Роль комунікаційного менеджменту в забезпеченні ефективності роботи розподілених команд

Автор(и)

  • Артем Бардась Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-8309-3796
  • Олександра Бардась Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-3176-1641
  • Костянтин Кошелюк Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Україна https://orcid.org/0009-0005-6584-7485

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5215-2024-3(39)-121-131

Ключові слова:

комунікаційний менеджмент; ефективність; проєктні команди; менеджмент проєктів; мотивування; лідерство

Анотація

У статті розглянуті питання, пов’язані з діяльністю розподілених проєктних команд, причому особлива увага приділена питанням впливу комунікативного менеджменту. У сучасному світі інформація стає найціннішим ресурсом, а від оперативності її отримання та опрацювання. Поширення методологій гнучкого управління проєктами (еджайлу) приділяє особливу увагу налагодженню комунікацій як усередині проєктних команд, так і з зовнішніми стейкхолдерами, зокрема замовниками. Комунікаційний менеджмент відіграє важливу роль у мотивуванні
членів розподілених команд, виконуючи функцію так званого «гігієнічного фактору». У роботі проаналізовано ті чинники, що супроводжують виникнення кризових ситуацій у проєктній роботі. Розглянуто методичний підхід передачі комунікаційних обов’язків від фахівців із комунікації до рядових працівників (структура «активних ролей спілкування працівників» - AECR). Підкреслено роль цифровізації в забезпеченні роботи розподілених команд та визначено три основні типи працівників-комунікаторів, які має брати до уваги менеджер при побудові комунікаційної
стратегії при роботі з розподіленими проєктними командами.

Біографії авторів

Артем Бардась, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

доктор економічних наук, професор, директор навчально-наукового інституту економіки

Олександра Бардась, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов

Костянтин Кошелюк, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

аспірант кафедри менеджменту

Посилання

Баранецька А. Д. Інформаційно-комунікаційний менеджмент: кризові практики / А. Д. Баранецька // Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. – 2021. – № 32. – С. 112–119.

Чередниченко В. Комунікативний менеджмент в стратегії розвитку підприємства / В. Чередниченко // Економіка та суспільство. – 2022. – № 42. DOI: https://doi.org/10.32782/ 2524-0072/2022-42-89.

Бебик В. М. Інфокомунікаційний менеджмент: поняття і типологія / В. М. Бебик // International relations, part “Political sciences”. – 2017. – № 13.

Dubrovina N. Evaluation of Quality of Services and Management in the Healthcare System / N. Dubrovina, M. Azhazha, T. Nestorenko // International Relations 2020: Current issues of world economy and politics : proceedings of scientific works from the 21th International Scientific Conference, Bratislavа, 3–4 December 2020. – [S. l.]. – P. 174–185.

Ажажа М. А. Комунікаційний менеджмент як чинник підвищення ефективності публічного управління та адміністрування / М. А. Ажажа, О. О. Фурсін, О. М. Вен-гер // Humanities studies. – 2021. – № 86. – С. 127–137.

Бардась А. В. Еволюція вербальних інструментів управлінської комунікації в контексті концепції диглосії / А. В Бардась, К. С. Богач, А. В Дудник, О. В.Казимиренко // Економічний вісник Дніпровської політехніки. – 2021. – № 4. – С. 99-105.

Socio-Emotional Leadership Style as Implementation of Situational Leadership Communication in the Face of Radical Change / A. Mulyana, M. Ridaryanthi, S. Faridah, F. H. Umarella, E. Endri // Academic Journal of Interdisciplinary Studies. – 2022. – № 11. – Рр. 150-161.

Бардась А.В. Лідерство як чинник групової динаміки всередині організації / А. В. Бардась, О. Є. Бардась, К. С. Богач, А. В. Дудник // Економічний вісник Дніпровської політехніки. - 2023. – № 1. – С. 90-103.

Global Virtual Team Communication, Coordination, and Performance Across Three Peer Feedback Strategies / M. J. McLarnon, V. Taras, M. B. Donia, T. A. O'Neill, D. Law, P. Steel // Canadian Journal of Behavioural Science. – 2019. – № 51(4). – Рр. 207-218.

Manko B. A. Success factors in managing remote work: a global perspective / B. A. Manko, J. Rosiński // Organizacja i Zarządzanie: kwartalnik naukowy. – 2021. – Vol. 1, No. 53. – Рр. 41-56.

Who Leads More and Why? A Mediation Model from Gender to Leadership Role Occupancy / A.S.H. Bark, J. Escartín, S.C. Schuh, R.V. Dick // Journal of Business Ethics – 2015. – Vol. 139(3). – Рp. 473-483.

Madsen V. T. The big idea of employees as strategic communicators in public relation / V. T. Madsen, J. W. M. Verhoeven // Big ideas in public relations research and practice / eds. Frandsen F., Johansen W., Tench R., Romenti S. – Bingley: Emerald Publishing Limited, 2019. – Vol. 4, Advances in Public Relations and Communication Management. – Рp. 143–162.

Madsen T. Active Employee Communication Roles in Organizations: A Framework for Understanding and Discussing Communication Role Expectations / T. Madsen, W. M. Verhoeven // International Journal of Strategic Communication. – 2022. – № 16(1). – Рp. 91-110.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-25

Як цитувати

Бардась, А. ., Бардась, О., & Кошелюк, К. . (2024). Роль комунікаційного менеджменту в забезпеченні ефективності роботи розподілених команд. Проблеми і перспективи економіки та управління, (3 (39), 121–131. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2024-3(39)-121-131

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ТА РОЗВИТКУ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ РЕГІОНУ