Перспективні моделі корпоратизації туристичного бізнесу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-2(42)-61-72

Ключові слова:

корпорації управління подорожами; туристичний холдинг; корпоративні структури в туризмі; конгломерат; консорціум; туристична асоціація

Анотація

Обґрунтовано, що об’єднання підприємств у корпоративні структури збільшить конкурентоспроможність туристичної сфери. Корпоративними структурами в туризмі є об’єднання кількох підприємств для забезпечення переваг на ринку в організаційну структуру, яка узгоджує права власності та контролю при спільному веденні бізнесу. Розкрито термін «моделі корпоратизації туристичного бізнесу», під якими розуміються узагальнені організаційно-правові форми ведення туристичного бізнесу. Наведено перспективні організаційно-правові форми корпоратизації туристичного бізнесу, подані їхні переваги та недоліки, надано приклади.

 

Біографія автора

Ігор Безуглий, Національний університет «Чернігівська політехніка»

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри туризму

Посилання

EUROPE’S LEADING TMCs. The ultimate countdown of the 30 largest travel man-agement companies in Europe [Electronic resource]. – Accessed mode: https://www.businesstravelnewseurope.com/Europes-leading-TMCs/2024/Europe-rankings

Босовська М. В. Інтеграційні процеси в туризмі : монографія / М. В. Босовська. – Київ : Київ. нац. торг-екон. ун-т, 2015. – 832 с.

Галасюк С. С. Моніторинг сучасного розвитку національних готельних мереж / С. С. Галасюк // Економіка та суспільство. – 2025. – № 73. DOI: https://doi.org/10.32782/ 2524-0072/2025-73-27.

Запит від міжнародний будівельний консорціум «Укрбуддор» [Електронний ресурс] / Міністерство економіки України. – Режим доступу: https://me.gov.ua/InfoRez/ Details?lang=uk-UA&id=3c48bc3b-8621-47df-b222-15a494154c6c.

Линенко А. Тенденції формування консорціумів у машинобудівній галузі України [Електронний ресурс] / А. Линенко, Л. Григорович // Галицькій економічний вісник. – 2016. – № 2(51). – С. 26-31. – Режим доступу: https://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/20615.

Матросова В. О. Глобалізація в міжнародному туризмі [Електронний ресурс] / В. О. Матросова, І. О. Новік, Н. М. Шматько // Вісник Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» (економічні науки). – 2019. – № 23. – С. 92-96. – Режим доступу: http://es.khpi.edu.ua/article/view/2519-4461.2019.23.92.

Опанасюк Н. А. Організаційно-правові аспекти управління корпораціями в туризмі [Електронний ресурс] / Н. А. Опанасюк // Модернізація економіки в умовах зростання суспільної свідомості: людинорозумірність, духовність, партнерство, кооперація : матеріали І Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції. – Полтава : ПУЕТ, 2016. – С. 153-156. – Режим доступу: https://tourlib.net/statti_ukr/opanasjuk3.htm.

Пімоненко Т. В. Корпоративний сектор України: тенденції розвитку та особливості впливу на довкілля / Т. В. Пімоненко // Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. – 2011. – № 1(13). – С. 43-47.

Стеченко Д. М. Імператив державно-приватного партнерства в рекреаційно-туристичній сфері України / Стеченко Д. М., Безуглий І. В. // Регіональна економіка. – 2014. – № 4(74). – С. 136-146.

Таранич О. В. Корпоративний сектор: тенденції розвитку в Україні / О. В. Та-ранич, А. В. Таранич // Економіка і організація управління. – 2019. – № 4(32). – С. 153-162. DOI 10.31558/2307-2318.2018.4.16.

Хитра О. В. Синергія публічно-приватного партнерства як запорука ефектив-ного функціонування рекреаційно-туристичної сфери у контексті сталого розвитку регіонів України / О. В. Хитра // Економіка та суспільство. – 2022. – № 43. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-43.

Чепурда Л. М. Теоретико-методологічні засади контрактного управління готельними мережами / Л. М. Чепурда, І. М. Луцький // Інновації та технології в сфері послуг та харчування. – 2022. – № 2. С. 15-19.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-11

Як цитувати

Безуглий, І. . (2025). Перспективні моделі корпоратизації туристичного бізнесу. Проблеми і перспективи економіки та управління, (2 (42), 61–72. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-2(42)-61-72

Номер

Розділ

ГАЛУЗЕВИЙ АСПЕКТ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА