ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • Nataliia Tkachenko Institute of Continuing Education Taras Shevchenko national university of Kyiv, Ukraine
  • Liudmila Seliverstova Kyiv National University of Trade and Economics, Ukraine

Ключові слова:

корпоративна соціальна відповідальність, стратегія розвитку, соціальні заходи, економічний ефект

Анотація

Сучасні вимоги до соціальної відповідальності обумовлюють необхідність інтеграції соціальної політики й корпоративної стратегії. Різні підходи до розуміння соціальної відповідальності вищим менеджментом підприємства, неузгодженість дій і відсутність механізмів цілеспрямованого управління соціально відповідальною поведінкою обумовлюють нестійку платформу подальшого розвитку українських підприємств.

Актуальність розробки стратегії корпоративної соціальної відповідальності визначається певними економічними проблемами і зростанням рівня конкуренції між підприємствами, а також підвищенням ролі споживачів.

Метою дослідження є обґрунтування підходу до стратегічного управління корпоративною соціальною відповідальністю, який орієнтується на задоволення соціальних вимог зовнішнього та внутрішнього середовищ підприємств.

Одним зі шляхів розробки та регулювання діяльності корпоративної соціальної відповідальності є діалог держави, громадських організацій та представників бізнесу. Тому, політика соціальної відповідальності може бути вироблена і впроваджена в результаті соціального діалогу, і в цьому процесі ключова роль належить саме організаціям роботодавців.

Впровадження принципів корпоративної соціальної відповідальності передбачає розробку та впровадження обґрунтованої стратегії управління підприємством, моніторинг його діяльності, складання корпоративної соціальної звітності.

Запровадження на підприємствах стратегії корпоративної соціальної відповідальності надає їм конкретні переваги, зокрема, покращення управління завдяки запобіганню ризикам; підвищення репутаційного менеджменту; збільшення обсягів продажу та частки ринку; мотивування співробітників; оптимізація операційних процесів та зменшення витрат; лояльність інвесторів; покращення фінансових показників діяльності; налагодження відносин із державним сектором та суспільством тощо.

Біографії авторів

Nataliia Tkachenko, Institute of Continuing Education Taras Shevchenko national university of Kyiv

Doctor of Economics, Professor

Liudmila Seliverstova, Kyiv National University of Trade and Economics

Doctor of Economics, Professor

Посилання

Vorobei, V. (2008). Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist chy vyhoda? [Corporate Social Responsibility or Benefit?]. Kyievo-Mohylianska Biznes Studiia – Kyiv Mohyla Business Studio, 10, 25–36 [in Ukrainian].

Derii, Zh. V., Zosymenko, T. I. (2016). Ekolohichna komponenta korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti: svitovyi dosvid ta ukrainski realii [Environmental component of corporate social re-sponsibility: world experience and Ukrainian realities]. Aktualni problemy ekonomiky: naukovyi zhurnal – Actual problems of the economy: a scientific journal, 11, 278–290 [in Ukrainian].

Kotler, F., Li, N. (2005). Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist [Corporate Social Responsibility]. Yak zrobyty yakomoha bilshe dobra dlia vashoi kompanii ta suspilstva – How to make as good a good thing as possible for your company and society (Trans. S. Yarynych). Kyiv: Standart [in Ukrainian].

KSV – korporatyvna sotsialna vidpovidalnist [CSR – Corporate Social Responsibility]. Mar-ketynh v Ukraini: Bloh Yevhena Tryshyna – pro marketynh – Marketing in Ukraine: Yevhen Tchyshy-n's blog about marketing. Retrieved from www.ua-marketing.com.ua/?page_id=667.

Syvaeva, T. (2002). Faktory formyrovanyia sotsyalnoi otvetstvennosty byznesa [Factors of for-mation of social responsibility of business]. Moscow: Fond «Institut ekonomiki goroda» [in Russian].

Shyra, N. O., Ivashchenko, A. I. (2013). Napriamy vprovadzhennia systemy korporatyvnoi sot-sialnoi vidpovidalnosti v praktyku ukrainskykh pidpryiemstv [Directions of implementation of the sys-tem of corporate social responsibility in the practice of Ukrainian enterprises]. Efektyvna ekonomika – Effective economy, 11, 23–26 [in Ukrainian].

Bowen, H. R. (1953). Social Responsibilities of the Businessman. New York: Harper & Row [in English].

McWilliams, A., Siegel, D. (2001). Corporate Social Responsibility: a Theory of the Firm Per-spective. Academy of Management Review [in English].

Freeman R. Edward, S. Ramakrishna Velamuri, Brian Moriarty (2006). Corporate Stakeholder Re-sponsibility: A New Approach to CSR. Business Roundtable Institute for Corporate Ethics [in English].

Measuring the Value of Corporate Citizenship (2008). Council on Foundations, Inc. Washing-ton, DC, 13-20 [in English].

Wood, D. J. (1991). Corporate social performance revisited. Academy of Management Review, 16 (4), 693–695 [in English].

Corporate social responsibility: understanding and implementation (2005). Sotsialna vidpovi-dalnist biznesu: rozuminnia ta vprovadzhennia – Social responsibility of business: understanding and implementation. Retrieved from http://brc.undp.org.ua/img/publications/ua_wdp_src_csr05.pdf.

International standard ISO/FDIS 26000, Guidance on social responsibility (2010). Kerivnytstvo z sotsialnoi vidpovidalnosti – Social Responsibility Guide. Retrieved from http://www.ksovok.com/doc/ iso_fdis_26000_rus.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-15

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ