ТЕОРЕТИЧНА СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ «ПОДІЄВИЙ ТУРИЗМ» ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ЙОГО ВИКОРИСТАННЯ

Автор(и)

  • Катерина Михайлівна Вовк Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна https://orcid.org/0000-0002-7113-1839

Ключові слова:

подія, туризм, подієвий туризм, функції подієвого туризму, сутність подієвого туризму

Анотація

У статті проведено аналіз сучасних підходів до визначення сутності поняття «подієвий туризм». За резуль-татами дослідження проведено їх систематизацію. Визначено основні напрями щодо трактування цієї категорії в науковій літературі. Запропоновано авторське визначення категорій «подія» та «подієвий туризм». Розглянуто перевагу подієвого туризму через реалізацію інформаційних та психологічних функцій. Визначено шляхи підсилення функцій туризму за допомогою використання організованого заходу. Виявлені специфічні характеристики подієвого туризму. Приділено увагу використанню події як специфічного інформаційного подразника з метою виклику певної
емоційної реакції у споживача туристичної послуги. Акцентовано увагу на ефективності подієвого туризму як чинника, що формує координує та направляє туристичні потоки.

Біографія автора

Катерина Михайлівна Вовк, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця

аспірантка

Посилання

The Travel and Tourism Economy. 2017. URL: https://howmuch.net/articles/travel-tourism-economy-2017.

Тищенко П. В. Теоретичні аспекти та розвиток подієвого туризму регіону. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія Економічні науки. 2011. № 33. С. 124–128.

Долженко Г. П., Шмиткова О. В. Подієвий туризм в Західній Європі і можливості його розвитку в Росії. Відомості вищих навчальних закладів. Північно-Кавказький регіон. Серія: Сус-

пільні науки. 2007. № 6. С. 116–119.

Бабкін О. В. Спеціальні види туризму. Ростов-на-Дону: Фенікс, 2008. 252 с.

Бейдик О.О. Словник-довідник з географії туризму, рекреології та рекреаційної географії. Київ: Палітра, 1997. 86 с.

Герасимчук З. В., Поліщук В. Л. Розвиток івентивного туризму в регіоні та необхідність створення туристичного комплексу. Проблеми формування нової економіки ХХІ сторіччя: матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Луцьк, 23-24 грудня 2010 р.). Луцьк, 2010. С. 337–340.

Давыденко И. В. Доминанты рынка событийного туризма. URL: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2151.

Никитина С. С., Зинченко М. В. Материалы Международной научно-практической конференции «Актуальные проблемы гуманитарных наук» (г. Томск, 5-6 апреля 2012 г.). Томск,

C. 81–84.

Устименко Л. М. Освітній туризм як історико-культурне явище. Культура і сучасність. 2013. № 1. С. 88-92. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Kis_2013_1_17.

Наумік К. Г., Вовк К. М. Нейроекономічний підхід щодо розвитку івент-туриcтичної діяльності. Комунальне господарство міст. 2017. № 12. С. 33–38.

Getz D. Event Tourism: Definition, Evolution, and Research. Tourism Management. 2008а. № 29 (3). Р. 403–428.

Getz D. Festivals and special events: Life cycle and saturation issues. Garter, & D. Lime (Eds.), Trends in outdoor recreation, leisure and tourism. Wallingford, UK: CABI, 2000. Р. 175–185.

Toneva P. I. Studying the impacts of event tourism on the host communities in Bulgaria. Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. 2017. № 1. URL:

http://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2017_1/epm2017_1_5.pdf.

Whitford M. Regional development through domestic atourist event policies: Gold Coast and Brisbane, 1974–2003. UNLV Journal of Hospitality, Tourism and Leisure Science. 2004а. № 1. Р. 1–24.

Stokes R. A framework for the analysis of events—tourism knowledge networks. Journal of Hospitality and Tourism Management. 2004. № 11(2). Р. 108–123.

Ritchie J. R. Brent. Beacons Of Light in An Expanding Universe: An Assesement Of The State-Of-The-Art in Tourism Marketing. Marketing Research, Journal of Travel and Tourism

Marketing. 1997. № 5(4). Р. 49–84.

Реймерс Н. Ф. Природопользование: словарь-справочник. Москва: Мысль, 1990. 468 с.

Ueli Gyr. Geschichte des Tourismus : Strukturen auf dem Weg zur Moderne. 2010. URL: http://ieg-ego.eu/de/threads/europa-unterwegs/tourismus/ueli-gyr-geschichte-des-tourismus.

Кифяк В. Ф. Організація туризму: Навчальний посібник. Чернівці: Книги – ХХІ, 2008. 344 с.

Мальська М. П., Худо В. В., Цибух В. І. Основи туристичного бізнесу: навч. посіб. Київ: Центр навч. літ., 2004. 272 с.

Про туризм: Закон України від 15.09.1995 № 324/95-ВР. Відомості Верховної Ради України. 1995. № 31. Ст. 24. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-%D0%B2%D1%80.

Сайт Всесвітньої туристичної організації. URL: https://www2.unwto.org.

Walters S. R. Travel Industry World Yearbook. The Big Picture. Journal of Travel Research. 1985. Vol. 29. Р. 26.

Pine J., Gilmore J. The Experience Economy, Harvard Business School Press, Boston, 1999.

Richards G. The experience industry and the creation of attractions. Cultural Attractions and European Tourism / Richards G. (Ed.). Oxfordshire, UK: CABI(2001). Р. 55–69.

Маркетинговый менеджмент: учебник / Ф. Котлер, К. Л. Келлер, А. Ф. Павленко и др. Москва: Изд-во «Химджест», 2008. 720 с.

Филиппов А. Ф. Базовый словарь теории социальных событий. Пути России: проблемы социального познания / под. общ. ред. Д. М. Рогозина. Москва: МВШСЭН, 2006. С. 195–208.

Биржаков М. Б., Воронцова И. В., Метелев Н. И. Событийный туризм: карнавалы в истории и современном туризме. Туристские фирмы. 2000. № 23. С. 94–111.

Кабушкин Н. И. Менеджмент туризма: учеб. пособие. 2-е изд., перераб. Минск: Новое знание, 2001. 432 с.

Ткаченко Т. І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: монографія. 2-ге вид., випр. та доповн. Київ: КНТЕУ, 2009. 463 с.

Зима О. Г., Дехтяр Н. А. Конспект лекцій «Організація туризму в Україні» з навчальної дисципліни «Організація туризму». Харків: ХНЕУ, 2008. 271 с.: табл., іл.

Колосінська М. І. Систематизація функцій туризму в аспекті їхнього впливу на національну економіку. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. 2011. Вип. IIІ (43). URL: http://tourlib.net/statti_ukr/kolosinska2.htm

Устименко Л. М., Афанасьєв Ю. Л. Історія туризму: навчальний посібник. Київ: Альтерпрес, 2008. 354 с.

Червінський А. Роль подієвого туризму в освоєнні культурно-освітнього простору Прикарпаття. Гірська школа українських Карпат. 2016. № 14. С. 235–238.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-19

Як цитувати

Вовк, К. М. (2021). ТЕОРЕТИЧНА СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ «ПОДІЄВИЙ ТУРИЗМ» ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ЙОГО ВИКОРИСТАННЯ. Проблеми і перспективи економіки та управління, (3(19), 184–193. вилучено із http://ppeu.stu.cn.ua/article/view/195734

Номер

Розділ

ГАЛУЗЕВИЙ АСПЕКТ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА