Перспективні моделі корпоратизації туристичного бізнесу
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-2(42)-61-72Ключові слова:
корпорації управління подорожами; туристичний холдинг; корпоративні структури в туризмі; конгломерат; консорціум; туристична асоціаціяАнотація
Обґрунтовано, що об’єднання підприємств у корпоративні структури збільшить конкурентоспроможність туристичної сфери. Корпоративними структурами в туризмі є об’єднання кількох підприємств для забезпечення переваг на ринку в організаційну структуру, яка узгоджує права власності та контролю при спільному веденні бізнесу. Розкрито термін «моделі корпоратизації туристичного бізнесу», під якими розуміються узагальнені організаційно-правові форми ведення туристичного бізнесу. Наведено перспективні організаційно-правові форми корпоратизації туристичного бізнесу, подані їхні переваги та недоліки, надано приклади.
Посилання
EUROPE’S LEADING TMCs. The ultimate countdown of the 30 largest travel man-agement companies in Europe [Electronic resource]. – Accessed mode: https://www.businesstravelnewseurope.com/Europes-leading-TMCs/2024/Europe-rankings
Босовська М. В. Інтеграційні процеси в туризмі : монографія / М. В. Босовська. – Київ : Київ. нац. торг-екон. ун-т, 2015. – 832 с.
Галасюк С. С. Моніторинг сучасного розвитку національних готельних мереж / С. С. Галасюк // Економіка та суспільство. – 2025. – № 73. DOI: https://doi.org/10.32782/ 2524-0072/2025-73-27.
Запит від міжнародний будівельний консорціум «Укрбуддор» [Електронний ресурс] / Міністерство економіки України. – Режим доступу: https://me.gov.ua/InfoRez/ Details?lang=uk-UA&id=3c48bc3b-8621-47df-b222-15a494154c6c.
Линенко А. Тенденції формування консорціумів у машинобудівній галузі України [Електронний ресурс] / А. Линенко, Л. Григорович // Галицькій економічний вісник. – 2016. – № 2(51). – С. 26-31. – Режим доступу: https://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/20615.
Матросова В. О. Глобалізація в міжнародному туризмі [Електронний ресурс] / В. О. Матросова, І. О. Новік, Н. М. Шматько // Вісник Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» (економічні науки). – 2019. – № 23. – С. 92-96. – Режим доступу: http://es.khpi.edu.ua/article/view/2519-4461.2019.23.92.
Опанасюк Н. А. Організаційно-правові аспекти управління корпораціями в туризмі [Електронний ресурс] / Н. А. Опанасюк // Модернізація економіки в умовах зростання суспільної свідомості: людинорозумірність, духовність, партнерство, кооперація : матеріали І Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції. – Полтава : ПУЕТ, 2016. – С. 153-156. – Режим доступу: https://tourlib.net/statti_ukr/opanasjuk3.htm.
Пімоненко Т. В. Корпоративний сектор України: тенденції розвитку та особливості впливу на довкілля / Т. В. Пімоненко // Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. – 2011. – № 1(13). – С. 43-47.
Стеченко Д. М. Імператив державно-приватного партнерства в рекреаційно-туристичній сфері України / Стеченко Д. М., Безуглий І. В. // Регіональна економіка. – 2014. – № 4(74). – С. 136-146.
Таранич О. В. Корпоративний сектор: тенденції розвитку в Україні / О. В. Та-ранич, А. В. Таранич // Економіка і організація управління. – 2019. – № 4(32). – С. 153-162. DOI 10.31558/2307-2318.2018.4.16.
Хитра О. В. Синергія публічно-приватного партнерства як запорука ефектив-ного функціонування рекреаційно-туристичної сфери у контексті сталого розвитку регіонів України / О. В. Хитра // Економіка та суспільство. – 2022. – № 43. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-43.
Чепурда Л. М. Теоретико-методологічні засади контрактного управління готельними мережами / Л. М. Чепурда, І. М. Луцький // Інновації та технології в сфері послуг та харчування. – 2022. – № 2. С. 15-19.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).