ДОСЛІДЖЕННЯ УМОВ ФУНКЦІОНУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ ВНУТРІШНЬОГО ВОДНОГО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
Ключові слова:
річковий транспорт, європейська інтеграція, вантажні перевезення, збори за річкові перевезенняАнотація
Вступ. Збалансований розвиток сучасної транспортної системи країни можливий лише за умови оптимального розвитку внутрішнього водного транспорту як одного з найбільш екологічних та дешевих видів транспорту.
Мета. Метою представленого дослідження було виявлення, аналіз та класифікація проблем функціонування підприємств внутрішнього водного транспорту України та окреслення стратегічних напрямів його розвитку в умовах європейської інтеграції. Meтоди. На основі використання методів структурного та функціонального аналізу вітчизняної та європейської практики функціонування підприємств внутрішнього водного транспорту, виявлено основні бар’єри та загрози для їх ефективного розвитку. Результати. Здійснено класифікацію всіх проблем водного транспорту України за такими групами, як природні, технічні, політичні та економічні. Проаналізовано причини високої собівартості річкових перевезень, низького рівня інфраструктури та невідповідності законодавчої бази сучасним вимогам. Проведено порівняння підходів до розв’язання виділених проблем в Україні та країнах ЄС. Окреслено стратегічні напрями розвитку підприємств внутрішніх водних перевезень України в умовах європейської інтеграції. Визначено першочергові завдання стратегії розвитку внутрішніх водних шляхів України. Висновки. Для забезпечення активізації економічної активності у сфері річкового транспорту України необхідним є розвиток річкової та портової інфраструктури, технологічне оновлення річкового флоту, ухвалення низки законодавчих ініціатив, спрямованих на спрощення роботи річкових перевізників, також розробка й реалізації національної стратегії розвитку галузі. Зазначено, що перспективи для розвитку внутрішнього водного транспорту частково пов’язані з імплементацією європейських норм і стандартів у галузі річкових перевезень.
Посилання
Rezvoliutsiia na vode: kak Ukraine zarabotat na rekakh [Revolution on water: how to make money on rivers in Ukraine]. Retrieved from https://www.segodnya.ua/economics/transport/revolyuciya-na-vode-kak-ukraine-zarabotat-na-rekah-1136749.html.
Ministerstvo infrastruktury Ukrainy: ofitsiinyi sait [Ministry of Infrastructure of Ukraine: official site]. URL: http://mtu.gov.ua.
Vid Horishnikh Plavniv i dali. Stan richkovoho transportu v Ukraini [From Horishni Plavni and further ahead. State of river transport in Ukraine]. Retrieved from http://zerkalo.mk.ua/novini/vid-gorishnix-plavniv-i-dali-stan-richkovogo-transportu-v-ukra%D1%97ni.html.
Sledz, S. (December 1, 2017). Ukraina ne potrebuie koruptsiinykh zakoniv dlia vidrodzhennia richkovoho [Ukraine does not need corrupt laws to revive the river]. Dzerkalo tyzhnia – Mirror of the week [in Ukrainian].
Ivanov, S. V. (2018). Transportno-lohistychni klastery v konteksti rozvytku transportnoi systemy Ukrainy ta okremo vziatoho ekonomichnoho raionu [Transport-logistic clusters in the context
of the transport system development of Ukraine and a separate economic region]. Ekonomichnyi visnyk Donbasu – Economic Bulletin of Donbass, 1 (51), 15-22 [in Ukrainian].
Eurostat. Retrieved from https://ec.europa.eu/eurostat.
Karmazina, O. O. (Ed.). Transport i zviazok Ukrainy. 2016 [Transport and communications of Ukraine. 2016] (2017). Kyiv: Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy [in Ukrainian].
Nibulon. Retrieved from http//forbes.ua/company/709.
Pro skhvalennia Uhody (u formi obminu notamy) mizh Kabinetom Ministriv Ukrainy i Uriadom Rumunii pro vidkryttia mizhnarodnoho punktu propusku cherez ukrainsko-rumunskyi derzhavnyi kordon dlia poromnoho, pasazhyrskoho ta vantazhnoho spoluchennia mizh naselenymy punktamy Orlivka (Ukraina) – Isakcha (Rumuniia) [On approval of the Agreement (in the form of the exchange of notes) between the Cabinet of Ministers of Ukraine and the Government of Romania on the opening of an
international border crossing point through the Ukrainian-Romanian state border for ferry, passenger and freight connections between the settlements Orlivka (Ukraine) – Isakcha (Romania)]. № 1129-r (dated November 19, 2014). Retrieved from: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/247770784.
Poromnu perepravu mizh Ukrainoiu i Rumuniieiu planuiut vidkryty u veresni [The ferry crossings between Ukraine and Romania are scheduled to open in September]. Retrieved from https://zik.ua/news/2018/04/26/poromnu_perepravu_mizh_ukrainoyu_i_rumuniieyu_planuyut_vidkryt y_u_veresni_1313285.
Pro transport [About transport]. № 232/94-VR (10.11.1994). Retrieved from zakon.rada.gov.ua/go/232/94-vr.
Palyvoda, O. M., Plavan, V. P. (2016). Otsiniuvannia synerhetychnoho efektu formuvannia klasternykh orhanizatsiinykh struktur [Evaluation of the synergetic effect of forming cluster organizational structures]. Ekonomichnyi chasopys-XXI – Economic Newsletter-XXI, 158 (3-4(2)), 48–51 [in Ukrainian].
Palyvoda, O. M. (2016). Pidkhody do formuvannia klasternoi infrastruktury v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu [Approaches to the formation of cluster infrastructure in countries of the European Union]. Vodnyi transport – Water transport, 2 (25), 109–115 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Чернігівський національний технологічний університет, 2015
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).