ІМПЕРАТИВ РОЗВИТКУ ОСВІТНЬОЇ СФЕРИ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЗМІНИ СВІТОВОГО ЕКОНОМІЧНОГО ЛАНДШАФТУ ТА МІЖНАРОДНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА
Ключові слова:
освітня сфера, імператив, економіка, міжнародне співробітництво, економічний ландшафт, елективне навчанняАнотація
Визначено, що освіта України останнім часом все активніше стає частиною глобалізованої освітньої сфери, а освітній світ – єдиною соціальною системою в результаті посилення відносин взаємозалежності, що охопили практично всі країни. Сучасні підходи до освіти пов'язані з проблемами її глобалізації, розвитком глобальних вищих навчальних закладів, глобальних ринків освітніх послуг. Розкрито зростаючу в цих умовах роль освіти у розвитку економіки, що, у свою чергу, позначається на формуванні ресурсів, необхідних для функціонування освітньої сфери. Відзначено, що в Україні, на жаль, має місце високий рівень розвитку тіньової економіки, що негативно позначається на бюджетному забезпеченні сфери освіти. Тому в роботі значна увага приділена підвищенню освітнього рівня населення – важливого чинника не лише зростання економічних показників, але і подолання тіньової економіки в нашій державі. Особлива увага в дослідженні приділена підвищенню якості та ефективності діяльності освітньої сфери. Цьому має сприяти отримання, оцінювання та поширення необхідної інформації, прозорий розподіл ресурсів між суб’єктами освітнього процесу, активне використання під час навчального процесу інформаційно-комунікаційних технологій, еволюція системи освіти в цілому і вищої зокрема в бік збільшення її внеску у всебічний розвиток держави та світовий прогрес. Звертається увага на те, що на підвищення якості освіти має бути скерована діяльність не лише навчальних закладів, але і бізнесу, громадських організацій. Наведено результати успішної діяльності в освітньої сфери багатьох зарубіжних країн, зокрема Скандинавських країн, Франції, Німеччини, досвід яких варто наслідувати для підвищення інтелектуального потенціалу України, зростання якості підготовки кадрів – головної продуктивної сили економічного ландшафту.Посилання
Ермошенко Б. Г. Электив в медицинских вузах / Б. Г. Ермошенко,
В. А. Породенко, Т. Н. Литвинова // Высшее образование сегодня. – 2004. – № 5. – С. 22–25.
Крупка М. І. Пріоритети зміцнення економічної безпеки в освіті та науковій сфері України / М. І. Крупка, І. О. Ревак // Проблеми і перспективи економіки та управління. – 2015. – № 4 (4). – С. 55–62.
Модель системы образования в России в перспективе 2020 года: поворот к экономике, основанной на знаниях / Д. Е. Волков,
Я. М. Кузьминов, И. М. Римаренко, Б. Л. Рудник, И. Д. Фрулин,
Л. И. Якобсон // Высшее образование сегодня. – 2008. – № 5. – С. 4–9.
Мурашов Я. Неучтенные доходы российских домашних хозяйств /
Я. Мурашов, Т. Фатнікова // Вопросы экономики. – 2016. – № 5. – С. 100.
Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті. – К. : Райдуга, 2001. – 16 с.
Основні показники діяльності вищих навчальних закладів України на початок 2015/16 навчального року : статистичний бюлетень. – К. : Державна служба статистики України, 2016. – 171 с.
Селевко Г. К. Энциклопедия образовательных технологий : в 2 т. /
Г. К. Селевко. – М. : НИИ школьных технологий. 2006. – Т. 2. – 816 с.
Kim T. Transnational academic mobility, knowledge, and identity capital / Terri Kim // Discourse: Studies in the Cultural Politics Education. – 2010. – Vol. 31, № 5. – Р. 591
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Чернігівський національний технологічний університет, 2015
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).