Екологічний маркетинг як інструмент корпоративної соціальної відповідальності українського бізнесу
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5215-2024-4(40)-138-147Ключові слова:
екологічний маркетинг; корпоративна соціальна відповідальність; екологічні потреби; екологізація розвитку; сталий розвитокАнотація
УКРАЇНСЬКОГО БІЗНЕСУ
Стаття присвячена дослідженню екологічного маркетингу та його ролі у формуванні корпоративної соціальної відповідальності. Проведено аналіз причин виникнення екологічного маркетингу, його змістовного наповнення та ключових характеристик, рівнів реалізації та переваг використання як сучасного інноваційного інструменту розвитку бізнесу. На основі огляду прикладів використання екологічного маркетингу вітчизняними підприємствами доведено його роль у впровадженні ідей сталого розвитку та реалізації КСВ-стратегій відповідального бізнесу. Показано роль використання екомаркетингу у формуванні екологічної свідомості та культури в суспільстві. Виявлено ключові проблеми ефективного впровадження екологічного маркетингу в Україні.
Посилання
Ахновська І. О. Механізм впровадження корпоративної соціальної відповідальності на підприємствах України / І. О. Ахновська, О. Ю. Лепіхова // Економiка i органiзацiя управлiння. – 2016. – №1(21). – С. 36-44.
Бондарук Т. Г. Економічна природа організаційно-економічного механізму соціальної відповідальності бізнесу / Т. Г. Бондарук, І. С. Бондарук // Науковий вісник Національної академії статистики, обліку та аудиту. – 2020. – №1-2. – С. 57-64.
Бутенко Н. В. Становлення та розвиток концепції екологічного маркетингу / Н. В. Бутенко // Міжнародна економічна політика. – 2012. – Спецвипуск. – С. 461-467.
Гацька Л. П. Екологічний маркетинг : навчальний посібник / Л. П. Гацька, С. В. Карлащук, Т. Б. Харченко. – Київ : [б.в.], 2018. – 226 с.
Головінов О. М. Соціальна відповідальність бізнесу: українські реалії і проблеми / О.М. Головінов // Економічний вісник Донбасу. – 2014. – №2(36). – C. 187-192.
Дєліні М. М. Соціально-економічна відповідальність підприємництва: теорія, методологія, напрямки розвитку : [монографія] / М.М. Дєліні. – Краматорськ: ДДМА, 2017. – 451 с.
Зіновчук Н.В. Екологічний маркетинг: навч. посіб. / Н. В. Зіновчук, А. В. Ращенко. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2015. – 190 с.
Кузьмін О. Є. Соціальна відповідальність бізнесу: поняття, типологія та чинники формування / О.тЄ. Кузьмін, Н. С. Станасюк, О.З. Уголькова // Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. – 2021. – № 2(6). – С. 56-64.
Ращенко А. В. Сутність та тенденції розвитку екологічного маркетингу [Електронний ресурс] / А. В. Ращенко // Ефективна економіка. – 2021. – №2. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8650.
Станасюк Н. С. Тенденції розвитку корпоративної соціальної відповідальності та методологічні аспекти її оцінювання / Н. С. Станасюк, І. І. Пасінович, В. М. Мурза // Сучасні питання економіки і права: зб. наук. праць. – 2020. – №12. – С. 31-43.
Тарасович Л. В. Екологічний маркетинг-менеджмент як імператив соціально відповідального бізнесу / Л. В. Тарасович, В. М. Юрчук, С. В. Федорчук // Агросвіт. – 2023. – № 2. – С.42-46.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).