Методологічні основи формування цифрових маркетингових стратегій в умовах невизначеності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-1(41)-265-276

Ключові слова:

цифрові маркетингові стратегії; невизначеність; гнучкість; воєнний стан; економічна криза; адаптивний маркетинг; тенденції

Анотація

У статті розглянуто методологічні засади розробки цифрових маркетингових стратегій підприємств в умовах невизначеності бізнес-середовища. Актуальність теми зумовлена зростанням ролі цифрового маркетингу в періоди криз (воєнних, економічних, технологічних), коли традиційні підходи до планування потребують перегляду. Проведено аналіз літератури та сучасних підходів до формування маркетингових стратегій у VUCA-середовищі (волатильному, невизначеному, складному та неоднозначному). Визначено основні принципи (гнучкість, адаптивність, проактивність, клієнтоорієнтованість, заснованість на даних) та моделі стратегічного планування (ітеративні, сценарні, ефектуальні) для цифрового маркетингу в нестабільних умовах. Наведено приклади успішної адаптації українських компаній до умов невизначеності, зокрема під час війни, через активне використання соціальних медіа, перегляд цільових ринків та продуктів, впровадження інновацій. З’ясовано, що в умовах криз доцільно застосовувати гібридні маркетингові стратегії, які поєднують довгострокове бачення з гнучким оперативним плануванням. За результатами дослідження сформульовано практичні рекомендації для бізнесу щодо розробки стійких цифрових маркетингових стратегій: інвестувати в цифрові канали та аналітику, розвивати динамічні здібності персоналу, вибудовувати сценарні плани та підтримувати тісний зв’язок із клієнтами.

 

Біографія автора

Артур Мороз, Приватний вищий навчальний заклад «Європейський університет»

аспірант

Посилання

Pașcalău S.-V. The VUCA concept in the digital sphere / S.-V. Pașcalău // Agora International Journal of Economical Sciences. 2023. No. 1. С. 102-107.

Kemp S. Digital 2025: Ukraine [Electronic resource] / S. Kemp // DataReportal. – Ac-cessed mode: https://datareportal.com/reports/digital-2025-ukraine.

Котлер Ф. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового / пер. з англ. ; Ф. Котлер, Г. Картаджайя, І. Сетіаван. – Київ : КМ-БУКС, 2021. – 208 с.

Виноградова О. В. Digital-маркетинг: еволюція розвитку в Україні / О. В. Виноградова, Н. М. Недопако // Економічний вісник НТУУ «КПІ». – 2021. – № 18. DOI: 10.20535/2307-5651.18.2021.240678.

Digital business research for small and medium-sized enterprises: The case of Ukraine / Anton Kvitka, Anna Kramarenko, Denys Davydov, Maryna Pasmor, Olga Diachek // Problems and Perspectives in Management. – 2021. – Vol. 19, Iss. 1. – Pр. 177-184. DOI: http://dx.doi.org/10.21511/ppm.19(1).2021.15.

Босовська М. Цифрова трансформація технологій маркетингу / М. Босовська, Л. Бовш, А. Охріменко // Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. – 2022. – № 144(4). – С. 52–71. DOI: 10.31617/1.2022(144)04.

Nazarenko N. The application of digitization and digital marketing for the recovery of Ukraine's economy / N. Nazarenko, A. Nochovka // Bulletin of V. N. Karazin Kharkiv National University. Economic Series. – 2024. – No. 106. DOI: 10.26565/2311-2379-2024-106-04.

Актуальність впровадження СRM-систем на підприємствах / І. Петецкі, Є. Крикавський, У. Гладій, Р. Черкес // Академічні візії. – 2023. – Вип. 18. DOI: http://dx.doi.org/ 10.5281/zenodo.7813550.

Шихабутдінова Д. Вплив штучного інтелекту на маркетинг: що очікувати у 2025 році [Електронний ресурс] / Д. Шихабутдінова // The Page. – Ресурс доступу: https://thepage.ua/ ua/experts/vpliv-shtuchnogo-intelektu-na-marketing-sho-ochikuvati-u-2025-roci.

Харахаш О. В. Роль цифрових маркетингових стратегій у розвитку малого та середнього бізнесу в умовах економічного відновлення України / О. В. Харахаш, Л. В. Іванченкова // Економіка харчової промисловості. – 2024. – Т. 16, № 4. – С. 22-28.

Davydenko N. Financial support for the development of innovation activities [Elec-tronic resource] / N. Davydenko, A. Вuriak, Z. Titenko // Intelektinė Ekonomika. – 2019. – № 13(2). – Рр. 144–151. – Accessed mode: https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=831306.

Comparative study of main determinants of entrepreneurship intentions of business students [Conference session] / I. Dimitrov, N. Davydenko, A. Lotko, A. Dimitrova // 2019 In-ternational Conference on Creative Business for Smart and Sustainable Growth (CREBUS). – 2019, March. – Рp. 1–4.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-16

Як цитувати

Мороз, А. . (2025). Методологічні основи формування цифрових маркетингових стратегій в умовах невизначеності. Проблеми і перспективи економіки та управління, (1(41), 265–276. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-1(41)-265-276

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ТА РОЗВИТКУ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ РЕГІОНУ