Електронна комерція та цифровий маркетинг у розвитку національних підприємств

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5215-2022-2(30)-64-73

Ключові слова:

цифрова економіка; електронна комерція; електронна торгівля; цифро- вий маркетинг; пошукова оптимізація сайтів; розвиток підприємств

Анотація

У статті досліджено, що сучасною світовою тенденцією є активний розвиток електронної торгівлі, за останні п’ять років темпи приросту світових роздрібних продажів коливаються у межах 12-29 %, але при цьому національні підприємства поки що не встигають за цією тенденцією. Вони мають темпи приросту цього показника до 5 %, що свідчить про значне відставання від світового поступу у сфері цифрової трансформації. Це вимагає значно активнішого використання фахівців із сучасними знаннями щодо цифрового маркетингу, які спроможні працювати у сфері
пошукової оптимізації сайтів, спілкуватися зі споживачами в соціальних мережах тощо. Сьогодні лише активна робота щодо використання можливостей цифрової економіки допоможе національним підприємствам розширювати свої економічні можливості.

Біографії авторів

Світлана Повна, Національний університет «Чернігівська політехніка»

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту та державної служби

Юлія Олифіренко, Національний університет «Чернігівська політехніка»

кандидат наук з державного управління, доцент кафедри менеджменту та державної служби

Посилання

Забаштанська Т. Маркетингові засади розвитку системи планування інновацій на підприємствах в умовах цифровізації / Т. Забаштанська, О. Попело, М. Нікітенко // Проблеми і перспективи економіки та управління. – 2021. – № 4 (28). – С. 153-162.

Геєць В. М. Соціальна реальність у цифровому просторі / В. М. Геєць // Економіка України. – 2022. – № 1. – С. 3-28.

Гриценко А. А. Інформаційно-цифровий етап розвитку соціально-економічних систем / А. А. Гриценко // Економіка України. – 2022. – № 1. – С. 29-46.

Міщенко В. І. Стратегічне управління процесами цифрової трансформації економіки / В. І. Міщенко // Економіка України. – 2022. – № 1. – С. 67-81.

Котлер Ф. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового / Філіп Котлер, Гермаван Катарджая, Їван Сетьяван ; пер. з англ. К. Куницької та О. Замаєвої. – К. : Вид. група КМ-БУКС, 2018. – 208 с.

Кларк Дункан. Alibaba. История мирового восхождения : перевод с англ.) / Кларк Дункан. – М. : Издательство «Э», 2017. – 240 с. – (Top Business Awards).

Божок А. Тенденції цифрового маркетингу: інструменти залучення споживачів / А. Божок // Проблеми і перспективи економіки та управління. – 2020. – № 4 (24). – С. 27-32.

Заяць Є. SEO-просування бізнесу під час війни. Як українським компаніям оцінити нові ринки [Електронний ресурс] / Forbes. – 16.08.2022. – Режим доступу:

https://forbes.ua/company/seo-prosuvannya-biznesu-pid-chas-viyni-yak-otsiniti-novi-rinkiukrainskim-kompaniyam-16082022-7722.

Маркевич К. Куди йде електронна комерція. Мовою цифр / Разумков центр [Електронний ресурс] (28.09.2021). – Режим доступу: https://razumkov.org.ua/statti/kudyide-elektronna-komertsiia-movoiu-tsyfr.

Тітамир О. Що заважає українській електронній торгівлі стати цивілізованою [Електронний ресурс]. – 2020. – Режим доступу: https://www.epravda.com.ua/columns/2020/06/22/662046/.

E-commerce worldwide - statistics & facts [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.statista.com/topics/871/online-shopping/#dossierContents__outerWrapper.

Retail e-commerce sales worldwide from 2014 to 2025 (in billion U.S. dollars) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.statista.com/statistics/379046/

worldwide-retail-e-commerce-sales.

Цифрова економіка: тренди, ризики та соціальні детермінанти [Електронний ресурс] / Разумков центр. – 2020. – Режим доступу: https://razumkov.org.ua/uploads/article/2020_digitalization.pdf.

Статистичний щорічник України за 2020 рік [Електронний ресурс] / за ред. І. Є. Вернера. – К. : Державна служба статистики України, 2021. – 455 с. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2021/zb/11/Yearbook_2020.pdf.

Geddes, Brad (22.08.2022) A SEO of Opportunity: 7 Career Paths for SEO Specialists in 2022 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.simplilearn.com/seo-specialist-career-paths-article.

How to improve your local ranking on Google [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://support.google.com/business/answer/7091.

Повна С. Світовий досвід запровадження гнучких методологій управління конкурентоспроможністю підприємств та організацій / С. Повна // Проблеми і перспективи економіки та управління. – 2020. – № 1 (21). – С. 63-71.

Google’s 200 Ranking Factors: The Complete List (2022) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://backlinko.com/google-ranking-factors.

Google Ranking Factors for 2022 (10 Are Most Important) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.monsterinsights.com/google-ranking-factors.

Український digital в умовах війни – 73 % інтернет-маркетологів повернулися до роботи [Електронний ресурс] / Serpstat. – Режим доступу: https://serpstat.com/uk/blog/ukrayinskij-digital-doslidjenya/#4.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-03

Як цитувати

Повна, С. ., & Олифіренко, Ю. . (2023). Електронна комерція та цифровий маркетинг у розвитку національних підприємств. Проблеми і перспективи економіки та управління, (2(30), 64–73. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2022-2(30)-64-73

Номер

Розділ

ГАЛУЗЕВИЙ АСПЕКТ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА