Можливості грантових інструментів ЄС програмного періоду 2021-2027 для професійного зростання українських громадян

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-2(34)-51-64

Ключові слова:

грантові програми ЄС; Еразмус ; працевлаштування; навчання впродовж життя; професійне зростання; модуль Жана Моне; міжгалузеві навички; проєктний менеджмент

Анотація

Стаття присвячена спектру інструментів грантового фінансування, які Європейський Союз пропонує молоді та дорослим для підтримки їх особистого та професійного розвитку, а також сприяння активній громадянській позиції та соціальній інтеграції. Вивчено та детально охарактеризовано особливості, їх основні завдання та бюджет грантових програм ЄС, доступних на період 2021-2027 років, зокрема: Erasmus+, Creative Europe, European Solidarity Corps, спрямованих на підтримку та розвиток міжгалузевих та інших сучасних навичок громадянами
України, зокрема молоддю.
У статті також розглядається широкий діапазон європейських платформ, доступних українським громадянам саме у воєнний час, включаючи можливості навчання, наукової діяльності, розвитку бізнесу та кіноіндустрії. Цілий спектр інституцій та ініціатив пропонують підтримку у вигляді грантів, стипендій, працевлаштування та інших видів допомоги українським ученим, які працюють в Україні чи за кордоном під час війни.

Біографії авторів

Оксана Замора , Сумський державний університет

кандидат економічних наук, доцент

Юлія Серпенінова, Сумський державний університет

кандидат економічних наук, доцент

Тетяна Щербина, Сумський державний університет

кандидат економічних наук, старший викладач

Наталія Винниченко , Сумський державний університет

доктор економічних наук, доцент

Посилання

Youth employment support. https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1036.

European Skills Agenda - Employment, Social Affairs & Inclusion - European Com-mission. https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1223&langId=en.

Skirda, T.S. (2020). Akademichna mobilnist maibutnikh bakalavriv z mizhnarodnykh vidnosyn [Academic mobility of future bachelors in international relations]. NAU.

Bіlіaev, Y. (2019). Analiz hrantovykh prohram Yevropeiskoho Soiuzu, shcho spryiaiut sotsialnii mobilnosti molodi [Analysis of European Union grants programs to promote youth social mobility]. Investments: practice and experience – Investytsii: praktyka ta dosvid, (21), 137. https://doi.org/10.32702/2306-6814.2019.21.137.

Gulіaeva, L. (2019). Zvit pro realizatsiiu proektu [Project implementation report]. Fi-nansovyi sektor yevropeiskoho soiuzu ta stalyi rozvytok: yevropeiskyi dosvid, stratehichni oriientyry dlia Ukrainy : zb. materialiv Mizhnar. naukovo-prakt. konf. – Financial sector of the European Union and sustainable development: European experience, strategic guidelines for Ukraine: collection. materials of the International scientific and practical conference (pр. 38–42). https://www.socosvita.kiev.ua/sites/default/files/conference%206062019_zbirnyk.pdf.

Çetin, M. (2020). Role of EU Grant Projects in Employment, Sectoral Employment and Innovation in Auto Repairing, Young Generations and New Horizons Project Case. European Journal of Economics and Business Studies, 6(2), 118. https://doi.org/10.26417/490zvk91r.

Ellison, M. (2017). Through the Looking Glass: Young People, Work and the Transition between Education and Employment in a post-Brexit UK. Journal of Social Policy, 46(4), 675–698. doi:10.1017/s0047279417000356.

Lukeš, M., Feldmann, M., & Vegetti, F. (2019). Work Values and the Value of Work: Different Implications for Young Adults’ Self-Employment in Europe. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 682(1), 156–171. doi:10.1177/0002716219828976.

Cultural Pathways to Economic Self-Sufficiency and Entrepreneurship: Family Values and Youth Unemployment in Europe. https://cordis.europa.eu/project/id/613257/reporting.

Costa, A. R. et al. (2018). Impact of interdisciplinary learning on the development of engineering students’ skills. European Journal of Engineering Education, 44(4), 589–601. https://doi.org/10.1080/03043797.2018.1523135.

Self, J. A. et al. (2018). Interdisciplinary: challenges and opportunities for design ed-ucation. International Journal of Technology and Design Education, 29(4), 843–876. https://doi.org/10.1007/s10798-018-9460-5.

National Erasmus+ Office in Ukraine. (n.d.). Pidtrymka u sferi osvity i molodi Ukrainy Yevropeiskym Soiuzom – onovleno – Nation-al Erasmus+ Office in Ukraine [Support in the field of education and youth of Ukraine by the European Union - updated - Nation-al Erasmus+ Office in Ukraine]. https://erasmusplus.org.ua/news/pidtrymka-u-sferi-osvity-i-mo-lodi-ukrayiny-yevropejskym-soyuzom-onovleno.

Funding & tenders. https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/por-tal/screen/home.

SALTO-YOUTH - Tools developed by SALTO. https://www.salto-youth.net/tools.

About EURAXESS. https://euraxess.ec.europa.eu/useful-information/about-euraxess.

ESAA. ESAA. https://www.esaa-eu.org/about-us/esaa.

ESN Ukraine. https://esnukraine.org.

EACEA. https://www.eacea.ec.europa.eu/index_en.

Erasmus+. (n.d.). European Education and Culture Executive Agency. https://www.eacea.ec.europa.eu/grants/2021-2027/erasmus_en.

About the Creative Europe programme. Culture and Creativity. https://culture.ec.eu-ropa.eu/creative-europe/about-the-creative-europe-programme.

European Solidarity Corps. (n.d.). European Education and Culture Executive Agency. https://www.eacea.ec.europa.eu/grants/2021-2027/european-solidarity-corps_en.

Catalog of possibilities. https://houseofeurope.org.ua/opportunities?sort= date&search=&sectors[]=8&amp.

Support for Ukraine - ALLEA. https://allea.org/support-for-ukraine.

Opportunities for Ukrainian Think Tanks, Research Institutions, Researchers, Stu-dents, and Experts » Ukrainian Think Tanks Liaison Office in Brussels. https://ukraine-of-fice.eu/en/opportunities-for-ukrainian-think-tanks-research-institutions-researchers-students-and-experts-following-the-war-in-ukraine/?ct=t(EMAIL_CAMPAIGN_4_15_2022_10_18)&mc_cid=9b17779e81&mc_eid=b29921fb69.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-05

Як цитувати

Замора , О., Серпенінова, Ю., Щербина, Т., & Винниченко , Н. . (2023). Можливості грантових інструментів ЄС програмного періоду 2021-2027 для професійного зростання українських громадян. Проблеми і перспективи економіки та управління, (2 (34), 51–64. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-2(34)-51-64

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ