Метод формалізації бізнес-процесів у консалтингу
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-4(36)-154-164Ключові слова:
формалізація; метод формалізації; процесний підхід; бізнес-процес; моделювання бізнес-процесів; управлінське консультування; консалтингова компанія; консистентність бізнес-процесуАнотація
Робота присвячена важливим аспектам застосування методів формалізації для удосконалення бізнес-процесів консалтингової компанії. Досліджено сутність основних понять та проведено аналіз особливостей та сфери використання методів дескриптивної, логічної, символьної та математичної формалізації. Узагальнено матеріал наукових праць вітчизняних та зарубіжних авторів щодо мети та напрямів застосування інструментів формалізації в управлінні організацією. Обґрунтовано роль методів формалізації при впровадженні процесного підходу. Досліджено природу управлінського консультування, розглянуто особливості консалтингу як предметної області формалізації бізнес-процесів. Розроблено структуру бізнес-процесів консалтингової компанії, охарактеризовано можливості застосування методів формалізації бізнес-процесів з урахуванням рівня інноваційності надаваних консалтингових продуктів/послуг. Запропоновано поняття консистентності для опису результатів формалізації бізнес-процесів.
Посилання
Akademichnyi tlumachnyi slovnyk ukrayins'koyi movy [Academic explanatory dic-tionary of the Ukrainian language] (n.d.). http://sum.in.ua/.
Kokhan, Ya. (2006). Symvolichna lohika: povernennya do vytokiv. Funktsionalnyi pohlyad na svit. [Symbolic Logic: Returning to the Roots. A Functional Perspective on the World]. Praktychna filosofiia – Practical philosophy, (1), 240–244. http://194.44.152.155/ elib/local/r/r630.pdf.
Konverskyi, A. Ye. (2017). Lohika [Logic]. (2nd ed.). VPTs "Kyivskyi universytet".
Manko, D.H. (2013). Tekhnolohii formalizatsii prava [Technology of formalization of law]. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Yurysprudentsiia – Inter-national Humanitarian University Herald. Jurisprudence, (5), 18-21. http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Nvmgu_jur_2013_5_6.
Shynkaruk, V.I. (Ed.) (2002). Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk [Philosophical en-cyclopedic dictionary]. NAN Ukrayiny, In-t filosofii imeni H. S. Skovorody. Abris.
Glinka, B., & Hensel, P. (2016). Struktury i projektowanie organizacji [Structure and Design of the Organization]. In: Glinka B., Kostera M. (Ed.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu: organizacje, konteksty, procesy zarządzania – New directions in organization and management: organizations, contexts, management processes. Wolters Kluwer. https://pbn.nauka.gov.pl/core/#/publication/view/60e720662467f01e9303936f/66b86ac9-1028-4914-97b2-8826aa282a01.
Piotrowski, W. (2018). Organizacja jako maszyna [Organization as a machine]. In: La-tusek-Jurczak D., Olejniczak T., Piotrowski W. (Ed.), Teoria organizacji. Nauka dla praktyki – Theory of organization. Science for practice. Poltext, https://www.ksiazki24h.pl/wiecej.php?id=zt-969.
Ponomarenko, V.S., Minukhin, S.V., & Znakhur, S.V. (2013). Teoriia ta praktyka modeliuvannia biznes-protsesiv [Theory and practice of business process modeling]. KhNEU.
Vorobets, S. Y., Kichor, V. P., & Myshchyshyn, O. L. (2016). Formalizovanyi opys biznes-modeli yak osnova stvorennia efektyvnoi systemy tsilovoho upravlinnia pidpryiemstvom [Formalized description of the business model as a basis for an effective system of targeted business management]. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Seriia: Problemy ekonomiky ta upravlinnia – Bulletin of the National University "Lviv Polytechnic". Problems of economics and managemen, (847), 198-204. http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPP_2016_847_32.
Zakrzewska-Bielawska, A. (2017). Organizowanie działalności przedsiębiorstwa [Organization of company activities]. In: Zakrzewska-Bielawska A. (red.), Podstawy zarządza-nia: teoria i ćwiczenia – Fundamentals of management: Theory and exercises. Nieoczywiste-imprint GAB Media. https://zakrzewskabielawska.pl/wp-content/uploads/ 2021/03/publikacja_PODR_7c.pdf.
Verba, V. A. (2009). Konsaltingovyi produkt i konsaltingova posluha: semyantychna identyfikatsiia [Consulting and product consulting services: semantic identification]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky – Bulletin of the Khmelnytskyi National University. Series: Economic Sciences, 5(140), 38–42. http://journals.khnu.km.ua/ vestnik/pdf/ekon/2009_5_3/pdf/038-042.pdf.
APQC's Process Classification Framework (PCF). (n.d.). https://www.apqc.org/process-frameworks.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).