Особливості формування каналів комунікації релокованих підприємств.

Автор(и)

  • Андрій Боденко Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця , Україна https://orcid.org/0009-0001-3960-7139

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5215-2024-4(40)-148-159

Ключові слова:

бізнес; релокація; канали комунікації; сегменти ринку; розвиток; державна підтримка бізнесу

Анотація

У статті досліджено особливості формування каналів комунікації релокованих підприємств. Обґрунтовано важливість підтримки релокації бізнесу в більш спокійні регіони держави для стабілізації соціально-економічного становища громад та безпеки. Було сформовано основні канали комунікації, які використовують підприємства для розширення маркетингової діяльності та залучення клієнтів. На основі виокремлення типів каналів комунікації було визначено переваги та недоліки кожного з них. Досліджено основні сфери бізнесу, з яких найбільше релокуються підприємства в умовах несприятливої безпекової ситуації. У складних соціально-економічних умовах саме релокацію доцільно розглядати як інструмент формування нових каналів комунікації. Зміна розташування виробничих потужностей у більш сприятливі умови господарювання дозволяє підприємствам виходити на новий рівень свого розвитку, залучати нових клієнтів, освоювати нові сегменти ринків, розширювати клієнтську базу. Проаналізовано в регіональному розподілі міста, в які найбільше релокується бізнес. Обґрунтовано необхідність залучення державної підтримки та грантових програм для розвитку бізнесу. Досліджено вплив на розподіл бюджету релокацію підприємств за певними регіонами, що дало змогу визначити переваги розвитку бізнесу в громадах, за рахунок чого збільшилися податкові відрахування в обласні бюджети, тим самим підвищивши економічний потенціал території. Виокремлено аспекти, які необхідно враховувати підприємствам, перш ніж обрати регіон для релокації свого бізнесу. На основі скупчення певних бізнес-структур на територіях, які віддалені від зони активних бойових дій, було сформовано індустріальні парки, які сприяють об’єднанню та підтримці підприємств у складних економічних умовах.

 

Біографія автора

Андрій Боденко, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця 

аспірант кафедри маркетингу

 

 

Посилання

Глобальна програма еко-індустріальних парків в Україні: реалізація на місцево-му рівні [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://geipp-ukraine.org/industrial_parks/hotin-invest.

Звіт про непрямі фінансові втрати економіки внаслідок військової агресії росії проти України станом на 1 липня 2024 року / Київська школа економіки [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://kse.ua/wp-content/uploads/2024/10/30.09.24_Losses_Report-ua.pdf.

Зеліско Н. Релокація підприємства як інструмент економічної безпеки в умовах воєнного стану / Н. Зеліско // Аграрна політика і вдосконалення економічних відносин в АПК. – 2023. – № 30. – С. 38-43. DOI: https://doi.org/10.31734/economics2023.30.038.

Індустріальний парк “Марамуреш” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://geipp-ukraine.org/industrial_parks/industrialnyj-park-maramuresh.

Мережко В. Основні етапи формування стратегії релокації підприємства в умовах воєнного стану / В. Мережко, Г. Іванченко // Економіка та суспільство. – 2023. – № 50. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-83.

Офіційний сайт Л-ТАУН ПАРК [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://geipp-ukraine.org/industrial_parks/l-taun-park.

Понад 600 компаній переїжджали декілька разів, проте не повернулись у свої регіони від початку повномасштабної [Електронний ресурс]. – 28 березня 2024. – Режим доступу: https://opendatabot.ua/analytics/business-relocation-2023.

Портал Державних послуг «Дія» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://diia.gov.ua.

Як релокація бізнесів відобразилася на бюджетах областей [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.slovoidilo.ua/2024/11/20/infografika/ekonomika/yak-relokacziya-biznesiv-vidobrazylasya-byudzhetax-oblastej.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-18

Як цитувати

Боденко, А. (2025). Особливості формування каналів комунікації релокованих підприємств. Проблеми і перспективи економіки та управління, (4 (40), 148–159. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2024-4(40)-148-159

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ТА РОЗВИТКУ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ РЕГІОНУ