємства : пер. з англ. / К. Уолш. – К. : Всеувито ; Наукова думка, 2001. – 367 с.

  9. Фатхутдинов Р. А. Производственный менеджмент : учебник для вузов / Р. А. Фатхутдинов. – 4-е изд. – СПб. : Питер, 2003. – 491 с.

  10. Хруцкий В. Е. Современный маркетинг / В. Е. Хруцкий, И. В. Корнеева, Е. Э. Автухова. – М. : Финансы и статистика, 1991. – 256 с.

  11. Яшева Г. А. Эффективность маркетинга: методика, оценки и результаты / Г. А. Яшева // Практический маркетинг. – 2003. – № 8. – С. 33–34.

Download