Реалізація комплексу маркетингу у футбольному клубі

Автор(и)

Ключові слова:

футбольний клуб «Десна», маркетинг футбольного клубу, комплекс маркетингу, товар, ціна, місце, просування, люди, процес

Анотація

У статті здійснено адаптацію комплексу маркетингу (product, price, place, promotion, рeople, рrocess) до футбольного клубу. Проведено оцінювання компонентів маркетинг-міксу футбольного клубу «Десна». Досліджено комунікації (онлайн та офлайн) ФК «Десна». З метою прийняття ефективних рішень щодо використання комплексу маркетингу в діяльності футбольного клубу «Десна» проведено SWOT-аналіз. Узагальнено та обґрунтовано основні напрямки вдосконалення реалізації комплексу маркетингу ФК «Десна». Запропоновано планувати комплекс комунікацій шляхом щорічного складання медіа-плану, розробленого на основі SMM-стратегії клубу.

Біографії авторів

Oleksandr Onopko, public organization "Association of cultural and sports Development of Ukraine "

founder of a public organization

Svitlana Polkovnychenko, Chernihiv National University of Technology

PhD in Economics, Associate Professor

Mykhailo Khomienok, Chernihiv National University of Technology

Applicant for higher education

Посилання

Kotler, F., Armstrong, G., Vong, V., Sonders, D. (2015). Osnovyi marketinga [Fundamentals of marketing]. Moscow: Vilyams [in Russian].

Kozyn, L. V. (2017). Vykorystannia instrumentiv sportyvnoho marketynhu v konteksti formuvannia loialnosti sportyvnykh vbolivalnykiv [Use of sports marketing instruments in the context of sports supporters loyality formation]. Molodyi vchenyi – Young Scientist, 6 (46), 442-448 [in Ukrainian].

Lysenchuk, S. G. (2002). Marketynh u profesiinomu futboli: avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia k.. fiz.vykh.: spets. 24.00.01. «Olimpiiskyi ta profesiinyi sport» [Marketing in professional football: abstract of the thesis for the degree of PhD in Physical Education and Sports: spec. 24.00.01. “Olympic and professional sports”] [in Ukrainian].

Masliukivskyi, M. (2014). Marketynhova diialnist futbolnoho klubu ta yii skladovi [Marketing activity of the football club and its components]. Retrieved from https://naub.oa.edu.ua/2014/ marketynhova-diyalnist-futbolnoho-klubu-ta-jiji-skladovi.

Masliukivskyi, M. (2015). Marketynh futbolnykh klubiv: osnovni metody prosuvannia brendu futbolnykh klubiv [Marketing of football clubs: basic methods of promoting the brand of football clubs]. Retrieved from https://naub.oa.edu.ua/2015/маркетинг-футбольних-клубів-основні.

Moskalenko, V. A., Letoshko, K. A. (2018). Upravlinnia marketynhovym kompleksom pidpryiemstva: poniattia, pryntsypy, metody [Management of marketing complex of enterprise: the concept, principles, methods]. Infrastruktura rynku – Market Infrastructure, 25, 368–373. Retrieved from http://www.market-infr.od.ua/journals/2018/25_2018_ukr/63.pdf.

Ofitsiinyi sait FK «Desna» [The official site of FC Desna]. Retrieved from http://desna.football/.

Petrunya, Yu. Ye., Petrunya, V. Yu. (2016). Marketynh [Marketing]. (3rd ed., revised and supplemented). Dnipropetrovsk: University of Customs and Finance [in Ukrainian].

Polkovnychenko, S., Hurskyy, V., Khomyenok, M. (2020). Osoblyvosti realizatsii kompleksu marketynhu u sferi sportu [Features of implementation of the marketing complex in sports]. Infrastruktura rynku – Market Infrastructure, 39, 213–218. Retrieved from http://www.marketinfr.od.ua/uk/39-2020.

Shank, M., Lyberger, M. (2014). Sports Marketing: A Strategic Perspective. Routledge [in English].

Sheremetev, N. K. (2013). Kompleksnyiy podhod k sportivnomu marketingu [Complex approach to sports marketing]. Ekonomika, predprinimatelstvo i pravo – Economics, Entrepreneurship and Law, 4, 26-35. Retrieved from http://www.creativeconomy.ru/articles/31335.

Shkarlet, S., Dubyna, M. (2016). Osoblyvosti zastosuvannia kohnityvnoho pidkhodu do identyfikatsii sutnosti rynku finansovykh posluh [Features of the cognitive approach application to the essence of the financial services market identification]. Ekonomichnyi chasopys-XXI – Economic Annals-XXI, 158(3-4(2)), 70-74 [in Ukrainian].

Stepanova, O. (2008). Marketing v fizkulturno-sportivnoі deіatelnosti [Marketing in physical culture and sports]. Moscow: Soviet Sport [in Russian].

Teletov, A., Nagornyi, Ie., Letunovska, N., Pigul, P. (2019). Marketing tools and branding in professional football club activities. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii – Marketing and digital technologies, 3 (2), 62-74 [in English].

Vidviduvanist matchiv u sezoni 2019-2020 [Attendance in season 2019-2020]. Retrieved from http://www.allplayers.in.ua/ua/attendance/20192020?fbclid=IwAR1DmsQZ3Xs5LWYxKKc6shV6fEMDlP_2Hp8Mu_FjZ7bXdMxIGLdcUDiDqhc.

Yesin, V. V. (2015). Sportivnyi marketing v futbole [Sports marketing in football]. Ekonomika Rossii v XXI veke: sbornik nauchnyih trudov XII Mezhdunarodnoi nauchno-prakticheskoі konferentsii «Ekonomicheskie nauki i prikladnye issledovaniіa» – Russian Economy in the XXI Century: collection of scientific works of the XII International Scientific and Practical Conference “Economic Sciences and Applied Research” (Tomsk, 17-21 November 2015( (Vol. 2, pp. 198-203). Tomsk: TPU Publishing House. Retrieved from http://earchive.tpu.ru/handle/11683/15410.

##submission.downloads##

Як цитувати

Onopko, O., Polkovnychenko, S., & Khomienok, M. (2020). Реалізація комплексу маркетингу у футбольному клубі. Проблеми і перспективи економіки та управління, (1(21), 132–141. вилучено із http://ppeu.stu.cn.ua/article/view/211406

Номер

Розділ

ГАЛУЗЕВИЙ АСПЕКТ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА