Цифровізація малого та середнього підприємництва: маркетингово-логістичні рішення в сфері електронної комерції
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-2(34)-101-116Ключові слова:
електронна комерція; цифрові технології; цифровізація; роздрібна торгі- вля, логістично-маркетингові системи підприємства; логістичне забезпечення; маркетингове забезпечення, малі та середні підприємства; ритейл, підприємницька діяльністьАнотація
Уточнено поняття електронної комерції, яке пропонується розглядати з позицій ціннісного підходу. Виявлено, що рівень впровадження електронної комерції серед малих і середніх підприємств (МСП) в Україні є недостатнім. Підкреслено стимулюючу, стримуючу та дуальну
роль факторів, що впливають на впровадження цифрових технологій, зокрема електронної комерції серед МСП. Виділено технологічні, організаційні, управлінські групи факторів та групу факторів зовнішнього середовища; досліджено їх природу та вплив на впровадження електронної комерції в діяльність МСП роздрібної торгівлі. Авторами запропоновано концептуальну модель впливу факторів на рішення МСП сфери роздрібної торгівлі щодо впровадження технологій електронної комерції. Виклики сьогодення обумовлюють необхідність переведення роздрібної торгівлі у цифровий формат, особливо у сфері малого та середнього підприємництва. Доведено тісний зв’язок маркетингового забезпечення та логістичного обслуговування, зокрема в сфері ритейлу. Розглянуто процес забезпечення ефективності електронної комерції на основі формування маркетингово-логістичної системи МСП з конкретизацією складових таких систем.
Посилання
Grewal, D., Gauri, D. K., Das, G., Agarwal, J., & Spence, M. T. (2021). Retailing and emergent technologies. Journal of Business Research, 134, 198–202. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.05.004.
Gauri, D. K., Jindal, R., Ratchford, B., Fox, E., Bhatnagar, A., Pandey, A., Navallo, J. R., Fogarty, J., Carr, S., & Howerton, E. (2020). Evolution of retail formats: Past, present, and future. Journal of Retailing, 97(1). https://doi.org/10.1016/j.jretai.2020.11.002.
Pantano, E., Pizzi, G., Scarpi, D., & Dennis, C. (2020). Competing during a pandemic? Retailers’ ups and downs during the COVID-19 outbreak. Journal of Business Research, 116(116), 209–213. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.05.036.
Steinfield, C., Bouwman, H., & Adelaar, T. (2002). The Dynamics of Click-and-Mortar Electronic Commerce: Opportunities and Management Strategies. International Journal of Electronic Commerce, 7(1), 93–119. https://doi.org/10.1080/10864415.2002.11044254.
Wu, F., Mahajan, V., & Balasubramanian, S. (2003). An Analysis of E-Business Adop-tion and its Impact on Business Performance. Journal of the Academy of Marketing Science, 31(4), 425–447. https://doi.org/10.1177/0092070303255379.
Sydorenko, L., Kulyk, V. (2021). Elektronna komertsiia ta elektronnyi biznes yak vydy pidpryiemnytskoi diialnosti u tsyfrovii ekonomitsi [E-commerce and e-business as the types of entrepreneurial activity in the digital economy]. Bukhhalterskyi oblik v upravlinni pidpryiem-stvom: suchasni vyklyky – Accounting in enterprise management (pp. 114–117).
Pleskach, V.L. (2004). Tekhnolohii elektronnoho biznesu [Electronic business technol-ogies]. KNTEU.
Shaleva, O. (2020). Zarubizhnyi dosvid vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii yak in-strumenta personalizatsii v ryteili [Foreign experience of using digital technologies as a per-sonalization tool in retail]. Merezhevyi biznes: stanovlennia, problemy, innovatsii –Network business: formation, problems, innovations (pp. 213–216).
Kalakota, R., & Whinston, A. B. (1997). Electronic commerce: a manager's guide. Addison-Wesley Professional.
Laudon, K. & Laudon, J. (2014). Management Information Systems. Managing the Digital Firm. (3th ed.), Edition, Global Edition.
Ukraine / Financing SMEs and Entrepreneurs 2020: An OECD Scoreboard. OECD Library. https://www.oecd-ilibrary.org/sites/ae8c3c25-en/index.html?itemId=/content/compo-nent/ae8c3c25-en.
Tornatzky, L. G., Fleischer, M., & Chakrabarti, A. K. (1990). Processes of technolog-ical innovation. Lexington books.
Ivanova, N., Kublitska, O., Krupitsa, I., Dybchuk, L., Koval, K., Hanieieva, T. (2021). Peculiarities of the E-commerce Development in the Conditions of Digital Economy. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security,21(12), 193-202.
Ivanova N. (2023). Impakt-investuvannia yak suchasnyi kontsept staloho rozvytku lohistychnykh system [Impact investing as a modern concept of sustainable development of logistics systems]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia – Problems and prospects of economics and management, (1(33)), 226-237.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).