КЛАСТЕРИЗАЦІЯ КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
Ключові слова:
креативність, креативні індустрії, креативні кластери, концентрація креативної діяльностіАнотація
Досліджено процес обєднання у кластери підприємств креативних індустрій у країнах Європейського Союзу. Особливу увагу було приділено визначенню просторової концентрації креативних підприємств та її значенню для формування креативних кластерів. Доведено що кластеризація протягом останніх років стала однією з домінуючих тенденцій розвитку індустрій креативного сектору. Виділено основні характерні риси, а також відмінності креативної кластеризації відносно кластеризації інших промислових сфер економіки. У цій статті проаналізовано особливості функціонування і розвитку креативних кластерів на території Європейського Союзу визначено також основні механізми їх підтримки. Показано, що країни ЄС мають лідируючі показники зростання креативних індустрій у світі, а отже їх кластерна політика є найбільш ефективною.Посилання
Benhamou F. L’économie de la culture / Paris : La Découverte, Coll. Repères. – 2001. (3 éd.). – Р. 214.
Chapain C., Comunian R. Enabling and Inhibiting the Creative Economy : The Role of the Local and Regional Dimensions in England / Regional Studies – 2009. – Р. 717–734.
Clifton, N. and Cooke, P. The Creative Class in the UK: An Initial Analysis. / Centre for Advanced Studies: Regional Industrial Studies Research Report 43. – Cardiff: Centre for Advanced Studies, – 2007. – Р. 55–62.
Creating growth Measuring cultural and creative markets in the EU – 2014, December. – 100 р.
De Propris, L. and Hypponen, L. Creative Clusters and Governance: The Dominance of the Hollywood Film Cluster. – Cheltenham : Edward Elgar, 2008. – Р. 340–371.
European Cluster Observatory Priority sector report: Creative and cultural industries. – 2011. – Р. 43–56.
European Cluster Observatory. European Cluster Panorama. – 2014. – Р. 70.
European Commission, 2008/0064. Propuesta de decision del Parlamento Europeo y del Consejo relativa al Año Europeo de la Creatividad y la Innovación 2009 / Brussels. – 28.03.2008.
European Commission. European Competitiveness Report – 2010 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ec.europa.eu/enterprise/policies/industrial-competitiveness/competitivenessanalysis/european-competitiveness-report/index_en.htm.
European Commission. Promoting cultural and creative sectors for growth and jobs in the EU / COM(2012)537 – 2012 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://eur-lex.europa.eu/legal content/EN/TXT/?uri=CELEX:52012DC0537.
Florida, R. The Rise of the Creative Class. – London : Basic Books, 2004. – Р. 85–91.
Freeman, A. London’s creative workforce: 2009 update / GLA Economics Working Paper Series, 40. London: GLA Economics. – 2010 [Електронний ресурс]. – Режим доступу :http://legacy.london.gov.uk/mayor/ economic_unit/docs/wp40. pdf [Last accessed 21 April 2010].
Ginsburgh V., Throsby D., Bille T., Schulze G. G., Menger P-M. Handbook of the Economics of Art and Culture / Amsterdam : Elsevier. – 2006. – Vol. 1. – Р. 765–1100.
Lazzeroni M. High-tech activities, systems innovativeness and geographical concentration / Insights into technical districts in Italy – European Urban and Regional Studies. – 2010. – 17 (1). – Р. 45–63.
Porter M. The competitive advantage of nations. – London : Basic Books, 1990. – Р. 172–184.
Power D., Scott A. Cultural Industries and the Production of Culture. – London : Routledge, 2004. – Р. 75–89.
Scott A. J. The cultural Economy of cities. – London : SAGE Publications, 2000. – Р. 113–134.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Чернігівський національний технологічний університет, 2015
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).