ФАНДРАЙЗИНГ СОЦІАЛЬНИХ ПРОЄКТІВ ЯК ІНСТРУМЕНТ СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД

Автор(и)

  • Альона Миколаївна Ревко Національний університет «Чернігівська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0001-7888-3657
  • Катерина Юріївна Чумак Національний університет «Чернігівська політехніка», Україна

Анотація

Стаття присвячена дослідженню особливостей використання фандрайзингу соціальних проєктів як засобу забезпечення розвитку соціальних послуг територіальних громад та формування активного громадянського суспільства. Обґрунтовано, що фандрайзингова діяльність може передбачати залучення не лише фінансових ресурсів від приватних осіб або організацій, але й залучення людей та організацій для реалізації певних соціальних проєктів та програм. Визначено, що провідними суб’єктами фандрайзингової діяльності в Україні є неприбуткові організації, що займаються пошуком джерел фінансування та інших необхідних ресурсів для реалізації своїх соціальних проєктів. Проведено емпіричне дослідження з метою визначення особливостей реалізації фандрайзингової діяльності Чернігівського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді як закладу, який опікується вирішення соціальних проблем мешканців Чернігівської громади. Встановлено, що основною формою фандрайзингу Центру є оперативна, тобто залучення ресурсів на певні потреби організації та клієнтів, що передбачає адресне використання коштів. Доведено, що більшість співробітників Центру, які займаються фандрайзинговою діяльністю, не мають спеціальної підготовки і використовують цей вид діяльності інтуїтивно. Мотивами їхньої роботи є прагнення допомогти клієнтам, які перебувають у складних життєвих обставинах.

Біографії авторів

Альона Миколаївна Ревко, Національний університет «Чернігівська політехніка»

доктор економічних наук, доцент

Катерина Юріївна Чумак, Національний університет «Чернігівська політехніка»

магістр

Посилання

Sandier M. W., Hudson D. A. Beyond the Bottom Line: How to Do More with Less in Nonprofit and Public Organizations. New York : Oxford University Press, 1998. 94 р.

Безверхнюк Т. М., Левицький А. О. Управління соціальними проектами: оцінка ризиків і аналіз зацікавлених сторін. Вісник Національної академії державного управління при Президентові України. 2013. № 4. С. 17–24.

Грабчак О. В. Фандрайзингова діяльність як альтернативний засіб залучення коштів у соціальну сферу. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота. 2014. Вип. 31. С. 51-54.

Грищенко Ю. И. Фандрайзинг как способ привлечения средств некоммерческой организации. Некоммерческие организации в России. 2012. № 4. С. 42-48.

Карпунина А. В. Содержание и условия фандрайзинговой деятельности учреждений социального обслуживания населения : дис. … канд. социол. наук : спец. 22.00.03 «Экономическая социология и демография» / ФГБОУ ВО «Омский государственный технический университет». Нижний Новгород, 2017. 201 с.

Кривоносов А. Д. Основы теории связей с общественностью : учебник. Санкт-Петербург, 2008. 410 с.

Луков В. А. Социальное проектирование : учеб. пособие. Москва : Изд-во Московского гуманитарного университета : Флинта, 2007. 240 с.

Управління проектним циклом : навч. посіб. Київ : EuropeAid, 2004. 174 с.

Халий И., Лунева Л. Место под солнцем : пособие для экологических общественных организаций. Москва : СоЭС, 1998. 143 с.

Холостова Е. И. Генезис социальной работы в России : учеб. пособие. Москва : Дашков и К, 2017. 232 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-20

Як цитувати

Ревко, А. М., & Чумак, К. Ю. (2021). ФАНДРАЙЗИНГ СОЦІАЛЬНИХ ПРОЄКТІВ ЯК ІНСТРУМЕНТ СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД. Проблеми і перспективи економіки та управління, (3(23), 057–064. вилучено із http://ppeu.stu.cn.ua/article/view/224539

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ТА РОЗВИТКУ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ РЕГІОНУ