Інноваційні підходи до управління конкурентоспроможністю торговельних підприємств у сфері e-commerce

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-3(35)-71-81

Ключові слова:

конкурентоспроможність; електронна комерція; інноваційний розвиток; диджиталізація; цифрові технології; торговельний бізнес; комерційна діяльність; ритейл

Анотація

У статті досліджено підходи до дефініції «конкурентоспроможність підприємства». Виділено внутрішні та зовнішні фактори, що впливають на конкурентоспроможність підприємства. Виявлено зв’язок між конкурентоспроможністю та інноваційністю підприємств у сфері електронної комерції. Розглянуто перспективи використання інноваційних підходів до управління конкурентоспроможністю підприємств у сфері електронної комерції. Сформовано етапи процесу управління конкурентоспроможністю підприємств електронної комерції. Розглянуто підходи до управління конкурентоспроможністю підприємств, а також ідентифіковано загальні та специфічні принципи управління конкурентоспроможністю. Розглянуто специфічні вимоги до оцінки конкурентоспроможності підприємств електронної комерції.

Біографії авторів

Наталія Іванова , Національний університет «Чернігівська політехніка»

доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри підприємництва і торгівлі

Андрій Бондаренко , Національний університет «Чернігівська політехніка»

аспірант

Посилання

Krupina, S., Yablonska, N. (2016). Systema upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva [Management system of enterprise competitiveness]. Naukovyi visnyk Odeskoho natsionalnoho ekonomichnoho universytetu – Scientific Bulletin of Odessa National Economic University, 4, 133–143.

Fatkhutdinov, R., Osovska, H. (2009). Upravlinnia konkurentozdatnistiu orhanizatsii: pidruchnyk [Management of the organization's competitiveness]. Kondor.

Volontyr, L.O. (2019). Tekhnolohii elektronnoi komertsii yak zasib pidvyshchennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstv [Electronic commerce technologies as a means of increasing the competitiveness of enterprises]. Suchasni problemy i perspektyvy rozvytku obliku, analizu i kontroliu v umovakh hlobalizatsii ekonomiky: materialy KhI Mizhnar. naukovo-prakt. konf. molodykh naukovtsiv, aspirantiv, zdobuvachiv i studentiv – Modern problems and prospects for the development of accounting, analysis and control in the conditions of economic globalization: materials of the XI International. scientific and practical conf. of young

scientists, post-graduate students, applicants and students (pp. 188–189).

Kasych A., Hlushchenko D. (2016). Teoretychni ta praktychni aspekty upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva [Theoretical and practical aspects of enterprise’s competitiveness management]. Ekonomika ta derzhava – Economics and the state, 11, 65–70.

Synihovets, O.M. (2012). Stratehichne upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva [Strategic management of enterprise’s competitiveness]. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti – Bulletin of the economy of transport and industry, 39, 275–278.

Bokovets, V.V., Ivanchenko, H.V. (2017). Vybir stratehii upravlinnia korporatsiieiu v konteksti zabezpechennia yii efektyvnosti i masshtabnosti rozvytku [Choosing a corporation management strategy in the context of ensuring its efficiency and scale of development]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky – Bulletin of the Khmelnytskyi National University. Series: Economic Sciences, 2(1), 145–148.

Andriian, I.H. (2023) Stratehichne upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva [Strategic management of enterprise’s competitiveness]. Aktualni problemy

efektyvnoho sotsialno-ekonomichnoho rozvytku Ukrainy: poshuk molodykh: zb. nauk. pr. KhII vseukr. student. naukovo-prakt. konf. – ctual problems of effective social and economic development of Ukraine: search for young people: coll. of science Ave. XII All-Ukrainian. student. scientific and practical conference (pp. 19–26).

Balyk, U.O., Kolisnyk, M.V. (2014). Elektronna komertsiia yak element systemy svitovoho hospodarstva [Electronic commerce as an element of the world economy system]. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Lohistyka – Bulletin of the National University "Lviv Polytechnic". Logistics, (814), 11–19.

Valovodiuk, A.S. (2023). Teoretychni zasady upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva na mizhnarodnomu rynku [Theoretical principles of managing the competitiveness of the enterprise on the international market]. Aktualni problemy efektyvnoho sotsialnoekonomichnoho rozvytku Ukrainy: poshuk molodykh: zb. nauk. pr. KhII vseukr. student. naukovo-prakt. konf. – Actual problems of effective social and economic development of Ukraine: search for young ones: coll. of science Ave. XII All-Ukrainian. student. scientific and practical conference (pp. 178-187).

Ivanova, N., Kublitska, O., Krupitsa, I., Dybchuk, L., Koval, K., Hanieieva, T. (2021). Peculiarities of the E-commerce Development in the Conditions of Digital Economy. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, 21(12), 193-202.

Ivanova, N., Kublitska, O. (2023). Tsyfrovizatsiia maloho ta serednoho pidpryiemnytstva: marketynhovo-lohistychni rishennia v sferi elektronnoi komertsii

[Digitization of small and medium-sized enterprises: marketing and logistics solutions in the field of electronic commerce]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia – Problems and prospects of economics and management, (2(34)), 101–116.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-15

Як цитувати

Іванова , Н., & Бондаренко , А. . (2023). Інноваційні підходи до управління конкурентоспроможністю торговельних підприємств у сфері e-commerce. Проблеми і перспективи економіки та управління, (3 (35), 71–81. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-3(35)-71-81

Номер

Розділ

ГАЛУЗЕВИЙ АСПЕКТ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА