Реалізація комплексу маркетингу у футбольному клубі
Ключові слова:
футбольний клуб «Десна», маркетинг футбольного клубу, комплекс маркетингу, товар, ціна, місце, просування, люди, процесАнотація
У статті здійснено адаптацію комплексу маркетингу (product, price, place, promotion, рeople, рrocess) до футбольного клубу. Проведено оцінювання компонентів маркетинг-міксу футбольного клубу «Десна». Досліджено комунікації (онлайн та офлайн) ФК «Десна». З метою прийняття ефективних рішень щодо використання комплексу маркетингу в діяльності футбольного клубу «Десна» проведено SWOT-аналіз. Узагальнено та обґрунтовано основні напрямки вдосконалення реалізації комплексу маркетингу ФК «Десна». Запропоновано планувати комплекс комунікацій шляхом щорічного складання медіа-плану, розробленого на основі SMM-стратегії клубу.Посилання
Kotler, F., Armstrong, G., Vong, V., Sonders, D. (2015). Osnovyi marketinga [Fundamentals of marketing]. Moscow: Vilyams [in Russian].
Kozyn, L. V. (2017). Vykorystannia instrumentiv sportyvnoho marketynhu v konteksti formuvannia loialnosti sportyvnykh vbolivalnykiv [Use of sports marketing instruments in the context of sports supporters loyality formation]. Molodyi vchenyi – Young Scientist, 6 (46), 442-448 [in Ukrainian].
Lysenchuk, S. G. (2002). Marketynh u profesiinomu futboli: avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia k.. fiz.vykh.: spets. 24.00.01. «Olimpiiskyi ta profesiinyi sport» [Marketing in professional football: abstract of the thesis for the degree of PhD in Physical Education and Sports: spec. 24.00.01. “Olympic and professional sports”] [in Ukrainian].
Masliukivskyi, M. (2014). Marketynhova diialnist futbolnoho klubu ta yii skladovi [Marketing activity of the football club and its components]. Retrieved from https://naub.oa.edu.ua/2014/ marketynhova-diyalnist-futbolnoho-klubu-ta-jiji-skladovi.
Masliukivskyi, M. (2015). Marketynh futbolnykh klubiv: osnovni metody prosuvannia brendu futbolnykh klubiv [Marketing of football clubs: basic methods of promoting the brand of football clubs]. Retrieved from https://naub.oa.edu.ua/2015/маркетинг-футбольних-клубів-основні.
Moskalenko, V. A., Letoshko, K. A. (2018). Upravlinnia marketynhovym kompleksom pidpryiemstva: poniattia, pryntsypy, metody [Management of marketing complex of enterprise: the concept, principles, methods]. Infrastruktura rynku – Market Infrastructure, 25, 368–373. Retrieved from http://www.market-infr.od.ua/journals/2018/25_2018_ukr/63.pdf.
Ofitsiinyi sait FK «Desna» [The official site of FC Desna]. Retrieved from http://desna.football/.
Petrunya, Yu. Ye., Petrunya, V. Yu. (2016). Marketynh [Marketing]. (3rd ed., revised and supplemented). Dnipropetrovsk: University of Customs and Finance [in Ukrainian].
Polkovnychenko, S., Hurskyy, V., Khomyenok, M. (2020). Osoblyvosti realizatsii kompleksu marketynhu u sferi sportu [Features of implementation of the marketing complex in sports]. Infrastruktura rynku – Market Infrastructure, 39, 213–218. Retrieved from http://www.marketinfr.od.ua/uk/39-2020.
Shank, M., Lyberger, M. (2014). Sports Marketing: A Strategic Perspective. Routledge [in English].
Sheremetev, N. K. (2013). Kompleksnyiy podhod k sportivnomu marketingu [Complex approach to sports marketing]. Ekonomika, predprinimatelstvo i pravo – Economics, Entrepreneurship and Law, 4, 26-35. Retrieved from http://www.creativeconomy.ru/articles/31335.
Shkarlet, S., Dubyna, M. (2016). Osoblyvosti zastosuvannia kohnityvnoho pidkhodu do identyfikatsii sutnosti rynku finansovykh posluh [Features of the cognitive approach application to the essence of the financial services market identification]. Ekonomichnyi chasopys-XXI – Economic Annals-XXI, 158(3-4(2)), 70-74 [in Ukrainian].
Stepanova, O. (2008). Marketing v fizkulturno-sportivnoі deіatelnosti [Marketing in physical culture and sports]. Moscow: Soviet Sport [in Russian].
Teletov, A., Nagornyi, Ie., Letunovska, N., Pigul, P. (2019). Marketing tools and branding in professional football club activities. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii – Marketing and digital technologies, 3 (2), 62-74 [in English].
Vidviduvanist matchiv u sezoni 2019-2020 [Attendance in season 2019-2020]. Retrieved from http://www.allplayers.in.ua/ua/attendance/20192020?fbclid=IwAR1DmsQZ3Xs5LWYxKKc6shV6fEMDlP_2Hp8Mu_FjZ7bXdMxIGLdcUDiDqhc.
Yesin, V. V. (2015). Sportivnyi marketing v futbole [Sports marketing in football]. Ekonomika Rossii v XXI veke: sbornik nauchnyih trudov XII Mezhdunarodnoi nauchno-prakticheskoі konferentsii «Ekonomicheskie nauki i prikladnye issledovaniіa» – Russian Economy in the XXI Century: collection of scientific works of the XII International Scientific and Practical Conference “Economic Sciences and Applied Research” (Tomsk, 17-21 November 2015( (Vol. 2, pp. 198-203). Tomsk: TPU Publishing House. Retrieved from http://earchive.tpu.ru/handle/11683/15410.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Чернігівський національний технологічний університет, 2015
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).