ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ МАРКЕТИНГОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ ПІДПРИЄМСТВ СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧОЇ СФЕРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5215-2021-2(26)-115-123

Ключові слова:

діджиталізація; маркетинг; маркетингові інструменти; спортивно-оздоровча сфера; марке- тингові відносини підприємств; спортивний маркетинг; просування

Анотація

У статті розглянуто сутність і предметний зміст процесу організації маркетингових відносин підприємств
спортивно-оздоровчої сфери. Проаналізовано сучасні тренди розвитку спортивного маркетингу, а також виявлено
зовнішні та внутрішні чинники впливу на них. Доведено, що в період діджиталізації економіки, відбувається транс-
формація багатьох сфер діяльності, що зумовлює трансформацію процесу підбору та використання маркетингових
інструментів. У статті розкрито вплив діджитал-інструментів, що відіграють вагому роль у розвитку спортив-
но-оздоровчої сфери. Доведено, що в основі ефективного вирішення завдань спортивного маркетингу доцільним є
застосування сучасних інформаційних технологій. За допомогою таких інструментів, як штучний інтелект, віртуа-
льна, доповнена та змішана реальність, відбувається підвищення якості комунікації з потенційними споживачами
спортивно-оздоровчої сфери, що суттєво впливає на результативність їх функціонування.
Обґрунтовано провідну роль маркетингових інструментів у забезпечення результативності функціонування
суб’єктів господарювання сфери спорту. Наявне переосмислення ролі спорту в суспільстві є ключовим, тому що спорт
та спортивні події безпосередньо можуть сприяти позитивним змінам суспільства загалом. Наголошено на провідній
ролі спортивно-оздоровчої сфери в позитивних змінах у питаннях про расову та гендерну нерівність, сприяння бороть-
бі з расизмом та іншими важливими проблемами. Акцентовано увагу, що саме спортивний маркетинг дедалі більше
орієнтується на формування у споживачів відчуття впливу на формування позитивних змін у суспільстві.

Біографія автора

Тетяна Забаштанська, Національний університет «Чернігівська політехніка»

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу, PR-технологій та логістики

Посилання

Shank M., Lyberger M. Sports Marketing: A Strategic Perspective. 5th edition. London : Routledge, 2015. 704 р.

Smith A., Stewart B. Introduction to Sport Marketing. 2nd edition. London : Routledge, 2015. 336 р.

Graham J., Vandana A. Dawn of the digital age and the evolution of the marketing mix. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice. 2016. Vol. 17. Рр. 170–186.

Притчард М. П. Створення цінності як частина спортивного маркетингу. Нью-Йорк, 2014. 151 с.

Halton С. Over the Top (OTT). Investopedia. 2021. URL: https://www.investopedia.com/terms/o/over-top.asp.

Carey J. The Rise and Rise of eSports. 2020. URL: https://www.sportsxconsulting.com/blog/2020/04/RiseofeSports.

Madrigal A. C. Dark Social: We Have the Whole History of the Web Wrong. The Atlantic, 2012. URL: https://www.theatlantic.com/technology/archive/2012/10/dark-social-we-have-thewhole-history-of-the-web-wrong/263523.

Mäkipää M. Dark Social Traffic: Why It Matters and How to Find It. 2019. URL: https://blog.smarp.com/finding-your-dark-social-traffic-and-why-it-matters.

Global Sports Analytics Industry. Global Industry Analysts. 2020. URL: https://www.reportlinker.com/p05960170/Global-Sports-AnalyticsIndustry.html?utm_source=GNW.

Загальний регламент захисту даних (GDPR). URL: https://www.globallogic.com/ua/gdpr.

Каліфорнійський закон про конфіденційність споживачів. URL: https://leginfo.legislature.ca.gov/faces/billTextClient.xhtml? bill_id=201720180AB375.

Codd E. Respect, inclusion and diversity. Deloitte. URL: https://www2.deloitte.com/global/en/pages/about-deloitte/articles/network-diversity-and-inclusion-initiatives.html.

Роговий А. В. Застосування інструментів маркетингових комунікацій підприємств упродовж інноваційного циклу продукції. Науковий вісник ЧДІЕУ. 2014. № 4(24). С. 72-78.

The Deloitte Global Millennial Survey 2020. Deloitte. 2020. URL: https://www2.deloitte.com/global/en/pages/about-deloitte/articles/millennialsurvey.html.

Афективний і когнітивний процеси, що беруть участь в імпульсивній купівлі. 2020. URL: https://getd.libs.uga.edu/pdfs/coley_amanda_l_200205_ms.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-08

Як цитувати

Забаштанська, Т. (2021). ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ МАРКЕТИНГОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ ПІДПРИЄМСТВ СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧОЇ СФЕРИ. Проблеми і перспективи економіки та управління, (2(26), 115–123. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2021-2(26)-115-123

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ТА РОЗВИТКУ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ РЕГІОНУ