Організаційна культура в системі соціальної відповідальності закладів вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5215-2022-4(32)-9-16Ключові слова:
заклад вищої освіти; організаційна культура; соціальна відповідальність; якість освітніх послуг; конкурентоспроможність; стейкхолдери; ринок освітніх послугАнотація
У статті проведено обґрунтування сутності категорій «соціальна відповідальність» та «організаційна культура», що здійснено на основі аналізу сформованих у науковій літературі підходів до розгляду цих дефініцій. Дослідження змісту зазначених категорій здійснено щодо
сучасного закладу вищої освіти, його діяльності та ролі у сталому розвитку суспільства й національної економіки. Метою статті визначено розкриття теоретико-прикладних засад формування організаційної культури в системі забезпечення соціальної відповідальності університетів. Доведено, що заклади вищої освіти, як надавачі високоякісних освітніх послуг, організатори інвестиційно привабливих наукових досліджень, ділові партнери, відповідальні роботодавці, учасники соціально-економічних і суспільно-політичних процесів, спроможні робити вагомий
вплив у сталий розвитком місцевих громад, національної економіки та країни в цілому. Головним інструментом такого впливу у статті визначено організаційну культуру, що включає сукупність спільних для здобувачів вищої освіти, науково-педагогічних працівників та співробітників
університету цінностей, переконань, традицій, норм поведінки, мотивів і стимулів діяльності.
У результаті було обґрунтовано, що розбудова ефективної організаційної культури в системі соціальної відповідальності закладу вищої освіти забезпечує синхронізацію інтересів та задоволення запитів внутрішніх (здобувачі вищої освіти, науково-педагогічні працівники, співробітники) і зовнішніх (абітурієнти, батьки здобувачів вищої освіти, підприємці, громади, постачальники й інші ділові партнери) стейкхолдерів.
Посилання
Котлер Філіп. Корпоративна соціальна відповідальність / Котлер Філіп, Ненсі Лі. – К. : Агенція «Стандарт», 2005. – 352 с.
Latapí Agudelo M. A. A literature review of the history and evolution of corporate social responsibility / Latapí Agudelo M. A., Jóhannsdóttir L., Davídsdóttir, B. // International Journal of Corporate Social Responsibility. – 2019. – Vol. 4(1). – Pp. 1-23.
Соціальна відповідальність / А. М. Колот та ін. – Київ : КНЕУ, 2015. – 519 с.
Кузьмін О. Є. Соціальна відповідальність бізнесу: поняття, типологія та чинники формування / О. Є. Кузьмін, Н. С. Станасюк, О. З. Уголькова // Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. – 2021. – № 2 (6). – С. 56-64.
Anning-Dorson T. Organizational culture and leadership as antecedents to organizational flexibility: implications for SME competitiveness / T. Anning-Dorson // Journal of Entrepreneurship in Emerging Economies. – 2021. – № 5. – Рр. 1309-1325. – DОІ: https://doi.org/10.1108/JEEE-08-2020-0288.
Grishnova O. Transition To A New Economy: Transformation Trends In The Field Of Income And Salary Functions / O. Grishnova, A. Cherkasov, O. Brintseva // Problems and Perspectives in Management. – 2019. – Vol. 17(2). – Рр. 18–31.
Балика О. Г. Корпоративна культура як інститут удосконалення соціально-трудових відносин : автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.07 / Балика Олена Георгіївна ; Держ. ВНЗ “Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана”. – К., 2014. – 20 с.
Грішнова О. А. Трансформація організаційної культури українських компаній в умовах війни та пандемії Сovid-19 /, О. А. Грішнова, В. І. Карюк // Вісник Львівського університету. Серія економічна. – 2022. – № 62. – C. 206-223.
Савченко М. В. Організаційна культура в контексті розвитку корпоративної соціальної відповідальності суб’єктів міжнародного бізнесу / М. В. Савченко, О. В. Шкуренко // Управління економікою: теорія та практика : зб. наук. пр. – К. : ІЕП НАНУ, 2020. – С. 95-111.
Azmuk N. Digital Employment: Ukraine's Ranking in the Global Division of Digital Labour / N. Azmuk, O. Grishnova, O. Kuklin // Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice. – 2020. – № 2(43). – Рр. 380-391. – DОІ: https://doi.org/10.55643/fcaptp.2.43.2022.3578.
Formation of intellectual corporate capital: methods and moderntrends / I. Kalenyuk, O. Grishnova, L. Tsymbal, A. Djakona, E. Panchenko // Bulletin the National academy of sciences of the Republic of Kazakhstan. – 2020. – Vol. 1(383). – Рр. 182-191. – DОІ: https://doi.org/10.32014/2020.2518-1467.23.
Грішнова О. А. Соціальна відповідальність університетів України: порівняльний аналіз та основні напрями розвитку / О. А. Грішнова, С. В. Бех // Вісник Киiвського нацiонального унiверситету iм. Тараса Шевченка. Серiя: Економiка. – 2014. – № 5(158). – С. 11-18.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).