Стратегування зовнішньоекономічної діяльністі в контексті виходу на зовнішні ринки
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-2(34)-254-266Ключові слова:
стратегування, зовнішньоекономічна діяльність, вихід на зовнішні ринкиАнотація
У статті проведено обґрунтування стратегування зовнішньоекономічної діяльністі в контексті виходу на зовнішні ринки.
У результаті було застосовано логістичну регресію для прогнозування зв’язку між залежними та незалежними змінними, головною метою якого є прогнозування ймовірності запропонованих факторів (розмір фірми, міжнародний досвід, інновації, мережа, характеристики продукту, активи, інтенсивність експорту та галузь), що впливає на рівень зобов'язань щодо використання ресурсів у виборі фірмами режиму входу.
У статті також зясовано, що розмір МСП сильно та позитивно впливає на те, якою мірою фірми беруть участь у виборі способу входу. Міжнародний досвід також має значний вплив на рішення фірм щодо участі в певних способах виходу на ринок. Як і передбачалося, мережеві відносини суттєво впливають на вибір способів виходу на іноземний ринок. Інтенсив-ність активів та експорту вказуються як позитивні та дуже важливі.
Емпіричні результати показують, що інновації не тільки суттєво впливають на вибір фірмою способу виходу на зовнішній ринок, але й узгоджуються з прогнозованим напрямком.Також фактор характеристики продукту має сильний позитивний ефект. Крім того, фірми, які займаються більш високим рівнем реклами, з більшою ймовірністю виберуть зобов'язання високого рівня ресурсів, наприклад спільні підприємства або прямі інвестиції. Високий рівень інтенсивності експорту також спонукає фірми обирати зобов'язання щодо ресурсів високого рівня. Галузь також позитивно корелює з імовірністю вибору ресурсів високого рівня в обраному режимі виходу на зовнішній ринок.
Посилання
Shamota, H.M., Kovalenko, Yu.O. (2013). Formuvannia taktyky vykhodu pidpryiemstva na zovnishnii rynok [Formation of tactics of the enterprise's exit to the foreign market]. Ekonomichnyi forum – Economic Forum, (1), 247–253.
Schwab, K. (2009). The global competitiveness report 2009–2010. World Economic Forum reports. Geneva: WEF, XV.
Talavira, Ye. (n.d.). Suchasni tendentsii rehuliuvannia zovnishnoekonomichnoi diia-lnosti pidpryiemstv v umovakh hlobalizatsii [Modern trends in the regulation of foreign economic activity of enterprises in the conditions of globalization]. http://www.economy.nayka.com.ua/ ?op=1&z=3355.
Kuchumova, I.Yu. (2012). Natsionalni ekonomichni interesy u rozvytku zovnishno-ekonomichnykh zviazkiv krainy [National economic interests in the development of foreign economic relations of the country]. http://www.rusnauka.com/11_NPE_2012/Economics/ 15_108107.doc.htm.
Dakhno, I.I. (n.d.). Menedzhment zovnishnoekonomichnoi diialnosti [Management of foreign economic activity]. http://p-for.com/book_212.
Honchar, I.A., Babirad-Lazunin, V.O. (2015). Kharakter formuvannia zovnishnoi torhivli Ukrainy: statys-tychna otsinka [The nature of the formation of foreign trade of Ukraine: a statistical assessment]. Statystyka Ukrainy – Statistics of Ukraine, (2), 16–20.
Varianychenko, O.V. (2018). Praktychni aspekty upravlinnia mizhnarodnoiu marke-tynhovoiu diialnistiu ukrainskykh subiektiv zovnishnoekonomichnoi diialnosti zghid-no vymoh SOT [Practical aspects of management of international marketing activities of Ukrainian subjects of foreign economic activity according to WTO requirements]. Prometei – Prometheus, 2(35), 23–26.
Hnatenko, I.A. (2021). Modeliuvannia stsenariiv stiikoho rozvytku pidp-ryiemstv v umovakh hlobalizatsii ta didzhytalizatsii: upravlinskyi aspekt [Modeling scenarios of sustaina-ble development of enterprises in the conditions of globalization and digitalization: managerial aspect]. Investytsii: praktyka ta dosvid – Investments: practice and experience, (16), 20-25.
Kovtunenko K.V., Kovalenko O.M., Stanislavyk O.V. (2018). Menedzhment zovnishnoekonomichnoi ta innovatsiinoi diialnosti (dlia mahistriv) [Management of foreign economic and innovative activities (for masters): Study guide]. Tsentr uchbovoi literatury.
State statistics service of Ukraine, own calculations. http://www.ukrstat.gov.ua.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).