КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ОБҐРУНТУВАННЯ СУТНОСТІ ЕЛЕКТРОННОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • Людмила Вербівська Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5215-2021-2(26)-57-64

Ключові слова:

бізнес; електронний бізнес; економічна діяльність; електронна послуга; підприємницька діяльність

Анотація

У статті розглянуто концептуальні положення щодо обґрунтування сутності категорії «електронний бізнес». Для цього було проведено аналіз сформованих у науковій літературі підходів до розуміння природи бізнесу як виду економічної діяльності, визначено його специфічні ознаки. Також з урахуванням отриманих результатів і на основі аналізу концепції розгляду вченими змісту дефініції «електронний бізнес» було обґрунтовано авторський підхід до її розгляду. Зокрема, акцентовано увагу на важливості розуміння масштабу впливу сучасних інформаційних технологій
на підприємницьку діяльність, щоб віднести такі діяльність до системи електронного бізнесу.

Біографія автора

Людмила Вербівська, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

кандидат економічних наук, доцент кафедри підприємництва, торгівлі та біржової діяльності

Посилання

Вильхивская О. В. Сущность понятия «электронный бизнес» и этапы его развития. Бизнес Информ. 2012. № 8. С. 255-262. URL: http://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2012-8_0-pages-255_262.pdf.

Висоцька В. Особливості проектування і впровадження систем електронної комерції. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2008. № 631: Інформаційні системи та мережі. С. 55–77.

Воронков А. Н., Колосова Т. В. Словарь по менеджменту : учебное пособие. Н. Новгород : ННГАСУ, 2013. 125 с.

Дзюбіна А. В., Копець К. О., Дзюбіна Г. Р. Диференціація основних складових електронного бізнесу. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Проблеми економіки та управління. 2018. № 897, вип. 2. С. 16-19. URL: http://science.lpnu.ua/sites/default/

files/journal-paper/2018/dec/15203/visnyk2018-16-19.pdf.

Дубина М. В. Механізм розвитку ринку фінансових послуг на основі формування інституту довіри: теорія, методологія, практика : монографія. Чернігів : ЧНТУ, 2018. 668 с.

Дубина М. В., Тарасенко А. В., Тарасенко О. О. Науково-концептуальні положення функціонування системи електронних фінансових послуг в Україні. Детермінанти соціально-економічного розвитку України в умовах трансформаційних зрушень : колективна монографія / за заг. ред. д-ра екон. наук, проф. В. П. Ільчука. Чернігів : ЧНТУ, 2018. С. 276-294.

Дубина М., Шеремет О. Розвиток e-banking: світовий та вітчизняний досвід. Проблеми i перспективи економіки та управління. 2019. № 2 (18). С. 154-162.

Євремова К. В. Державна політика та електронний бізнес в Україні. Право та інновації. 2015. № 1. С. 50-54. URL: https://ndipzir.org.ua/wp-content/uploads/2016/06/Yefremova9.pdf.

Євтушенко Д. Д. Електронний бізнес, електронна комерція, інтернет-торгівля: сутність та взаємозв’язок понять. Бізнес Інформ. 2014. № 8. С. 184–188.

Зайцева О. О., Болотинюк І. М. Електронний бізнес: навчальний посібник / за наук. ред. Н. В. Морзе. Івано-Франківськ : Лілея НВ, 2015. 264 с.

Калаченкова К.О. Підприємництво та бізнес: трансформація співвідношення категорій веру інформатизації. Порівняльно-аналітичне право. 2020. № 2. С. 15-18.

Лапшин В. В. Бізнес: соціально-економічна сутність і проблема визначення. Сучасна картина світу: інтеграція наукового та позанаукового знання : зб. наук. праць. Суми : Мрія-1 ЛТД ; УАБС НБУ, 2004. Вип. 3. С. 112-116.

Марусей Т. В. Основні тенденції розвитку ринку електронної комерції в Україні. Економіка і суспільство. 2018. Вип. 14. С. 1011–1015.

Меджибовская Н. С. Электронный бизнес: компендиум и практикум : учебное пособие. Одесса: ВМВ, 2013. 200 с. URL: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/1481/1/%D0%AD%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D1%

B%D0%B9%20%D0%B1%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B5%D1%81%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D1%83%D0%BC%20%D0%B8%20%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%BA%D1%83%D0%BC.pdf.

Науменкова С. В., Міщенко С. В. Ринок фінансових послуг: навч. посіб. Київ : Знання, 2010. 532 c.

Орлова К. Є. Управління бізнесом: підручник. Житомир : Державний університет «Житомирська політехніка», 2019. 319 с.

Осовська Г. В., Юшкевич О. О., Завадський Й. С. Економічний словник. Київ: Кондор, 2007. 358 с.

Попова М. І. Електронний бізнес в Україні. Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки : зб. наук. пр. 2004. Вип. 6. С. 349-351. URL: http://dspace.kntu.kr.ua/jspui/bitstream/123456789/4196/1/63%20popova_349-351.pdf.

Страхарчук В., Страхарчук А. Концептуальні засади електронного банківського бізнесу. Молодь і ринок. 2012. № 4 (87). С. 59–64.

Тардаскіна Т. М., Стрельчук Є. М., Терешко Ю. В. Електронна комерція: навч. посіб. Одеса: ОНАЗ ім. О. С. Попова, 2011. 244 с.

Тополевський Р. Б., Дзюбіна А. В., Дзюбіна К. О. Правові засади ведення електронного бізнесу в Україні у контексті юридичної футурології. Юридичний науковий електронний журнал. 2017. № 2. С. 44–47. URL: http://lsej.org.ua/2_2017/14.pdf.

Филин С.А., Никольская Н. В. Электронный бизнес экономики информационного общества. Финансы и кредит. 2006. № 16. С. 60-71. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/elektronnyybiznes-ekonomiki-informatsionnogo-obschestva.

Экономический словарь: Справочное издание. Краснодар : Атри, 2011. 464 с.

Shaposhnykov K., Abramova A., Zhavoronok A., Liutikov P., Skvirskyi I., Lukashev O. Ecosystem of VAT Administration in E-Commerce: Case of the Eastern Europe Countries. Estudios de economía aplicada. 2021. Vol. 39(5). DOI: http://dx.doi.org/10.25115/eea.v39i5.4909.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-08

Як цитувати

Вербівська, Л. (2021). КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ОБҐРУНТУВАННЯ СУТНОСТІ ЕЛЕКТРОННОГО БІЗНЕСУ. Проблеми і перспективи економіки та управління, (2(26), 57–64. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2021-2(26)-57-64

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ