ДОСЛІДЖЕННЯ УМОВ ФУНКЦІОНУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ ВНУТРІШНЬОГО ВОДНОГО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

  • Andriy Partola State University of Infrastructure and Technologies, Ukraine

Ключові слова:

річковий транспорт, європейська інтеграція, вантажні перевезення, збори за річкові перевезення

Анотація

Вступ. Збалансований розвиток сучасної транспортної системи країни можливий лише за умови оптимального розвитку внутрішнього водного транспорту як одного з найбільш екологічних та дешевих видів транспорту.
Мета. Метою представленого дослідження було виявлення, аналіз та класифікація проблем функціонування підприємств внутрішнього водного транспорту України та окреслення стратегічних напрямів його розвитку в умовах європейської інтеграції. Meтоди. На основі використання методів структурного та функціонального аналізу вітчизняної та європейської практики функціонування підприємств внутрішнього водного транспорту, виявлено основні бар’єри та загрози для їх ефективного розвитку. Результати. Здійснено класифікацію всіх проблем водного транспорту України за такими групами, як природні, технічні, політичні та економічні. Проаналізовано причини високої собівартості річкових перевезень, низького рівня інфраструктури та невідповідності законодавчої бази сучасним вимогам. Проведено порівняння підходів до розв’язання виділених проблем в Україні та країнах ЄС. Окреслено стратегічні напрями розвитку підприємств внутрішніх водних перевезень України в умовах європейської інтеграції. Визначено першочергові завдання стратегії розвитку внутрішніх водних шляхів України. Висновки. Для забезпечення активізації економічної активності у сфері річкового транспорту України необхідним є розвиток річкової та портової інфраструктури, технологічне оновлення річкового флоту, ухвалення низки законодавчих ініціатив, спрямованих на спрощення роботи річкових перевізників, також розробка й реалізації національної стратегії розвитку галузі. Зазначено, що перспективи для розвитку внутрішнього водного транспорту частково пов’язані з імплементацією європейських норм і стандартів у галузі річкових перевезень.

Біографія автора

Andriy Partola, State University of Infrastructure and Technologies

PhD student

Посилання

Rezvoliutsiia na vode: kak Ukraine zarabotat na rekakh [Revolution on water: how to make money on rivers in Ukraine]. Retrieved from https://www.segodnya.ua/economics/transport/revolyuciya-na-vode-kak-ukraine-zarabotat-na-rekah-1136749.html.

Ministerstvo infrastruktury Ukrainy: ofitsiinyi sait [Ministry of Infrastructure of Ukraine: official site]. URL: http://mtu.gov.ua.

Vid Horishnikh Plavniv i dali. Stan richkovoho transportu v Ukraini [From Horishni Plavni and further ahead. State of river transport in Ukraine]. Retrieved from http://zerkalo.mk.ua/novini/vid-gorishnix-plavniv-i-dali-stan-richkovogo-transportu-v-ukra%D1%97ni.html.

Sledz, S. (December 1, 2017). Ukraina ne potrebuie koruptsiinykh zakoniv dlia vidrodzhennia richkovoho [Ukraine does not need corrupt laws to revive the river]. Dzerkalo tyzhnia – Mirror of the week [in Ukrainian].

Ivanov, S. V. (2018). Transportno-lohistychni klastery v konteksti rozvytku transportnoi systemy Ukrainy ta okremo vziatoho ekonomichnoho raionu [Transport-logistic clusters in the context

of the transport system development of Ukraine and a separate economic region]. Ekonomichnyi visnyk Donbasu – Economic Bulletin of Donbass, 1 (51), 15-22 [in Ukrainian].

Eurostat. Retrieved from https://ec.europa.eu/eurostat.

Karmazina, O. O. (Ed.). Transport i zviazok Ukrainy. 2016 [Transport and communications of Ukraine. 2016] (2017). Kyiv: Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy [in Ukrainian].

Nibulon. Retrieved from http//forbes.ua/company/709.

Pro skhvalennia Uhody (u formi obminu notamy) mizh Kabinetom Ministriv Ukrainy i Uriadom Rumunii pro vidkryttia mizhnarodnoho punktu propusku cherez ukrainsko-rumunskyi derzhavnyi kordon dlia poromnoho, pasazhyrskoho ta vantazhnoho spoluchennia mizh naselenymy punktamy Orlivka (Ukraina) – Isakcha (Rumuniia) [On approval of the Agreement (in the form of the exchange of notes) between the Cabinet of Ministers of Ukraine and the Government of Romania on the opening of an

international border crossing point through the Ukrainian-Romanian state border for ferry, passenger and freight connections between the settlements Orlivka (Ukraine) – Isakcha (Romania)]. № 1129-r (dated November 19, 2014). Retrieved from: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/247770784.

Poromnu perepravu mizh Ukrainoiu i Rumuniieiu planuiut vidkryty u veresni [The ferry crossings between Ukraine and Romania are scheduled to open in September]. Retrieved from https://zik.ua/news/2018/04/26/poromnu_perepravu_mizh_ukrainoyu_i_rumuniieyu_planuyut_vidkryt y_u_veresni_1313285.

Pro transport [About transport]. № 232/94-VR (10.11.1994). Retrieved from zakon.rada.gov.ua/go/232/94-vr.

Palyvoda, O. M., Plavan, V. P. (2016). Otsiniuvannia synerhetychnoho efektu formuvannia klasternykh orhanizatsiinykh struktur [Evaluation of the synergetic effect of forming cluster organizational structures]. Ekonomichnyi chasopys-XXI – Economic Newsletter-XXI, 158 (3-4(2)), 48–51 [in Ukrainian].

Palyvoda, O. M. (2016). Pidkhody do formuvannia klasternoi infrastruktury v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu [Approaches to the formation of cluster infrastructure in countries of the European Union]. Vodnyi transport – Water transport, 2 (25), 109–115 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-15

Номер

Розділ

ГАЛУЗЕВИЙ АСПЕКТ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА