МАРКЕТИНГОВІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ПЛАНУВАННЯ ІННОВАЦІЙ НА ПІДПРИЄМСТВАХ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ
Ключові слова:
новий товар; інновації; життєвий цикл; маркетингові засади системи плануванняАнотація
У статті досліджено теоретико-методичні засади розвитку системи планування інновацій на підприємствах.
Розглянуто сутність поняття інновація як економічної категорії. Досліджено еволюцію інноваційного процесу, який
складається з шести поколінь. Визначено основні цілі, що забезпечують планування виробництва інновацій, та
фактори, які визначають доцільність таких розробок. Узагальнено основні ризики та причини низької ефектив-
ності розробки та впровадження інновацій на підприємствах, що можуть мати як системний, так і фрагменталь-
ний характер в умовах цифровізації. Описано процес планування інновацій, що включає п’ять основних етапів. Дове-
дено, що запорукою успіху інновацій є відповідність вимогам та потребам ринку.
Посилання
Харів П. С. Інноваційна діяльність підприємства та економічна оцінка інноваційних про-
цесів / П. С. Харів. – Тернопіль : Економічна думка, 2003. – 326 с.
Бойчик І. М. Економіка підприємства : підручник / І. М. Бойчик. – К. : Кондор-
Видавництво, 2016. – 378 с.
Данніков О. В. Теоретичні основи маркетингу в сфері послуг / О. В. Данніков, О. В. Ки-
рилова // Вчені записки : наук. зб. – 2008. – № 10. – С. 83-92.
Забаштанський М. М. Сучасні аспекти фінансового забезпечення інвестиційної діяльності
на засадах державно-приватного / М. М. Забаштанський, А. В. Роговий, Т. В. Забаштанська // Нау-
ковий вісник Полісся. – 2020. – № 2 (21). – С.121-128.
Котлер Ф. Основи маркетингу / Ф. Котлер, Г. Амстронг. – М. : Видавництво «Діалектика»,
– 880 с.
Забаштанський М. М. Інноваційні підходи до фінансування концесійної діяльності /
М. М. Забаштанський, А. В. Роговий, Т. В. Забаштанська // Фінансові дослідження. – 2017. –
№ 1(2). – Режим доступу: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=
LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C
COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=find_2017_1_7.
Коломієць І. Ф. Еволюція теорій інноваційно-технологічного розвитку в ретроспективній
оцінці / І. Ф. Коломієць, Г. В. Гошовська // Регіональна економіка. – 2014. – № 2(72). – С. 178-186.
Востряков О. В. Стратегічний процес на підприємстві в контексті теорії стратегії /
О. В. Востряков // Вчені записки: зб. наук. пр. – 2012. – № 14, ч. 2. – С. 26-33.
Бiлявськa Ю. В. Організація майбутнього в контексті еволюції менеджменту та марке-
тингу / Ю. В. Бiлявськa, Є. В. Ромат // Науковий вісник Херсонського державного університету.
Сер.: Економічні науки. – 2019. – Вип. 33. – С. 80-85.
Берданова О. Стратегічне планування місцевого розвитку. Практичний посібник /
О. Берданова, В. Вакуленко ; Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в
Україні – DESPRO. – К. : ТОВ «София-А», 2012. – 88 с.
Матвіїшин Є. Г. Стратегічне управління людськими ресурсами : навчальний посібник /
Є. Г. Матвіїшин. – Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2011. – 200 с.
Казьмина И. В. Механизмы повышения инновационной активности промышленных
предприятий региона / И. В. Казьмина // Организатор производства. – 2013. – № 4 (59). – С. 50-56.
Романченко Н. В. Економіка підприємства: навчальний посібник / Н. В. Романченко,
Т. В. Кожемякіна, К. В. Пічик. – К. : НаУКМА, 2018. – 343 с.
Дарчук В. Г. Аналіз та планування маркетингової діяльності : навчальний посібник /
В. Г. Дарчук. – К. : ДУТ, 2019. – 146 с.
Звягінцева О. Б. Механізм формування та впровадження інноваційного маркетингу
підприємств / О. Б. Звягінцева, В. В. Гришов // Облік і фінанси АПК. – 2012. – № 3. – С. 141-145.
Галущак М. П. Навчальний посібник для виконання практичних завдань та самостійно-
го вивчення дисципліни «Організація виробництва» / М. П. Галущак, Г. Б. Машлій, О. Б. Гевко.
– Тернопіль : ТНТУ, 2017. – 139 с.
Котлер Ф. Маркетинг 4.0: від традиційного до цифрового / Ф. Котлер, Г. Катарджая,
Ї. Сетьяван. – Київ : Видавництво: КМ-БУКС, 2019. – 224 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).