ТРАНСПОРТНА СКЛАДОВА ЕКОНОМІКИ ЯК ОСНОВА СТАЛОГО РОЗВИТКУ РЕГІОНУ
Ключові слова:
транспортна складова економіки, сталий розвиток регіону, якість транспортних послуг, регіональний транспорт, регіональний розвитокАнотація
Транспортна складова економіки відрізняється гнучкістю та мобільністю, що робить її основою ефективного функціонування будь-якої економічної системи. Тому на сучасному етапі зростає роль та значення всіх видів транспорту, і особливо регіонального, випереджальний розвиток і надійна робота якого є невід’ємною умовою не тільки загальноекономічного зростання, а і соціальної стабільності країни в цілому.
Метою статті є дослідження особливостей транспортної складової економіки як чинника, який сприяє сталому розвитку будь-якого регіону.
У статті розкривається сутність та значення транспортної складової економіки регіону, яка являє собою складну систему, що забезпечує задоволення потреб у доставці вантажів і пасажирів та створює єдність, цілісність, відкритість і комплексність розвитку господарства регіону. У статті визначені особливості транспортної складової економіки як чинника, що сприяє стабілізації регіонального розвитку. При цьому зазначається, що надійне функціонування транспортних регіональних систем впливає не тільки на внутрішній розвиток окремих регіонів, а й у великій мірі визначає успішність зовнішньоекономічної діяльності. На основі діагностики сучасного стану регіонального транспорту доведена принципова зміна потреби в його послугах, яка з’явилась у результаті реформування.
У ході дослідження особлива увага приділяється питанням формування системи якості регіональних транспортних послуг, що є передумовою підвищення конкурентоспроможності регіону. При цьому доведено, що слід розрізняти якість роботи транспорту регіону та якість його послуги. Показниками якості роботи транспорту є оборот і продуктивність транспортних засобів, маса і швидкість руху та ін. Якість транспортної послуги характеризується ступенем задоволення потреби в перевезеннях, їхньою ритмічністю, дотриманням встановлених термінів доставки та збереженням перевезених вантажів.
У результаті дослідження визначено, що регіональна транспортна складова економіки повинна розглядатися як система, спрямована на створення транспортної послуги визначеної якості, тобто сукупності корисних для споживача властивостей. Окрім того, проведена оцінка споживчих властивостей послуг транспортної складової економіки регіону, а також розкрита їх сутність та специфіка.
Посилання
Glutkyn, O. P. (Ed.), Gorbunov, N. M., Gurov, A. I., Zorin, Yu. V. (1999). Vseobshchee upravlenie kachestvom [Total Quality Management]. Moscow: Radio i sviaz [in Russian].
Zerkalov, D. V. (2006). Transportna systema Ukrainy: dovidnyk [Transport system of Ukraine:dictionary]. Kyiv: Osnova [in Ukrainian].
Korniietskyi, O. V. (2016). Rehuliuvannia sotsialno-ekonomichnoho rozvytku rehionu, yak vazhlyvyi chynnyk derzhavnoho upravlinnia [Regulation of the socio-economic development of the region as an important factor in public administration]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu silskoho hospodarstva imeni Petra Vasylenka – Bulletin of Kharkiv National Technical University of Agriculture named after Petr Vasilenko, 174, 67–73 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Чернігівський національний технологічний університет, 2015
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).