Напрями використання штучного інтелекту у банківських установах
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-2(34)-192-203Ключові слова:
штучний інтелект; дідзиталіація; інформаційні технології; банк; цифрові-зація, чат-бот, скоринг, кібербезпекаАнотація
В межах даної статті були розкриті основні напрямки використання штучного інтеле-кту (ШІ) у банківських установах, ключовими з яких є: кібербезпека, чат-боти, кредитні рі-шення, аналіз тенденцій ринку, збір та аналіз даних, аналіз досвіду клієнтів, управління ризиками, відповідність нормативним вимогам, предиктивна аналітика, автоматизація процесів. Наведені приклади використання технологій ШІ провідними банками світу, зокрема алгоритми на основі ШІ для виявлення шахрайства, захисту від кібератак, використання чат-ботів, скоринг тощо. Також відображені наслідки впровадження штучного інтелекту в банківську сферу для банківської установи, для інвесторів, клієнтів та співробітників.
Посилання
Goley, Y.M., & Drik, I.A. (2023, May 24). Analiz vykorystannya shtuchnoho intelektu v systemakh upravlinnya biznes-protsesamy: perevahy ta nedoliky [Analysis of the use of arti-ficial intelligence in business process management systems: advantages and disadvantages]. http://surl.li/ivwvs.
Cyberwar is a modern reality: The loudest cyberattacks in Ukraine and the world and ways to protect against them (2023, January 19). Payspace. http://surl.li/ivwvi.
Koval, P. (2022). Shtuchnyy intelekt, yak rukhlyvyy faktor rozvytku bankivsʹkoho sektoru v umovakh hlobalizatsiyi [Artificial intelligence as a driving factor in the development of the banking sector in the conditions of globalization]. Molod, nauka, biznes: materialy Vseukr. inter.-konf. zdob.vyshch.osvity i mol.uchenykh – Youth, science, business: materials of All Ukraine. inter.-conf. Proceedings of Higher Education and Young Scientists (176-178). MNAU.
Kryvytskyi, Yu. V. (2021). Shtuchnyy intelekt yak instrument pravovoyi reformy: po-tentsial, tendentsiyi ta perspektyvy [Artificial intelligence as a tool of legal reform: potential, trends and perspectives]. Naukovyy visnyk Natsionalnoi akademiyi vnutrishnikh sprav – Scien-tific Bulletin of the National Academy of Internal Affairs, 2(119), 90-101.
Lavrov, R.V., Sadchykova, I.V. & Seredyuk, I.O. (2019). Innovatsiіni tekhnolohii v bankivskiі sferi: realii ta perspektyvy rozvytku [Innovative technologies in the banking sphere: realities and development prospects]. Finansovi doslidzhennіa – Financial research, 2(7). http://surl.li/khhov.
Parubets, O.M., Sugonyako, D.O., & Seredyuk, I.O. (2019). Doslidzhennіa suchasnoho stanu ta perspektyv rozvytku shtuchnoho intelektu u finansovomu sektori Ukrayiny [Study of the current state and prospects for the development of artificial intelligence in the financial sector of Ukraine]. Finansovi doslidzhennya – Financial research, 1(6). http://surl.li/ivwwb.
Kholyavko, N.I. (2021). Suchasni informatsiyni tekhnolohiyi v roboti finansovykh ustanov [Modern information technologies in the work of financial institutions]. Biznes Inform – Business Inform, 5, 152–161.
Tsyganov, S.A., & Apalkova, V.V. (2018). Rozvytok shtuchnoho intelektu: evolyutsiyni protsesy na mizhnarodnomu finansovomu rynku [Development of artificial intelligence: evo-lutionary processes on the international financial market]. Finansy Ukrayiny – Finances of Ukraine, 8, 20-31. http://surl.li/ivwwf.
NeuroData. (n.d.). AI in Banking – How Artificial Intelligence is Used in Banks. http://surl.li/ivwwm.
JP Morgan, HSBC, DBS: yaki svitovi banky vykorystovuyutʹ blokcheyn i yaki mozhlyvosti pered nymy vidkryvayutʹsya (2021, September 6). Payspace. http://surl.li/ivwwt.
Bank of America. (n.d.). Personalized. Proactive. Predictive. See what Erica can do. http://surl.li/ivwxf.
Stanford: Fintech Maintains Position as Third Biggest AI Investment Focus Area – Fintech Schweiz Digital Finance News – FintechNewsCH. (2023, April 25). Fintech Schweiz Digital Finance News – FintechNewsCH. http://surl.li/ivwxm.
Stashchuk, O., Martyniuk, R. (2021). Specifics of application of cognitive technolo-gies and artificial intelligence in modern banking activity. Economic Forum, 1(3), 134-138. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2021-3-19.
AI in banking: chatbots, debt relief and the fight against fraudsters. АІ Conference. http://surl.li/cdjqs.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).