ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ БЕНЧМАРКІНГУ В КОНТЕКСТІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

  • Денис Олександрович Бобровник Львівський національний аграрний університет, Ukraine

Ключові слова:

бенчмаркінг аграрної сфери, конкурентоспроможніть аграрних підприємств, конкурентні стратегії, економічний потенціал, результативність діяльності аграрних підприємств

Анотація

Визначено переваги реалізації бенчмаркетінгу для вітчизняних підприємств у контексті забезпечення їх конкурентоспроможності. У статті зазначено, що вітчизняні товаровиробники фактично не використовують метод бенчмаркінгу в процесі управління. Проте потенціал цього методу для трансформації аграрного виробництва є
значним, зокрема зміцнення своєї конкурентної позиції, досягнення підвищення ступеня задоволеності покупців та їх лояльності. Визначено пріоритетні напрями розвитку аграрного бенчмаркінгу в Україні з метою підвищення ефективності та конкурентоспроможності аграрних підприємств. Зроблено висновки, що впровадження бенчмаркінгу в роботу сільськогосподарських підприємств є важливим з позиції формування і стратегічних орієнтирів розвитку
таких суб’єктів господарювання. Використання цієї технології дає можливість отримати значну кількість переваг. Також її широке використання виробниками аграрної продукції загалом дозволяє отримати системні ефекти від популяризації застосування бенчмаркінгу.

Біографія автора

Денис Олександрович Бобровник, Львівський національний аграрний університет

здобувач

Посилання

Бенчмаркінг як метод конкурентного аналізу: переваги та недоліки. URL: http://sesia.in.ua/archi-ves/96.

Варгатюк М. О. Науково-концептуальні засади використання бенчмаркінгу в управлінні підприємствами. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2019. № 2(18). С. 67–73.

Види бенчмаркінгу. The Global Benchmarking Network (GBN). URL: https://www.globalbenchmarking.org/index.php/whats-benchmarking/types-of-benchmarking.

Вишинська Т. Л. Бенчмаркінг в Україні: психологічний аспект. Практик-продаж. 2005. № 3. С. 43-46. URL: http://www.rusnauka.com/2_KAND_2008/Economics/25408.doc.htm.

Воробйова Н. П. Бенчмаркінг як інструмент підвищення конкурентоспроможності організації. Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку. 2018. № 14. С. 13–20.

Гришова І., Дяченко O., Герасименко A. Бенчмаркінг як метод підвищення конкурентоспроможності аграрних підприємств: практичний досвід застосування. Наукові записки Інсти-

туту законодавства Верховної Ради України. 2019. № 6. С. 62–72.

Гришова І., Зайцев Ю. Ефективність маркетингово-збутових систем аграрних підприємств на цільових продуктових ринках. Проблеми і перспективи економіки та управління: науковий журнал. 2016. № 1 (5). С. 99–108.

Гришова І. Ю., Стоянова-Коваль С. С. Аналітичне забезпечення економічного розвитку підприємств з позицій інвестиційної привабливості. Проблеми і перспективи економіки та управління: науковий журнал. 2015. № 2. С. 195–204.

Негоденко В., Варгатюк М., Щербата М. Теоретичні аспекти визначення сутності категорії «бенчмаркінг». Економічний аналіз. Тернопіль, 2019. Т. 29, № 1. С. 208–214.

Шабатура Т. С. Формування інвестиційного потенціалу в контексті вирішення економічних конфліктів. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2016. № 1(5). С. 235–242.

Шабатура Т. С., Галицький О. М. Методологічне забезпечення захисту економічних інтересів інноваційного розвитку суб’єктів аграрного виробництва. Наукові записки інституту законодавства Верховної Ради України. 2017. № 1. С. 123–131.

Шандрівська О. Є., Мартинюк А. О. Особливості застосування бенчмаркінгу в Україні. Сучасні проблеми економіки і менеджменту: тези доповідей Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 45-річчю Інституту економіки і менеджменту та 20-річчю Інституту післядипломної освіти Національного університету «Львівська політехніка» (Львів, 10–12 листопада 2011 року). Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. С. 140–141.

Шкарлет С. М., Дубина М. В., Тунік М. В. Розвиток системи контролінгу в управлінні страховими компаніями на ринку фінансових послуг України: монографія. Чернігів: ЧНТУ, 2016. 320 с.

Шкарлет С. М., Дубина М. В., Тунік М. В. Сутність контролінгової інформації та основні вимоги до її формування. Науковий вісник Полісся. 2016. № 2(6). С. 132–139.

Gryshova I. Yu., Mityay O. V., Gnatyeva T. M. Competitiveness of agriculture enterprises as the main factor of sustainable development of agricultural sphere. Український журнал прикладної економіки. 2016. Т. 1, № 2. С. 25–35.

Gryshova I. Yu., Shestakovska T. L., Glushko O. V. The economic measurement of convergence of institutional impact on the sustainability of development. Наукові записки Інституту законодавства Верховної Ради України. 2017. № 4. С. 75–80.

Lіvinsky A. Methodological aspects of forecasting the renovation development of livestock enterprises. Scientific Papers of the Legislation Institute of the Verkhovna Rada of Ukraine. 2018. № 3. 57-64. URL: https://instzak.com/index.php/journal/article/view/1590.

Shabatura T. S., Kravchuk А. A., Hnatieva T. М. Model of economic developmententerprisein the context of Europeanintegration. Науковий вісник Полісся. 2017. № 3 (11). Ч. 2. С. 89–94.

The Global Benchmarking Network (GBN). URL: https://www.globalbenchmarking.org.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-19

Як цитувати

Бобровник, Д. О. (2021). ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ БЕНЧМАРКІНГУ В КОНТЕКСТІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ. Проблеми і перспективи економіки та управління, (3(19), 194–201. вилучено із http://ppeu.stu.cn.ua/article/view/195737

Номер

Розділ

ГАЛУЗЕВИЙ АСПЕКТ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА