Креативна економіка: теоретичні засади та особливості її функціонування в умовах становлення нової економіки
Ключові слова:
креативна економіка, креативність, нова економіка, креативний процес, креативний сектор економіки, інновації, креативна діяльністьАнотація
У статті висвітлені питання, що стосуються теоретичних засад формування та функціонування креативної економіки в умовах становлення нової (постіндустріальної) економіки. З’ясовано, що креативна економіка є елементом нової економіки та формує її разом з інноваційною та знаннєвою економікою. Досліджено значення та сутність складових терміна «креативна економіка» та вивчено погляди щодо трактування цієї дефініції закордонними та вітчизняними науковцями, на основі чого виокремлені підходи до сутності цього поняття та запропоновано його власне розуміння. Розглянуто креативну економіку як системне явище, наведено особливості його функціонування з погляду системного підходу. Окреслені основні проблеми функціонування та розвитку креативного ектору економіки, запропоновано шляхи їх вирішення та представлено позитивні наслідки впливу креативної економіки.
Посилання
Головінов О. М. Інноваційна активність і інноваційні процеси в національній економіці. Економіка та держава. 2013. № 6. С. 4–8.
Давимука С. А., Федулова Л. І. Креативний сектор економіки: досвід та напрями розбудови : монографія / ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН Украї-
ни». Львів, 2017. 528 с.
Друкер П. Ф. Эпоха разрыва: ориентиры для нашего меняющегося общества. СанктПетербург : Вильямс, 2007. 323 с.
Дубина И. Н. К вопросу о соотношении понятий «Креативная экономика», «Инновационная экономика» и «Экономика знаний». Креативная экономика. 2009. № 6. URL:
Каменских М. А. Теоретико-методические подходы к понятию «креативная экономика» и оценка уровня развития креативной экономики США и России. Экономический анализ: теория
и практика. 2013. № 20(323). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/teoretiko-metodicheskiepodhody-
k-ponyatiyu-kreativnaya-ekonomika-i-otsenkaurovnya-razvitiya-kreativnoy-ekonomiki-sshairossii.
Клоудова Й. Влияние развития креативной экономики на экономически отсталые регионы. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/6476828.pdf.
Мержвинська А. М. Дослідження суті креативної економіки та тенденцій і проблем її розвитку в сучасних умовах. Проблеми системного підходу в економіці. 2016. Вип. 1(55). С. 125–129.
Пакуліна А. А., Бєлоглазова К. В., Пакуліна Г. С. Розвиток креативної економіки в умовах протистоянні глобальній кризі. Економіка та управління національним господарством.
Вип. 3(14). С. 76–82.
Покуліна А. А., Євсєєв А. С. Інноваційна та креативна економіка як умова модернізації національного господарства України. Економіка та управління національним господарством.
Вип. 16. URL: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/16_ukr/30.pdf.
Словарь психолога-практика / сост. С. Ю. Головин. 2-е изд., перераб. и доп. Москва : АСТ, 2001. 308 с.
Степанов А. А, Савина М. В. Креативная экономика: сущность и проблемы развития. Управление экономическими системами. 2013. № 12 (60). С. 104. URL: http://uecs.ru/marketing/item/2667-2013-12-26-08-35-52.
Ушкаренко Ю. В., Чмут А. В., Синякова К. М. Креативна економіка: сутність поняття та значення для України в умовах європейської інтеграції. Економіка і суспільство. 2018. Вип. 18.
С. 67–72.
Хокинс Д. Креативная экономика: как превратить идеи в деньги. Москва : Классика-XXI, 2011. 256 с.
Чорна М. В., Бредіхін В. М. Місце креативної економіки в системі відтворення сучасних потреб суспільства. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг.
Вип. 2(24). C. 60–74.
Шкарлет С., Дубина М. Особливості взаємодії креативних індустрій та фінансових установ. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2019. № 1(17). С. 207–218.
Creative Economy Report 2013 by UNESCO. URL: http://www.unesco.org/culture/pdf/creative-economy-report-2013.pdf.
Department for Digital, Culture, Media & Sport (1998). Creative Industries Mapping Document 1998. URL: https://www.gov.uk/government/publications/creative-industries-mappingdocuments-1998.
Florida R. The rise of the Creative Class: And How It’s Transforming Work, Leasure, Community and EverydayLife. New York : Basic, 2002.
Vdovenko N., Deriy J., Seliverstova L., Kurmaiev P. Formation of the information economy:Organizational and financial aspects. International Journal of Supply Chain Management. 2019.
Vol. 8, No 4. Pp. 956-961.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Чернігівський національний технологічний університет, 2015
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).