ЕКОНОМІЧНИЙ ТА ОБЛІКОВИЙ ЗМІСТ СОЦІАЛЬНОГО КАПІТАЛУ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Оксана Володимирівна Чумак ПрАТ «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна академія управління персоналом», Україна https://orcid.org/0000-0001-6387-2840
  • Марина Олексіївна Мельничук Київський національний торговельно-економічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-2113-3676

Ключові слова:

соціальний капітал, нематеріальні активи, вартісний підхід, підприємство, управління

Анотація

У статті наведено економічний зміст соціального капіталу підприємства у взаємозв’язку із концепцією вартісно-орієнтованого управління. Акцентовано увагу на необхідності визначення ефекту декаплінгу у процесі оцінювання соціального капіталу. Запропоновано приріст соціального капіталу визначати сукупністю позитивних різниць елементів соціального капіталу. Розкрито обліковий зміст соціального капіталу як об’єкта обліку. У цьому аспекті розглянуто його нематеріальну природу та операції підприємства соціально-відповідального характеру. Визначено зміст соціального капіталу через людський, інтелектуальний, репутаційний та інформаційний капітал. Як облікову категорію соціальний капітал визначено через сукупність економічних ресурсів, які генерують нематеріальні активи через соціальну взаємодію учасників бізнес-процесів.

Біографії авторів

Оксана Володимирівна Чумак, ПрАТ «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна академія управління персоналом»

кандидат економічних наук, доцент

Марина Олексіївна Мельничук, Київський національний торговельно-економічний університет

старший викладач

Посилання

Коулман Дж. Капитал социальный и человеческий. Общественные науки и современность. 2001. № 3. С. 122–139.

Бурдье П. Формы капитала. Экономическая социология. 2002. Т. 3, № 5. С. 60–74.

Климочкин А. К. Социальный капитал как условие осуществления трансакций. Вестник Ленинградского государственного университета им. А. С. Пушкина. 2014. Т. 6, № 3. С. 15–27.

URL: http://cyberleninka.ru/article/n/sotsialnyy-kapital-kak-uslovie-osuschestvleniya-transaktsiy.

Грішнова О. А. Людський, інтелектуальний і соціальний капітал України: сутність, взаємозв’язок, оцінка, напрями розвитку. Соціально-трудові відносини: теорія та практика. 2014.№ 1. С. 34–40.

Дем’янчук О. І. Формування властивостей соціального капіталу підприємства. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Сер.: Економіка. 2011. Вип. 16.С. 270–276.

Ивашковская И. В. Стейкхолдерский подход к управлению, ориентированному на приращение стоимости компании. Корпоративные финансы. 2012. № 2. С. 14–23.

Потрашкова Л. В. Модель зв'язку соціально відповідальної поведінки та соціального капіталу підприємства. Економіка розвитку: наук. журн. 2011. № 3 (55). С. 7–78.

Мних О. Б. Маркетинг у формуванні ринкової вартості машинобудівного підприємства:теорія і практика: монографія. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2009. 428 с.

Сотник М. І., Кулик Л. А. Декаплінг-аналіз економічного зростання та впливу на довкілля в регіонах України. Економічний часопис-ХХІ. 2014. № 7-8 (2). С. 60–64.

Жиглей І. В. Бухгалтерський облік соціально відповідальної діяльності суб’єктів господарювання: необхідність та орієнтири розвитку: монографія. Житомир: ЖДТУ, 2010. 496 c.

Корягін М. В. Бухгалтерський облік у системі управління вартістю підприємства: теоретико-методологічні концепції: монографія. Львів: ЛКА, 2012. 389 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-19

Як цитувати

Чумак, О. В., & Мельничук, М. О. (2021). ЕКОНОМІЧНИЙ ТА ОБЛІКОВИЙ ЗМІСТ СОЦІАЛЬНОГО КАПІТАЛУ ПІДПРИЄМСТВА. Проблеми і перспективи економіки та управління, (4(16), 036–042. вилучено із http://ppeu.stu.cn.ua/article/view/205476

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ