Цифровий маркетинг у підвищенні ефективності взаємодії суб’єктів ринку
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-2(42)-187-201Ключові слова:
цифровий маркетинг; цифровізація; цифрова трансформація; інструменти цифрового маркетингу; маркетингові стратегії; кібербезпека; персональні дані; конфіденційністьАнотація
Досліджено процеси цифровізації і цифрової трансформації економіки як передумови створення цифрового маркетингу. Виявлено та охарактеризовано основні тренди цифрового маркетингу і ключові виклики, з якими стикаються компанії у процесі цифрової трансформації та використанні цифрових інструментів. Визначені інструменти цифрового маркетингу, які найбільш значущі для компаній і для клієнтів з погляду розв’язання проблем їх взаємодії в ринковому середовищі. Визначено також маркетингові інструменти, які мають домінуючий вплив на формування відповідних основних маркетингових стратегій компаній. Охарактеризовано основні виклики та проблеми функціонування цифрового маркетингу, які згруповані за напрямами їхнього впливу: техніко-технологічні, організаційні, економічні та етичні, що актуалізує пошук шляхів та засобів їх мінімізації.
Посилання
Amancio Bouza. What is Digital Transformation, Digitalization, and Digitization [Electronic resource] / Amancio Bouza // Medium. – 2018. – Accessed mode: https://medium.com/api-product-management/what-is-digital-transformationdigitalization-and-digitization-c76277ffbdd6.
Boueé C. (2015). Die Digitale Transformation der Industrie. Studie: Roland Berger und BDI [Electronic resource] / C. Boueé, S. Schaible. – Accessed mode: https://www.researchgate.net/publication/315857925_Die_digitale_Transformation_von_Geschaftsmodellen_gestalten.
Elding C. Digitalisation and its impact on the economy: insights from a survey of large companies [Electronic resource] / C. Elding, R. Morris // European Central Bank. – 2018. – Accessed mode: https://www.ecb.europa.eu/press/economic-bulletin/focus/2018/html/ecb.ebbox201807_04.en.html.
Rose-Collins F. Чому кібербезпека є головним пріоритетом у цифровому маркетингу? [Електронний ресурс] / Felix Rose-Collins // Ranktracker. – 2024. – Режим доступу: https://www.ranktracker.com/uk/blog/why-is-cybersecurity-a-top-priority-in-digital-marketing.
Gray J. Models for digitalization / J. Gray, B. Rumpe // Software and Systems Modeling. – 2015. – Vol. 14(4). – Pp. 1319-1320. DOI: https://doi.org/10.1007/s10270-015-0494-9.
Gupta M. What is digitization, digitalization, and digital transformation? [Electronic resource] / M. Gupta // ARC Advisory Group. – 2020. – Accessed mode: https://www.arcweb.com/blog/what-digitization-digitalization-digital-transformation.
Katz R. The transformative economic impact of digital technology [Electronic resource] / R. Katz ; The United Nations Commission on Science and Technology for Develop-ment. – Geneva, 2015. – Accessed mode: https://unctad.org/system/files/non-official-document/ecn162015p09_Katz_en.pdf.
Ochs T. IT Strategy Follows Digitalization / T. Ochs, U. A. Riemann // Encyclopedia of Information Science and Technology. – Fourth Edition. – Hershey, PA: IGI Global, 2018.
Oentoro A. Digitization, Digitalization, and Digital Transformation Explained [Electronic resource] / A. Oentoro. – 2024. – Accessed mode: https://agilitycms.com/blog/digitization-digitalization-and-digital-transformation-explained.
Sreekumar B. History of Digital Transformation, Part 1: The Genesis [Electronic resource] / Sreekumar B. – 2023. – Accessed mode: https://www.linkedin.com/pulse/history-digital-transformation-part-1-genesis-bharath-mohan-s#:~:text=In%20this%20compelling%20two-part%20blog%20series%2C%20I%20invite,what%20helped%20it%20become%20what%20it%20is%20today.
Танасійчук А. Методи оцінювання ефективності інтернет- комунікацій підприємств [Електронний ресурс] / А. Танасійчук // Соціально-політичні, економічні та гуманітарні виміри європейської інтеграції України : зб. наук. пр. ІХ Міжнар. наук.-практ. конф., 14-16 вересня, 2021 р. / гол. ред. Н. Л. Замкова. Вінниця, 2021. Ч. 3. – C. 147-158. – Режим доступу: http://10.0.2.150/docs/Zbirnyky_konferents/2021/14-16.09.21%203.pdf.
Tapscott D. The digital economy: promise and peril in the age of networked intelligence [Electronic resource] / D. Tapscott. – New York: McGraw-Hill, 1996. – 342 p. – Accessed mode: https://dontapscott.com/books/the$digital$economy.
Terrar D. What a Digital Transformation? [Electronic resource] / D. Terrar. – Ac-cessed mode: http://www.theagile-elephant.com/what-is-digital-transformation.html.
Digitization [Electronic resource] // The Oxford English Dictionary. – 2024. – Accessed mode: https://www.oed.com/search/dictionary/?scope=Entries&q=digitization.
Yakushko I. Essence and peculiarities of digital transformation / I. Yakushko // Problems and prospects of economics and management. – 2021. – № 4(28). – С. 75–82. DOI: https://doi.org/10.25140/2411-5215-2021-4(28)-75-82.
Банке Б. Аналітичний звіт BCG. URL: https://vlast.kz/corporation/4539-cifrovi.
Виноградова О. В. Digital маркетинг: еволюція розвитку в Україні / О. В. Ви-ноградова, Н. М. Недопако // Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». – 2021. – № 18. DOI: https://doi.org/ 10.20535/2307-5651.18.2021.240678.
Куйбіда В. Цифрове врядування в Україні: базові дефініції понятійно-категоріального апарату / В. Куйбіда, О. Карпенко, В. Наместнік // Вісник Національ-ної академії державного управління при президентові України. – 2018. – № 1. – С. 5-11.
Кулинич М. Б. Тенденції становлення цифрової економіки в глобальному економічному просторі / М. Б. Кулинич // Modern economics. – 2019. – № 16(1). – С. 57-63. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.v16(2019)- 08 19.
Кух С. П. Теоретико-методологічні підходи до трактування сутності цифровізації та цифрової трансформації публічної служби у сучасному науковому дискурсі / С. П. Кух // Ефективність державного управління. – 2023. – № 1(74/75). – С. 52–56. DOI: https://doi.org/10.36930/507409.
Основні засоби для кіберзахисту в ІТ-маркетингу [Електронний ресурс] // Digvel. – Режим доступу: https://digvel.com.ua/blog/cybersecurity-in-it-marketing-essential-services-for-protecting-your-digital-presence.
Питання безпеки та конфіденційності в цифровому маркетингу [Електронний ресурс] // Prospero. – Режим доступу: https://www.goprospero.com/blog/uk/security-and-privacy-issues-in-digital-marketing.
Попко О. Персоналізація в сучасному маркетингу та її вплив на лояльність клієнтів / О. Попко, В. Філатов // Економіка та суспільство. – 2023. – № 58. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-10.
Рижков В. Що таке digital-трансформація? [Електронний ресурс] / В. Рижков // Komanda-a.pro. – Режим доступу: http://komanda-a.pro/blog/digital-transformation.html.
Туль С. І. (2019). Трансформація світового ринку праці в умовах діджиталізації : дис. … канд. екон. наук : за спец. 08.00.02 – світове господарство і міжнародні економічні відносини / С. І. Туль ; Донецький національний університет імені Василя Стуса. – Вінниця, 2019. – 279 с.
Цифрова трансформація соціоекономічних, управлінських та освітянських систем сучасного суспільства : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції 23–24 листопада 2022 року / ред.-упорядник д.філософ.н., проф., В. Г. Воронкова. – Запоріжжя : Олді+, 2022. – 692 с.
Цифрова трансформація: визначення, переваги, сценарії та стратегія реалізації [Електронний ресурс] // Colobridge. – Режим доступу: https://blog.colobridge.net/uk/2024/ 01/what-is-digital-transformation-ua.
Якушко І. Сутність та особливості цифрової трансформації [Електронний ресурс] / І. Якушко // Проблеми і перспективи економіки та управління. – 2022. – № 4(28). – С. 75–82. – Режим доступу: http://ppeu.stu.cn.ua/article/view/262608.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).