ТЕОРЕТИЧНА СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ «ПОДІЄВИЙ ТУРИЗМ» ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ЙОГО ВИКОРИСТАННЯ
Ключові слова:
подія, туризм, подієвий туризм, функції подієвого туризму, сутність подієвого туризмуАнотація
У статті проведено аналіз сучасних підходів до визначення сутності поняття «подієвий туризм». За резуль-татами дослідження проведено їх систематизацію. Визначено основні напрями щодо трактування цієї категорії в науковій літературі. Запропоновано авторське визначення категорій «подія» та «подієвий туризм». Розглянуто перевагу подієвого туризму через реалізацію інформаційних та психологічних функцій. Визначено шляхи підсилення функцій туризму за допомогою використання організованого заходу. Виявлені специфічні характеристики подієвого туризму. Приділено увагу використанню події як специфічного інформаційного подразника з метою виклику певної
емоційної реакції у споживача туристичної послуги. Акцентовано увагу на ефективності подієвого туризму як чинника, що формує координує та направляє туристичні потоки.
Посилання
The Travel and Tourism Economy. 2017. URL: https://howmuch.net/articles/travel-tourism-economy-2017.
Тищенко П. В. Теоретичні аспекти та розвиток подієвого туризму регіону. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія Економічні науки. 2011. № 33. С. 124–128.
Долженко Г. П., Шмиткова О. В. Подієвий туризм в Західній Європі і можливості його розвитку в Росії. Відомості вищих навчальних закладів. Північно-Кавказький регіон. Серія: Сус-
пільні науки. 2007. № 6. С. 116–119.
Бабкін О. В. Спеціальні види туризму. Ростов-на-Дону: Фенікс, 2008. 252 с.
Бейдик О.О. Словник-довідник з географії туризму, рекреології та рекреаційної географії. Київ: Палітра, 1997. 86 с.
Герасимчук З. В., Поліщук В. Л. Розвиток івентивного туризму в регіоні та необхідність створення туристичного комплексу. Проблеми формування нової економіки ХХІ сторіччя: матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Луцьк, 23-24 грудня 2010 р.). Луцьк, 2010. С. 337–340.
Давыденко И. В. Доминанты рынка событийного туризма. URL: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2151.
Никитина С. С., Зинченко М. В. Материалы Международной научно-практической конференции «Актуальные проблемы гуманитарных наук» (г. Томск, 5-6 апреля 2012 г.). Томск,
C. 81–84.
Устименко Л. М. Освітній туризм як історико-культурне явище. Культура і сучасність. 2013. № 1. С. 88-92. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Kis_2013_1_17.
Наумік К. Г., Вовк К. М. Нейроекономічний підхід щодо розвитку івент-туриcтичної діяльності. Комунальне господарство міст. 2017. № 12. С. 33–38.
Getz D. Event Tourism: Definition, Evolution, and Research. Tourism Management. 2008а. № 29 (3). Р. 403–428.
Getz D. Festivals and special events: Life cycle and saturation issues. Garter, & D. Lime (Eds.), Trends in outdoor recreation, leisure and tourism. Wallingford, UK: CABI, 2000. Р. 175–185.
Toneva P. I. Studying the impacts of event tourism on the host communities in Bulgaria. Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. 2017. № 1. URL:
http://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2017_1/epm2017_1_5.pdf.
Whitford M. Regional development through domestic atourist event policies: Gold Coast and Brisbane, 1974–2003. UNLV Journal of Hospitality, Tourism and Leisure Science. 2004а. № 1. Р. 1–24.
Stokes R. A framework for the analysis of events—tourism knowledge networks. Journal of Hospitality and Tourism Management. 2004. № 11(2). Р. 108–123.
Ritchie J. R. Brent. Beacons Of Light in An Expanding Universe: An Assesement Of The State-Of-The-Art in Tourism Marketing. Marketing Research, Journal of Travel and Tourism
Marketing. 1997. № 5(4). Р. 49–84.
Реймерс Н. Ф. Природопользование: словарь-справочник. Москва: Мысль, 1990. 468 с.
Ueli Gyr. Geschichte des Tourismus : Strukturen auf dem Weg zur Moderne. 2010. URL: http://ieg-ego.eu/de/threads/europa-unterwegs/tourismus/ueli-gyr-geschichte-des-tourismus.
Кифяк В. Ф. Організація туризму: Навчальний посібник. Чернівці: Книги – ХХІ, 2008. 344 с.
Мальська М. П., Худо В. В., Цибух В. І. Основи туристичного бізнесу: навч. посіб. Київ: Центр навч. літ., 2004. 272 с.
Про туризм: Закон України від 15.09.1995 № 324/95-ВР. Відомості Верховної Ради України. 1995. № 31. Ст. 24. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80.
Сайт Всесвітньої туристичної організації. URL: https://www2.unwto.org.
Walters S. R. Travel Industry World Yearbook. The Big Picture. Journal of Travel Research. 1985. Vol. 29. Р. 26.
Pine J., Gilmore J. The Experience Economy, Harvard Business School Press, Boston, 1999.
Richards G. The experience industry and the creation of attractions. Cultural Attractions and European Tourism / Richards G. (Ed.). Oxfordshire, UK: CABI(2001). Р. 55–69.
Маркетинговый менеджмент: учебник / Ф. Котлер, К. Л. Келлер, А. Ф. Павленко и др. Москва: Изд-во «Химджест», 2008. 720 с.
Филиппов А. Ф. Базовый словарь теории социальных событий. Пути России: проблемы социального познания / под. общ. ред. Д. М. Рогозина. Москва: МВШСЭН, 2006. С. 195–208.
Биржаков М. Б., Воронцова И. В., Метелев Н. И. Событийный туризм: карнавалы в истории и современном туризме. Туристские фирмы. 2000. № 23. С. 94–111.
Кабушкин Н. И. Менеджмент туризма: учеб. пособие. 2-е изд., перераб. Минск: Новое знание, 2001. 432 с.
Ткаченко Т. І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: монографія. 2-ге вид., випр. та доповн. Київ: КНТЕУ, 2009. 463 с.
Зима О. Г., Дехтяр Н. А. Конспект лекцій «Організація туризму в Україні» з навчальної дисципліни «Організація туризму». Харків: ХНЕУ, 2008. 271 с.: табл., іл.
Колосінська М. І. Систематизація функцій туризму в аспекті їхнього впливу на національну економіку. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. 2011. Вип. IIІ (43). URL: http://tourlib.net/statti_ukr/kolosinska2.htm
Устименко Л. М., Афанасьєв Ю. Л. Історія туризму: навчальний посібник. Київ: Альтерпрес, 2008. 354 с.
Червінський А. Роль подієвого туризму в освоєнні культурно-освітнього простору Прикарпаття. Гірська школа українських Карпат. 2016. № 14. С. 235–238.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Чернігівський національний технологічний університет, 2015
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).