Технології цифрового маркетингу як інструмент ефективного управління процесом надання фінансових послуг
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-2(42)-422-431Ключові слова:
маркетинг; ринок фінансових послуг; фінансова установа; цифрова економіка; цифровізація; цифровий маркетингАнотація
У статті розглянуто основні теоретичні аспекти впровадження цифрових технологій у процес управління банківськими установами з метою ефективного надання фінансових послуг та забезпечення конкурентоспроможності банку. Обґрунтовано важливість цифровізації як інструменту трансформації бізнес-процесів фінансової установи. Уточнено сутність поняття «цифрова трансформація фінансових установ». Під цифровою трансформацією фінансових установ пропонується розуміти перетворення системи управління бізнес-процесами на основі впровадження системи управління бізнесом, що формується в умовах перегляду стратегій, моделей управління, використання маркетингового підходу шляхом поширення цифрових технологій. Визначено основні закономірності, що властиві використанню технологій цифрового маркетингу в процесі надання фінансових послуг та обґрунтовано вимоги до процесу обробки інформації під час застосування цифрових технологій. Запропоновано систему вимог щодо формування комплексної стратегії розвитку банківського цифрового маркетингу. Обґрунтовано основні напрями стратегічного управління процесом надання банківських послуг у контексті сучасних викликів. Визначено пріоритетність використання технологій штучного інтелекту в управлінні процесом надання фінансових послуг. Розглянуто систему зовнішніх та внутрішніх ризиків впровадження технологій цифрового маркетингу в процес надання фінансових послуг.
Посилання
Маркетингові комунікації під час війни: 2023 VS 2022 [Електронний ресурс] // Аптека.ua. 05.02.2024. – Режим доступу: https://www.apteka.ua/article/685865/.
Discover the consumer trends taking over 2024 [Електронний ресурс] // GWI. – Режим доступу: https://www.gwi.com/connecting-the-dots?utm_campaign=FY24_CC_ALL_ GL_CTD&utm_source=Kepios_articles&utm_medium=Web.
Шпак Н. О. Цифровий та Інтернет-маркетинг: співвідношення понять / Н. О. Шпак, І. В. Грабович, В. В. Срока // Вісник Національного університету «Львів-ська політехніка». Серія «Проблеми економіки та управління». – 2022. – № 1(9). – С. 143-156.
Капінус Л. В. Маркетингова діджитал-стратегія розвитку послуг / Л. В. Капі-нус, В. Ю. Шиліна, О. О. Лелека // Київський економічний науковий журнал. – 2023. – № 1. – С. 15-21.
Карпій О. П. Діджитал-маркетинг як ефективний засіб просування бренду / О. П. Карпій, О. Р. Капраль // Економіка та суспільство. – 2024. – № 59. – С. 14-19.
Попело О. В. Механізм забезпечення ефективного управління маркетингово-логістичною діяльністю підприємств в епоху цифровізації [Електронний ресурс] / О. В. Попело, І. С. Лисогор // Інвестиції: практика та досвід. – 2023. – № 8. – С. 48-52. – Режим доступу: https://www.nayka.com.ua/index.php/investplan/article/view/1362/1372.
Рябов І. Б. Особливості та сучасні тенденції застосування системи digital-маркетингу на підприємстві / І. Б. Рябов, І. М. Шевкопляс // Ефективна економіка. – 2020. – № 12. – С. 92-99.
Романенко Л. Цифровий маркетинг: сутність та тенденції розвитку [Електрон-ний ресурс] // Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. – 2019. – № 23. – С. 80-84. Режим доступу: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc= s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjK-62O8vv-AhVxoosKHa8fAeMQFnoECAsQAQ&url=https%3A%2F%2Fnzlubp.org.ua%2Findex.php%2Fjournal%2Farticle%2Fdownload%2F201%2F190%2F&usg=AOvVaw2kcev4UNttgy8MsnYoDFmo.
Digital-маркетинг в умовах війни: тренди та головні виклики // UAmaster. – 11.07.2023.
Examining artificial intelligence (AI) technologies in marketing via a global lens: Current trends and future research opportunities / P.K. Kopalle, M. Gangwar, A. Kaplan, D. Ramachandran, W. Reinartz, A. Rindfleisch // International Journal of Research in Marketing. – 2022. – Vol. 39(2). – Pp. 522–540. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2021.11.002.
Thaler R. H. Behavioral economics: Past, present, and future / R. H. Thaler. – Chicago, 2016.
Rust R. T. The future of marketing / R.T. Rust // International Journal of Research in Marketing. – 2020. – Vol. 37(1). – Pp. 15–26. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2019.08.002.
Дубина М. В. Маркетингова концепція інтеграційного розвитку сучасного комерційного банку / М. В. Дубина, Я. В. Жарій // Науковий вісник ЧДІЕУ. Серія 1, Економіка: збірник наукових праць. – 2011. – № 4. – С. 256-264.
Дубина М. В. Маркетингові інструменти розвитку кредитних послуг / М. В. Дубина, Ю. А. Белінський, О. М. Лобко // Економіко-правові та управлінсько-технологічні виміри сьогодення: молодіжний погляд : матеріали міжнародної науково-практичної конференції : у 3 т. Том 1. – Дніпро : Університет митної справи та фінансів, 2023. – С. 65-66.
Дубина М. В. Розвиток ринку кредитних послуг України / М. В. Дубина, Н. М. Чийпеш // Розвиток ринку фінансових послуг в умовах становлення цифрової економіки : колективна монографія / за заг. ред. д-ра екон. наук, проф. М. В. Дубини. – Чернігів : НУ «Чернігівська політехніка», 2022. – С. 126-151.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).