ОСВІТНЯ ДОМІНАНТА ЯК КАТАЛІЗАТОР ДИНАМІЧНОГО СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • О. В. Гаращук Державна інспекція навчальних закладів України, Україна
  • В. І. Куценко ДУ«Інститут економіки природокористування та сталого розвитку Національної академії наук України», Україна

Ключові слова:

освіта, якість освіти, динамічний соціально-економічний розвиток, домінанта

Анотація

З’ясовано,  що  освіта  являє  собою  інструмент,  який  сприяє  розвиткові  впевненості  людини  у  собі,  що  дозволяє їй  знайти  кращу  роботу.  Загалом,  освіта  позитивно  впливає  на  конкурентоспроможність  країни. Розкрито  взаємозв’язок  і  взаємозалежність  освіти  й  економічного  та  соціального  розвитку.  Для  підвищення  впливу  освіти  на соціально-економічні  показники  підкреслено  необхідність  структурної  трансформації  навчальних  планів  і  програм, активного  залучення  до  цього  процесу  роботодавців,  обґрунтовано  освітню  домінанту  розвитку  освіти  як  важливого чинника соціально-економічного зростання.

Біографії авторів

О. В. Гаращук, Державна інспекція навчальних закладів України

д-р екон. наук

В. І. Куценко, ДУ«Інститут економіки природокористування та сталого розвитку Національної академії наук України»

д-р екон. наук

Посилання

Адамская Л. Д. Система высшего образования в США /

Л. Д. Адамская // Академичес-кое обозрение. – 1995. – №1–2. – С. 65–71.

Байденко В. И. Болонский процесс: структурная реформа высшего образования Европы / В. И. Байденко. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов; Российский новый университет, 2002. – 128 с.

Букович А. Управление знаниями. Руководство к действию / А. Букович, У. Руфь. – М. : ИНФРА, 2002. – 357 с.

Гончаренко С. Український педагогічний словник /

С. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 367 с.

Гриньова В. М. Формування педагогічної культури майбутнього вчителя: теоретичний та методичний аспекти: монографія / В. М. Гриньова. – Х. : Основа, 1998. – 300 с.

Енциклопедія бізнесмена, економіста, менеджера / за ред. Р. Дяківа. – К. : Міжнародна економічна фундація, 2002. – 706 с.

Ковальчук Г. Управління знаннями як компонент якості професійно орієнтованого навчання в системі соціально-економічної безпеки локального середовища / Г. Ковальчук // Вища школа. – 2015. – №4–5. – С. 20–38.

Копачева Е. Инвестировать в людей выгодно. Но не в России / Е. Копачева // Экономика и жизнь. – 1998. – №20. – С. 28.

Ларіна Н. Б. Взаємна відповідальність держави і суспільства в соціальній політиці як чинник демократичного розвитку / Н. Б. Ларіна // Право та державне управління : зб. наук. праць. – 2004. – №3 (14). – С. 96–99.

Лукиче Г. А. Высшее образование и рынок труда: новая парадигма взаимодействия / Г. А. Лукиче // Высшее образование сегодня. – 2005. – №6. – С. 30–33.

Міжнародні програми навчання за кордоном [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ksada.org/html/int3u.html.

Мильнер Б. З. Управление знаниями / Б. З. Мильнер. – М. : ИНФРА, 2003. – 465 с.

Назимов И. Исследования и классификация профессий с целью эффективного использования и развития кадрового потенциала(опыт США) / И. Назимов // Управление персоналом. – 2000. – №9. – С. 40–47.

Національна доктрина розвитку освіти від 17.04.2002 р. №347/2002 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show347/2002.

Новицька Л. В. Освіта для сталого розвитку /

Л. В. Новицька, Т. В. Уманська // Географія та економіка в рідній школі. – 2005. – №1–2. – С. 2.

Олейникова О. Н. Европейское сотрудничество в области профессионального образования и обучения: Копенгагенский процесс / О. Н. Олейникова. – М. : Центр изучения проблем профессионального образования, 2004. – 70 с.

Основні показники діяльності вищих навчальних закладів України на початок 2013/14 навчального року: статистичний бюлетень. – К. : Державна служба статистики, 2014. – 165 с.

Пальчук М. І. Міграційні процеси виробничого персоналу сфери послуг у країнах ЄС/ М. І. Пальчук // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2009. – №6. – С. 133–142.

Перспективні освітні технології / за ред. Г. С. Сазоненко. – К. : Генезис, 2012. – 560 с.

Пошинцева Н. Н. Наука и образование в национальной экономике. Статистический анализ / Н. Пошинцева,

И. В. Зиновьева // Вопросы статистики. – 2014. – №10. – С. 61.

Стратегія інноваційного розвитку України на 2010-2020 рр. в умовах глобалізаційних викликів (17 травня 2009 р.) [Електронний ресурс] / Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти. – Режим доступу: http://kno.rada.gov.ua.

Тулеев И. П. Некоторые аспекты функционирования экономики Украины на современном этапе её развития /

И. П. Тулеев // Проблемы экономики. – 2015. – №1. – С. 49–58.

Федорова Е. А. Конкурентоспособность вузов /

Е. А. Федорова // Высшее образование сегодня. – 2008. – №11. – С. 42–43.

Хуторской А. В. Педагогическая инноватика /

А. В. Хуторской. – М. : Академия, 2008. – 256 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-27

Як цитувати

Гаращук, О. В., & Куценко, В. І. (2021). ОСВІТНЯ ДОМІНАНТА ЯК КАТАЛІЗАТОР ДИНАМІЧНОГО СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ. Проблеми і перспективи економіки та управління, (4(4), 31–39. вилучено із http://ppeu.stu.cn.ua/article/view/75554

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ