Екологічний маркетинг як інструмент корпоративної соціальної відповідальності українського бізнесу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5215-2024-4(40)-138-147

Ключові слова:

екологічний маркетинг; корпоративна соціальна відповідальність; екологічні потреби; екологізація розвитку; сталий розвиток

Анотація

УКРАЇНСЬКОГО БІЗНЕСУ

Стаття присвячена дослідженню екологічного маркетингу та його ролі у формуванні корпоративної соціальної відповідальності. Проведено аналіз причин виникнення екологічного маркетингу, його змістовного наповнення та ключових характеристик, рівнів реалізації та переваг використання як сучасного інноваційного інструменту розвитку бізнесу. На основі огляду прикладів використання екологічного маркетингу вітчизняними підприємствами доведено його роль у впровадженні ідей сталого розвитку та реалізації КСВ-стратегій відповідального бізнесу. Показано роль використання екомаркетингу у формуванні екологічної свідомості та культури в суспільстві. Виявлено ключові проблеми ефективного впровадження екологічного маркетингу в Україні.

 

Біографії авторів

Наталія Шадура-Никипорець, Національний університет «Чернігівська політехніка»

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри економіки, обліку і оподаткування

Оксана Мініна, Національний університет «Чернігівська політехніка»

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри економіки, обліку і оподаткування 

 

Катерина  Шеремет, Національний університет «Чернігівська політехніка»

студент гр. МЕДп-231

Посилання

Ахновська І. О. Механізм впровадження корпоративної соціальної відповідальності на підприємствах України / І. О. Ахновська, О. Ю. Лепіхова // Економiка i органiзацiя управлiння. – 2016. – №1(21). – С. 36-44.

Бондарук Т. Г. Економічна природа організаційно-економічного механізму соціальної відповідальності бізнесу / Т. Г. Бондарук, І. С. Бондарук // Науковий вісник Національної академії статистики, обліку та аудиту. – 2020. – №1-2. – С. 57-64.

Бутенко Н. В. Становлення та розвиток концепції екологічного маркетингу / Н. В. Бутенко // Міжнародна економічна політика. – 2012. – Спецвипуск. – С. 461-467.

Гацька Л. П. Екологічний маркетинг : навчальний посібник / Л. П. Гацька, С. В. Карлащук, Т. Б. Харченко. – Київ : [б.в.], 2018. – 226 с.

Головінов О. М. Соціальна відповідальність бізнесу: українські реалії і проблеми / О.М. Головінов // Економічний вісник Донбасу. – 2014. – №2(36). – C. 187-192.

Дєліні М. М. Соціально-економічна відповідальність підприємництва: теорія, методологія, напрямки розвитку : [монографія] / М.М. Дєліні. – Краматорськ: ДДМА, 2017. – 451 с.

Зіновчук Н.В. Екологічний маркетинг: навч. посіб. / Н. В. Зіновчук, А. В. Ращенко. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2015. – 190 с.

Кузьмін О. Є. Соціальна відповідальність бізнесу: поняття, типологія та чинники формування / О.тЄ. Кузьмін, Н. С. Станасюк, О.З. Уголькова // Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. – 2021. – № 2(6). – С. 56-64.

Ращенко А. В. Сутність та тенденції розвитку екологічного маркетингу [Електронний ресурс] / А. В. Ращенко // Ефективна економіка. – 2021. – №2. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8650.

Станасюк Н. С. Тенденції розвитку корпоративної соціальної відповідальності та методологічні аспекти її оцінювання / Н. С. Станасюк, І. І. Пасінович, В. М. Мурза // Сучасні питання економіки і права: зб. наук. праць. – 2020. – №12. – С. 31-43.

Тарасович Л. В. Екологічний маркетинг-менеджмент як імператив соціально відповідального бізнесу / Л. В. Тарасович, В. М. Юрчук, С. В. Федорчук // Агросвіт. – 2023. – № 2. – С.42-46.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Шадура-Никипорець, Н. ., Мініна, О. ., & Шеремет, К. (2024). Екологічний маркетинг як інструмент корпоративної соціальної відповідальності українського бізнесу. Проблеми і перспективи економіки та управління, (4 (40), 138–147. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2024-4(40)-138-147

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ТА РОЗВИТКУ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ РЕГІОНУ