Система цифрового маркетингу торговельного підприємства

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-2(42)-226-237

Ключові слова:

цифровий маркетинг; торговельне підприємство; цифровізація; цифрові технології; система; цінова політика; попит; пропозиція

Анотація

Стаття присвячена дослідженню особливостей формування системи торговельного підприємства в сучасних умовах. Визначено специфічні риси цифрового маркетингу торговельного підприємства. Запропоновано виокремити такі ефекти від використання цифрового маркетингу у діяльності торговельних підприємств: економічний, мережевої взаємодії, ресурсної економії, репутаційний, інтеграційний, оперативний, стратегічний. Доведено, що на відміну від традиційного маркетингу, використання цифрових технологій торговельними підприємствами дозволяє їм акумулювати значний обсяг аналітичної інформації, залученої із сукупності доступних маркетингових каналів, що сприяють створенню об’єктивних портретів потенційних та актуальних клієнтів. Зазначено, що цифровий маркетинг виступає інструментом управління ризиками у складній ринковій економіці, сприяючи орієнтації виробництва на фактичні споживчі запити та потреби, підтримуючи механізм просування товарів в межах ринку на оптимальному рівні. Запропоновано схему системи цифрового маркетингу торговельного підприємства, що включає інформаційно-аналітичну, фінансову, комунікаційну, управлінську, комерційну, інноваційну підсистеми, а також підсистеми кадрового та логістичного забезпечення. Обґрунтовано, що сукупність окреслених підсистем підтримують цілісність та стабільність внутрішніх операційних процесів.

 

Біографія автора

Ігор Лисогор, Національний університет «Чернігівська політехніка»

аспірант кафедри менеджменту та адміністрування

Посилання

Bondarenko, V., Omelianenko, O. (2024). Tsyfrovyi marketynh sohodennia: perevahy ta nedoliky [Digital marketing today: advantages and disadvantages]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, (67). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-3.

Virt, M. Ya., Shynkarenko K. B. (2009). Ekonomichnyi potentsial torhovelnoho pidpryiemstva [Economic potential of a trading enterprise]. Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy – Scientific Bulletin of the National Technical University of Ukraine, (19 (12)), 153–158.

Hromova, T. (2018). Torhovelni pidpryiemstva ta yikh rol u stvorenni konkurentnoho sere-dovyshcha [Commercial enterprises and their role in creating a competitive environment]. Intelekt KhKhI. Natsionalna ekonomika – Intellect XXI. National economy, (4). 50–53. http://www.intellect21.nuft.org.ua/journal/2018/2018_4/9.pdf.

Dubrova, N. P., Kriuchko, L. S. (2019). Formuvannia kompleksnoi systemy mar-ketynhu u banku [Formation of a comprehensive marketing system in a bank]. Ekonomika ta derzhava – Economy and State, (5), 64–67. https://doi.org/10.32702/2306-6806.2019.5.64.

Lialiuk, A. (2023). Torhovelne pidpryiemnytstvo v ukraini do i pid chas viiny: porivnialnyi aspect [Commercial entrepreneurship in Ukraine before and during the war: a comparative aspect]. Ekonomichnyi chasopys Volynskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky – Economic Journal of the Lesya Ukrainka Volyn National University, 4(32), 94–102. https://doi.org/10.29038/2786-4618-2022-04-94-102.

Oklander, T. O. (2011). Henezys marketynhu [Genesis of Marketing]. Marketynh i menedzhment innovatsii – Marketing and Innovation Management, 4(1), 33–37. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/Mimi_2011_4(1)__5.pdf.

Popelo, O., Lysohor, I. (2023). Tsyfrovyi marketynh yak instrument vykhodu torhov-elnoho pidpryiemstva na mizhnarodni rynky [Digital marketing as a tool for a trading company to enter international markets]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia – Problems and prospects of economy and management, (2(34)), 117–129. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-2(34)-117-129.

Ruban, V. (2017). Tsyfrovyi marketynh: rol ta osoblyvosti vykorystannia [Digital mar-keting: role and features of use]. Ekonomichnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii – Economic Bulletin of the Zaporizhzhia State Engineering Academy, (2(2)), 20–25. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/evzdia_2017_2(2)__5.pdf.

Riabov, I., Shevkoplias, I. (2020). Osoblyvosti ta suchasni tendentsii zastosuvannia systemy digital-marketynhu na pidpryiemstvi [Peculiarities and modern trends in the application of the digital marketing system in an enterprise]. Efektyvna ekonomika – Effective Economy, (12), 1–15. https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.12.93.

Hrosul, V., Zubkov, S., Mkrtchyan, T. (2021). The development core of enterprise: theoretical aspect. Baltic Journal of Economic Studies, 7(3), 73–81. https://doi.org/10.30525/2256-0742/2021-7-3-73-81.

Pascucci, F., Savelli, E., Gistri, G. (2023). How digital technologies reshape market-ing: evidence from a qualitative investigation. Italian Journal of Marketing. https://doi.org/ 10.1007/s43039-023-00063-6.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-11

Як цитувати

Лисогор, І. . (2025). Система цифрового маркетингу торговельного підприємства. Проблеми і перспективи економіки та управління, (2 (42), 226–237. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-2(42)-226-237

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ТА РОЗВИТКУ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ РЕГІОНУ