Освітній «хаб» криптомаркетингу: причини, основи та організація
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5215-2024-2(38)-103-114Ключові слова:
блокчейн; інновації; децентралізовані фінанси; криптовалюта; підприємницька освітаАнотація
Цифрова трансформація зробила інноваційність однією з ключових глобальних тенденцій.
З погляду користувача, основними проблемами впровадження криптотехнологій є дизайн технології, досвід користувачів, довіра, ризик та рівень знань. У процесі дослідження було виявлено сильний зв'язок між обізнаністю підприємців щодо питань криптомаркетингу та актуальністю
вивчення даних питань. Чим менше представники бізнес-середовища знають про можливості й перспективи використання технологій блокчейн і криптовалюти, тим більш цікавим для них є вивчення цих питань. Додатковими факторами, які впливають на ступінь інформованості про
нові бізнес-інструменти та актуальність освітніх ініціатив у сфері криптомаркетингу, є вид підприємницької діяльності, вік підприємця, досвід ведення бізнесу та розмір підприємства. Чим старші респонденти, тим менше вони беруть участь у питаннях криптомаркетингу. Освітні
хаби з цієї тематики найімовірніше будуть затребувані у сфері інформаційних технологій, фінансів і консалтингу. При цьому саме для невеликих підприємств впровадження криптоінновацій є способом підтримки ефективності, виживання на ринку і розширення перспектив масштабування. При організації освітнього «хаба» необхідно керуватися такими принципами як децентралізована централізація, змішаний формат, короткий інтенсив, акцент на практику. Оскільки передбачуваний освітній курс являє собою елемент неформальної освіти, то передбачається відхід від класичного академічного досвіду проведення занять у вигляді лекцій або семінарів. Заняття курсу будуть реалізовуватися на основі змішаного підходу. Виклад теоретичних матеріалів тісно переплітається з практичними прикладами і кейсами як для групового, так і для
індивідуального розбору. В рамках короткострокового інтенсиву дана модель викладання сприяє найбільш ефективному залученню в інноваційні технології.
Посилання
Albayati, H., Kim, S. K., & Rho, J.J. (2020). Accepting financial transactions using blockchain technology and cryptocurrency: A customer perspective approach. Technology in Society, 62. https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2020.101320.
Antsipava, D., Strycharz, J., van Reijmersdal, E. A., & van Noort. G. (2024). What drives blockchain technology adoption in the online advertising ecosystem? An interview study into stakeholders’ perspectives. Journal of Business Research, 171. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.114381.
Campino, J., & Yang, S. (2024). Decoding the cryptocurrency user: An analysis of demographics and sentiments. Heliyon, 10(5). https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e26671.
Enayati, M., Arlikatti, S., & Ramesh, M.V. (2024). A qualitative analysis of rural fishermen: Potential for blockchain-enabled framework for livelihood sustainability. Heliyon, 10(2). https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e24358.
Ertz, M., & Boily, E. (2019). The rise of the digital economy: Thoughts on blockchain technology and cryptocurrencies for the collaborative economy. International Journal of Innovation Studies, 3(4), p.84-93. https://doi.org/10.1016/j.ijis.2019.12.002.
Far, S. B., Rad, A. I., & Asaar, M. R. (2023). Blockchain and its derived technologies shape the future generation of digital businesses: a focus on decentralized finance and the Metaverse. Data Science and Management, 6(3), p.183-197. https://doi.org/10.1016/j.dsm.2023.06.002.
García-Monleón, F., Erdmann, A., & Arilla, R. (2023). A value-based approach to the adoption of cryptocurrencies. Journal of Innovation & Knowledge, 8(2). https://doi.org/10.1016/j.jik.2023.100342.
Gottlieb, M., Deutsch, C., Hoops, F., Pongratz, H., & Krcmar, H. (2024). Expedition to the Blockchain Application Potential for Higher Education Institutions. Blockchain: Research and Applications. https://doi.org/10.1016/j.bcra.2024.100203.
Jutel, O. (2022). Blockchain humanitarianism and crypto-colonialism. Patterns, № 3(1). https://doi.org/10.1016/j.patter.2021.100422.
Koshiry, A. E., Eliwa, E., El-Hafeez, T. A., & Shams, M. Y. (2023). Unlocking the power of blockchain in education: An overview of innovations and outcomes. Blockchain: Research and Applications, 4(4). https://doi.org/10.1016/j.bcra.2023.100165.
Lincopinis, D. R., & Llantos, O. E. (2024). The current research status of solving blockchain scalability issue. Procedia Computer Science, 239, p.314-321.
https://doi.org/10.1016/j.procs.2024.06.177.
Mulligan, C., Morsfield, S., & Cheikosman, E. (2024). Blockchain for sustainability: A systematic literature review for policy impact. Telecommunications Policy, 48(2).
https://doi.org/10.1016/j.telpol.2023.102676.
Nguyen, L. T. M., & Nguyen, P. T. (2024). Determinants of cryptocurrency and decentralized finance adoption - A configurational exploration. Technological Forecasting and Social Change, 201. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2024.123244.
Peláez-Repiso, A., Sánchez-Núñez, P., & Calvente, Y. G. (2021). Tax Regulation on Blockchain and Cryptocurrency: The Implications for Open Innovation. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 7(1), 98. https://doi.org/10.3390/joitmc7010098.
Sadiq, M., Aysan, A. F., & Kayani, U. N. (2023). Digital currency and blockchain security in accelerating financial stability: A mediating role of credit supply. Borsa Istanbul Review, 23(6), p.1251-1262. https://doi.org/10.1016/j.bir.2023.09.009.
Shrimali, B., & Patel, H. B. (2022). Blockchain state-of-the-art: architecture, use cases, consensus, challenges and opportunities. Journal of King Saud University - Computer and Information Sciences, 34(9), 6793-6807. https://doi.org/10.1016/j.jksuci.2021.08.005.
Tripathi, G., Ahad, M. A., & Casalino, G. (2023). A comprehensive review of blockchain technology: Underlying principles and historical background with future challenges. Decision Analytics Journal, 9. https://doi.org/10.1016/j.dajour.2023.100344.
Zhaisanova, D., & Mansurova, M. (2024). Blockchain concept for the educational purposes: bibliometric analysis and conceptual structure. Procedia Computer Science, 231, 753-758. https://doi.org/10.1016/j.procs.2023.12.142.
Zhang, J., Cai, K., & Wen, J. (2024). A survey of deep learning applications in cryptocurrency.
iScience, 27(1). https://doi.org/10.1016/j.isci.2023.108509.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).