Стратегічні орієнтири фінансового забезпечення цифрової трансформації туристичного бізнесу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5215-2024-1(37)-250-262

Ключові слова:

диджиталізація туризму; цифрова трансформація туристичного бізнесу; туроператор; тревел-блогер; інтерлайн; інтернет-бронювання

Анотація

Інформатизація зумовлює впровадження перспективних моделей туристичного бізнесу. Ідея статті полягає у висвітленні компонентної структури віртуального сектору туристичного бізнесу. Визначено позитивний вплив глобалізації на інформатизацію туристичного бізнесу.
Доведено, що процес інформатизації туризму сприяє появі нових форм і методів обслуговування туристів. Представлена компонентна структура віртуального сектору туристичного бізнесу включає підсистему створення туристичного продукту в міжнародному туризмі, підсистему
його реалізації, підсистему мотивації, підсистеми ІТ-технологій для туроперейтингу та професійних комунікацій. Подано приклади тревел-блогерів та їхніх продуктів.

Біографії авторів

Ігор Безуглий, Національний університет «Чернігівська політехніка»

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри туризму

Артем Струк, Національний університет «Чернігівська політехніка»

здобувач наукового ступеня «доктор філософії»

Посилання

Bezuhlyi, I. V. (2019). Napriamy vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii v turyzmi [Directions of using information technologies in tourism]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi – Problems of the systemic approach in economics, (4), 200-207. http://psaejrnl. nau.in.ua/journal/4_72_1_2019_ukr/29.pdf.

Bezuhlyi, I.V. (2019). Faktor vykorystannia system avtomatyzovanoho upravlinnia hotelem [The factor of using automated hotel management systems]. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia – Eastern Europe: Economy, Business and Management, 5(22), 274-279. http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/22_2019/40.pdf.

Bondarenko, R.M. (2023). Dydzhytalizatsiia: naukovo-metodychni pidkhody do vyznachennia [Digitalization: scientific and methodical approaches to definition]. Halchynski chytannia: zb. mater. mizhnar. nauk. konf. - Galchy readings: coll. the mother international of science conf. (pp. 34-36). NISD. https://doi.org/10.53679/NISS-confproceed.2023.

Havryliuk, O.V. (2021). Pantemichna kryza yak katalizator turystychnoi industrii [The pandemic crisis as a catalyst for the tourism industry]. Zbirnyk naukovykh prats ChDTU. Seriia: ekonomichni nauky – A collection of scientific works of ChDTU. Series: economic sciences, (60), 22-29. https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2155.

Dzhedzhula, O.M., Volontyr, L. O. (2021). Didzhytalizatsiia yak osnovnyi faktor rozvytku industrii hostynnosti u krainakh Yevrosoiuzu [Digitalization as the main factor in the development of the hospitality industry in the EU countries]. Ekonomika. Finansy. Menedzhment: aktualni pytannia nauky i praktyky – Economy. Finances. Management: topical issues of science and practice, (3), 194-210.

Dubyna, M.V., Kozlianchenko, O.M. (2019). Kontseptualni aspekty doslidzhennia sutnosti didzhytalizatsii ta yii roli v rozvytku suchasnoho suspilstva [Conceptual aspects of the study of the essence of digitization and its role in the development of modern society]. Problemy ta perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia – Problems and prospects of economics and management, (3(19)), 21-32. DOI: 10.25140/2411-5215-2019-3(19)-21-32.

Mazaraki, A.A. (Ed.) (2016). Innovinh v turyzmi [Innovation in tourism]. Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t.

Kyfiak, V.F., Kyfiak, O.V. (2020). Didzhytalizatsiia protsesiv rozvytku turystychnykh destynatsii u zakhidnoukrainskykh rehionakh [Digitization of the development processes of tourist destinations in Western Ukrainian regions]. Visnyk Ternopilskoho natsionalnoho ekonomichnoho universytetu – Bulletin of the Ternopil National Economic University, 2, 162-173.

Morokhovych, V.S., Kashka, M.Yu., Talapa, S.Yu. (2021). Tekhnolohiiani draivery rozvytku turystychnykh posluh. [Technological drivers of the development of tourist services]. Visnyk Lvivskoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu. Ekonomichni nauky - Bulletin of the Lviv University of Trade and Economics. Economic sciences, 65, 53-58.

Popelo, O.V., Tarasenko, A.V. (2023). Rozvytok tsyfrovykh innovatsii na rynku kredytnykh posluh Ukrainy [Development of digital innovations in the market of credit services of Ukraine]. Biznes Inform – Business Inform, (3), 108-114.

Kholiavko, N., Tarasenko, A., Kolotok, M. (2022). Tendentsii dydzhytalizatsii svitovoho rynku finansovykh posluh [Digitalization trends of the global market of financial services]. Naukovyi visnyk Polissia – Scientific Bulletin of Polissia, (1(24), 124–142. https://doi.org/10.25140/2410-9576-2022-1(24)-124-142.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-12

Як цитувати

Безуглий, І., & Струк, А. . (2024). Стратегічні орієнтири фінансового забезпечення цифрової трансформації туристичного бізнесу. Проблеми і перспективи економіки та управління, (1 (37), 250–262. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2024-1(37)-250-262

Номер

Розділ

ФІНАНСОВІ РЕСУРСИ: ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ