Особливості розробки маркетингової стратегії торговельного підприємства
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-1(41)-255-264Ключові слова:
маркетинг; маркетингова стратегія; бренд; торговельне підприємствоАнотація
Стаття присвячена дослідженню особливостей розробки маркетингової стратегії торговельного підприємства в сучасних умовах. Проаналізовано роль маркетингу у формуванні та зміцненні бренду торговельного підприємства. Досліджено, що маркетинг допомагає підприємству вивчати ринок і споживачів; формувати конкурентні переваги; залучати та утримувати клієнтів; збільшувати обсяги продажів і прибуток; маркетинг допомагає оптимізувати ціноутворення та управління асортиментом; розвивати бренд; адаптуватися до змін; впровадження маркетингової концепції в діяльність торговельного підприємства тощо. Окреслено маркетингову концепцію розвитку торговельних підприємств. Аргументовано, що основною метою маркетингової стратегії торговельного підприємства є створення стійкої конкурентної переваги на ринку та забезпечення довгострокового успіху функціонування бізнесу. Визначено, що маркетингова стратегія допомагає підприємству визначити цільову аудиторію; сформулювати унікальну ціннісну пропозицію; обрати ефективні маркетингові канали; проаналізувати конкурентне середовище; встановити чіткі маркетингові цілі та ключові показники ефективності; розподілити маркетинговий бюджет.
Посилання
Багорка М. О. Розроблення маркетингових конкурентних стратегій підприємств / М. О. Багорка, І. Г. Кадирус, О. В. Кравець // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Міжнародні економічні відносини та світове господарство». – 2021. – Вип. 36. – С. 11-18.
Багорка М. О. Сутнісна характеристика маркетингових стратегій, особливості та принципи їх формування у діяльності підприємств / М. О. Багорка, В. В. Челак // Науковий вісник Ужгородського національного університету. – 2018. – Вип. 20, Ч. 1. – С. 32-36.
Білик М. Д. Стратегічне управління та стратегії підприємства / М. Д. Білик // Формування ринкових відносин в Україні. – 2009. – № 4. – С. 143-148.
Буняк Н. М. Сутність маркетингової стратегії підприємства / Н. М. Буняк // Вісник Волинського інституту економіки та менеджменту. – 2019. – Вип. 23. – С. 22-29.
Валесько Є. І. Стратегічне управління: Практика прийняття системних рішень : навч. посіб. / Є. І. Валесько, А. А. Биков, З. К. Дражек. – Чернівці : Видавництво БДЕУ, 2018. – 253 с.
Гавриленко Т. В. Маркетингова стратегія підприємства в умовах глобалізації / Т. В. Гавриленко // Вісник Київського університету імені Тараса Шевченка: Економіка. – 2014. – № 1. – С. 11-13.
Готра В. В. Розробка адаптивної стратегії маркетингу / В. В. Готра, Ю. І. Філін // Актуальні проблеми інноваційного розвитку кластерного підприємництва в Україні. – 2017. – С. 163-169.
Кобець Д. Л. Теоретичні підходи до формування маркетингової стратегії на підприємствах / Д. Л. Кобець // Економіка та суспільство. – 2017. – № 13. – С. 123-137.
Копчук Ю. М. Теоретичні та методологічні аспекти маркетингової діяльності / Ю. М. Копчук // Маркетингові технології підприємств в сучасному науково-технічному середовищі : матеріали Регіональної науково-практичної конференції молодих вчених та студентів, 26 квітня 2016 року. – Тернопіль : ТНТУ, 2016. – С. 26-27.
Кулиняк І. Я. Оцінювання та підвищення ефективності маркетингової діяльності підприємств / І. Я. Кулиняк // Науковий вісник Мукачівського державного універси-тету. Сер.: Економіка. – 2017. – Вип. 2. – С. 94-100.
Лялюк А. Д. Торговельне підприємництво в Україні до і під час війни: порівняльний аспект / А. Д. Лялюк // Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. РОЗДІЛ V. Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. – 2022. – № 4. – С. 94-102.
Ніколайчук О. Т. Маркетингова стратегія: сутність й особливості / О. Т. Ніколайчук // Галицький економічний вісник. – 2019. – № 6(61). – С. 111-118.
Олійник А. С. Виробничо-маркетингові стратегії антикризового управління / А. С. Олійник, Ю. С. Тургеля, Ю. Є. Соколовська // Інвестиції: практика та досвід. – 2020. – № 19-20. – С. 110-116.
Попело О. В. Механізм забезпечення ефективного управління маркетингово-логістичною діяльністю підприємств в епоху цифровізації [Електронний ресурс] / О. В. Попело, І. C. Лисогор // Інвестиції: практика та досвід. – 2023. – № 8. – С. 48-52. – Режим доступу: https://www.nayka.com.ua/index.php/investplan/article/view/1362/1372.
Попело О. Цифровий маркетинг як інструмент виходу торговельного підприємства на міжнародні ринки / О. В. Попело, І. C. Лисогор // Проблеми і перспективи економіки та управління. – 2023. – № 2(34). – С. 117-129. DOI: https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-2(34)-117-129.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).