ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ
Ключові слова:
корпоративна соціальна відповідальність, стратегія розвитку, соціальні заходи, економічний ефектАнотація
Сучасні вимоги до соціальної відповідальності обумовлюють необхідність інтеграції соціальної політики й корпоративної стратегії. Різні підходи до розуміння соціальної відповідальності вищим менеджментом підприємства, неузгодженість дій і відсутність механізмів цілеспрямованого управління соціально відповідальною поведінкою обумовлюють нестійку платформу подальшого розвитку українських підприємств.
Актуальність розробки стратегії корпоративної соціальної відповідальності визначається певними економічними проблемами і зростанням рівня конкуренції між підприємствами, а також підвищенням ролі споживачів.
Метою дослідження є обґрунтування підходу до стратегічного управління корпоративною соціальною відповідальністю, який орієнтується на задоволення соціальних вимог зовнішнього та внутрішнього середовищ підприємств.
Одним зі шляхів розробки та регулювання діяльності корпоративної соціальної відповідальності є діалог держави, громадських організацій та представників бізнесу. Тому, політика соціальної відповідальності може бути вироблена і впроваджена в результаті соціального діалогу, і в цьому процесі ключова роль належить саме організаціям роботодавців.
Впровадження принципів корпоративної соціальної відповідальності передбачає розробку та впровадження обґрунтованої стратегії управління підприємством, моніторинг його діяльності, складання корпоративної соціальної звітності.
Запровадження на підприємствах стратегії корпоративної соціальної відповідальності надає їм конкретні переваги, зокрема, покращення управління завдяки запобіганню ризикам; підвищення репутаційного менеджменту; збільшення обсягів продажу та частки ринку; мотивування співробітників; оптимізація операційних процесів та зменшення витрат; лояльність інвесторів; покращення фінансових показників діяльності; налагодження відносин із державним сектором та суспільством тощо.
Посилання
Vorobei, V. (2008). Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist chy vyhoda? [Corporate Social Responsibility or Benefit?]. Kyievo-Mohylianska Biznes Studiia – Kyiv Mohyla Business Studio, 10, 25–36 [in Ukrainian].
Derii, Zh. V., Zosymenko, T. I. (2016). Ekolohichna komponenta korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti: svitovyi dosvid ta ukrainski realii [Environmental component of corporate social re-sponsibility: world experience and Ukrainian realities]. Aktualni problemy ekonomiky: naukovyi zhurnal – Actual problems of the economy: a scientific journal, 11, 278–290 [in Ukrainian].
Kotler, F., Li, N. (2005). Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist [Corporate Social Responsibility]. Yak zrobyty yakomoha bilshe dobra dlia vashoi kompanii ta suspilstva – How to make as good a good thing as possible for your company and society (Trans. S. Yarynych). Kyiv: Standart [in Ukrainian].
KSV – korporatyvna sotsialna vidpovidalnist [CSR – Corporate Social Responsibility]. Mar-ketynh v Ukraini: Bloh Yevhena Tryshyna – pro marketynh – Marketing in Ukraine: Yevhen Tchyshy-n's blog about marketing. Retrieved from www.ua-marketing.com.ua/?page_id=667.
Syvaeva, T. (2002). Faktory formyrovanyia sotsyalnoi otvetstvennosty byznesa [Factors of for-mation of social responsibility of business]. Moscow: Fond «Institut ekonomiki goroda» [in Russian].
Shyra, N. O., Ivashchenko, A. I. (2013). Napriamy vprovadzhennia systemy korporatyvnoi sot-sialnoi vidpovidalnosti v praktyku ukrainskykh pidpryiemstv [Directions of implementation of the sys-tem of corporate social responsibility in the practice of Ukrainian enterprises]. Efektyvna ekonomika – Effective economy, 11, 23–26 [in Ukrainian].
Bowen, H. R. (1953). Social Responsibilities of the Businessman. New York: Harper & Row [in English].
McWilliams, A., Siegel, D. (2001). Corporate Social Responsibility: a Theory of the Firm Per-spective. Academy of Management Review [in English].
Freeman R. Edward, S. Ramakrishna Velamuri, Brian Moriarty (2006). Corporate Stakeholder Re-sponsibility: A New Approach to CSR. Business Roundtable Institute for Corporate Ethics [in English].
Measuring the Value of Corporate Citizenship (2008). Council on Foundations, Inc. Washing-ton, DC, 13-20 [in English].
Wood, D. J. (1991). Corporate social performance revisited. Academy of Management Review, 16 (4), 693–695 [in English].
Corporate social responsibility: understanding and implementation (2005). Sotsialna vidpovi-dalnist biznesu: rozuminnia ta vprovadzhennia – Social responsibility of business: understanding and implementation. Retrieved from http://brc.undp.org.ua/img/publications/ua_wdp_src_csr05.pdf.
International standard ISO/FDIS 26000, Guidance on social responsibility (2010). Kerivnytstvo z sotsialnoi vidpovidalnosti – Social Responsibility Guide. Retrieved from http://www.ksovok.com/doc/ iso_fdis_26000_rus.pdf.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Чернігівський національний технологічний університет, 2015
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).