МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНОЇ СТРАТЕГІЇ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ОРГАНІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Марина Миколаївна Радєва Мелітопольський інститут державного та муніципального управління «Класичного приватного університету», Україна https://orcid.org/0000-0003-2288-3388

Ключові слова:

конкуренція, конкурентоспроможність, конкурентна перевага, конкурентна стратегія, фактор

Анотація

У роботі запропоновано ієрархічний ланцюг перетворення цінності в ефект, що дозволяє розглядати стратегію як підґрунтя забезпечення конкурентних переваг в організації. Використання цінностей через реалізацію спеціально розроблених конкурентних стратегій забезпечує створення зовнішньої/внутрішньої конкурентної переваги, які проявляються або в якості товару та його обслуговування, або в ціні, та отримання ефекту. Удосконалено модель вибору конкурентної стратегії для кожної стратегічної одиниці організації, що складається з п’яти елементів: постановка мети; формування списку конкурентних стратегій; аналіз ключових факторів вибору; вибір та оцінка
ефективності; розробка програми реалізації конкурентної стратегії. Виокремлено ключові фактори та їх комбінації, надано рекомендації щодо вибору конкурентної стратегії залежно від взаємодії факторів внутрішнього і зовнішнього середовища. Практичне використання моделі дозволить обирати, узгоджувати й управляти взаємодією
конкурентних стратегій, що забезпечують досягнення принципово різних конкурентних переваг для кожної стратегічної одиниці.

Біографія автора

Марина Миколаївна Радєва, Мелітопольський інститут державного та муніципального управління «Класичного приватного університету»

доктор  економічних  наук,  професор

Посилання

Азоев Г. Л., Челенков А. П. Конкурентные преимущества фирмы. Москва: Типография Новости, 2000. 256 с.

Дафт Р. Менеджмент. 10-е изд. Санкт-Петербург: Питер, 2015. 656 с.

Томпсон А. А., Стрикленд А. Дж. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии. Москва: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. 576 с.

Фатхутдинов Р. А. Концепция новой теории управления конкурентоспособностью и конкуренцией. Современная конкуренция. 2007. №1 (1). С. 73–86.

Фатхутдинов Р. А. Развитие конкурентных преимуществ объектов в конкурентоспособной экономике. Современная конкуренция. 2009. №6 (18). С. 111–143.

Ansoff I. Corporate Strategy. Middlesex, Penguin Books, 1981.

Boulton J., Allen P., Bowman C. Embracing Complexity: Strategic Perspectives for an Age of Turbulence, Oxford Scholarship. 2015.

Daft R. L., Lane G. Organization Theory and Design, Tenth Edition. URL: https://www.academia.edu/34980718/Richard_L.Daft_Organization_Theory_and_Design_1.

Mintzberg H. Structure in Fives Englewood Cliffs. NJ, Prentice Hall, Inc., 1989.

Porter M. E. Towards a Dynamic Theory of Strategy. Strategic Management Journal. December, 1995. Р. 12–26.

Porter M. E. Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. New York: Free Press, 1998.

Radieva, M. (2018). Institutional modernization of the global economy. Baltic Journal of Economic Studies. 2018. № 4(5). С. 283–291.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-15

Як цитувати

Радєва, М. М. (2021). МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНОЇ СТРАТЕГІЇ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ОРГАНІЗАЦІЇ. Проблеми і перспективи економіки та управління, (2(18), 031–039. вилучено із http://ppeu.stu.cn.ua/article/view/184111

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ