СУТЬ ТА ЗНАЧЕННЯ МЕТОДУ БЕНЧМАРКІНГУ В ДОСЛІДЖЕННЯХ ЕКОТУРИСТИЧНОЇ СФЕРИ

Автор(и)

Ключові слова:

бенчмаркінг, підприємство екотуризму, конкурентне середовище, фінансове дослідження, маркетинг

Анотація

У статті досліджено генезис методу бенчмаркінгу; розкрито сутність поняття бенчмаркінгу; досліджено особливості поширення бенчмаркінгу серед вітчизняних підприємств екотуризму; розглянуто основні етапи використання бенчмаркінгу вітчизняними екотуристичними підприємствами (планування, дослідження, спостереження і збір інформації, аналіз, адаптація та удосконалення). У межах загального підходу до типології бенчмаркінгу виокремлено п’ять типів процесу бенчмаркінгу, що необхідно застосовувати екотуристичними підприємствами у процесі фінансового дослідження конкурентного середовища, а саме: внутрішній, зовнішній конкурентний, зовнішній внутрішньогалузевий, зовнішній міжгалузевий, комбінований міжгалузевий. Визначено види бенчмаркінгу. Надано власне визначення поняття бенчмаркінгу, на базі чого враховано фінансову складову при дослідженні конкурентного середовища, що сприятиме покращенню власних результатів фінансової діяльності підприємств екотуризму, враховуючи вже досягнуті результати конкурентів.

Біографія автора

Тетяна Сергіївна Шабатура, Одеський державний аграрний університет

кандидат  економічних  наук,  доцент

Посилання

Ганущак-Ефименко Л. Н. Конкурентные преимущества кластерообьеднаних предприятий на рынке. Актуальные проблемы экономики. 2010. № 3 (105). С. 143–147.

Клейменов А. М., Сергеев Б. И. Инновационные процессы в развитии туризма. Культура народов Причерноморья. 2004. № 52, т. 2. С. 62–66.

Королева И. С., Маркова И. Д. Инновационные виды туризма. URL: http://www.scienceforum.ru/2014/675/4319

Латыпова Э. Н. Элементы инновационной стратегии туристических предприятий. URL:

http://www.uecs.ru/marketing/item/1702012260.

Римар М. В., Ликун Н. В. Етапи та принципи здійснення інноваційної діяльності підприємства. Вісник національного університету «Львівська Політехніка». 2012. № 725. С. 360–365.

Сардак С. Е., Джинджоян В. В. Маркетинг: навч. посіб. Дніпро: ДГУ, 2018. 242 с.

Sardak S., Dzhyndzhoian V., Samoilenko A. Global innovations in tourism. Innovative Marketing. Business Perspectives. 2016. Vol. 12, № 3. Р. 45-50.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-19

Як цитувати

Шабатура, Т. С. (2021). СУТЬ ТА ЗНАЧЕННЯ МЕТОДУ БЕНЧМАРКІНГУ В ДОСЛІДЖЕННЯХ ЕКОТУРИСТИЧНОЇ СФЕРИ. Проблеми і перспективи економіки та управління, (3(19), 167–173. вилучено із http://ppeu.stu.cn.ua/article/view/195722

Номер

Розділ

ГАЛУЗЕВИЙ АСПЕКТ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА