ПРІОРИТИЗАЦІЯ КЛЮЧОВИХ СТЕЙКХОЛДЕРІВ ПІДПРИЄМСТВ КОНДИТЕРСЬКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ
Ключові слова:
стейкхолдери, кондитерська промисловість, підприємства, влада, інтереси, пріоритизаціяАнотація
Численність відносин і комунікацій сучасного кондитерського підприємства зумовлює і численність його стейкхолдерів, тому особливо важливим стає завдання їх ідентифікації та пріоритизації, що визначило цільову спрямованість проведеного дослідження. У статті сформульовано особливості розвитку підприємств кондитерської промисловості, які зумовлюють виникнення специфічних (економічних, соціальних і екологічних) інтересів стейкхолдерів. Систематизовано основні підходи до ідентифікації ключових стейкхолдерів і виділено ті з них, які можуть бути застосовані для кондитерських підприємств. На основі визначених критеріїв (влада, інтереси, значущість) розроблено карту ключових стейкхолдерів підприємств кондитерської промисловості за їхньою пріоритетністю. Отримані результати становлять важливе підґрунтя для подальшого розвитку методології оцінки рівня задоволення інтересів ключових стейкхолдерів кондитерських підприємств з урахуванням їхньої пріоритетності.Посилання
Freeman R. E. Strategic management: A stakeholder perspective. Boston: Pitman, 1984. 276 p.
Savage G. T., Nix T. H., Whitehead C. J., Blair J. D. Strategies for Assessing and Managing Organizational Stakeholders. Academy of Management Executive. 1991. Vol. 5. Р. 61–75.
Mendelow A. Proposed Model on Stakeholder Ranking. Second International Conference on Information Systems. MA: Cambridge, 1991.
Eden C., Ackermann F. Making Strategy: The journey of strategic management. London: Sage Publications, 1998.
De Lopez T. T. Stakeholder Management for Conservation Projects: A Case Study of Ream National Park, Cambodia. Environmental Management. 2001. Vol. 28. P. 47–60.
Mitchell R. K., Agle B. R., Wood D. J. Toward a Theory of Stakeholder Identification and Salience: Defining the Principle of Who and What Really Counts. Academy of Management Journal.
Vol. 22 (4). P. 853–886.
Jonker J., Foster D. Stakeholder Excellence? Framing the Evolution and Complexity of a Stakeholder Perspective of the Firm. Corporate Social Responsibility and Environmental Management. 2002. Vol. 9. P. 187–195.
Fletcher A. Mapping stakeholder perceptions for a third sector organization. Journal of Intellectual Capital. 2003. Vol. 4 (4). P. 505–527.
Cameron B. G., Seher T., Crawley E. F. Goals for space exploration based on stakeholder network value considerations. Acta Astronautica. 2010. Vol. 68 (11-12). P. 2088–2097.
Turner J. R., Kristoffer V. The Project Manager as Change Agent. London: McGraw-Hill Publishing Co 2002. 304 p.
Kivits R. A. Multi-dimensional stakeholder analysis: a methodology applied to Australian capital city airports: a PhD thesis. Southern Cross University, Lismore, NSW, 2013. 333 p.
Bourne L. Stakeholder Relationship Management: A Maturity Model for Organisational Implementation. Gower Publishing, 2012. 246 p.
Andriof J., Waddock S., Husted B., Rahman S. S. Unfolding stakeholder thinking: theory, responsibility and engagement / with a foreword by R. Edward Freeman. Sheffield, UK: Greenleaf Publishing, 2002. Р. 19–42.
Official site of UNIDO. URL: https://www.unido.org.
Statista.com: statistical portal. URL: https://www.statista.com.
Official site of International Cocoa Organization (ICCO). URL: https://www.icco.org.
World: Cocoa Butter - Market Report - Analysis and Forecast to 2025. URL:
https://www.researchandmarkets.com/research/223s4h/world_cocoa.
Official site of Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO). URL: https://rspo.org.
Official site of Mondelez International. URL: ttps://www.mondelezinternational.com.
Official site of Nestle. URL: https://www.nestle.com.
Parliament may ban use of palm oil in Ukraine. Ukrinform: Ukrainian multimedia platform for broadcasting. URL: https://www.ukrinform.net/rubric-economy/2461352-parliament-may-ban-use-ofpalm-oil-in-ukraine.html.
Stakeholder management. Imperial College London. 2017. URL: https://www.imperial.ac.uk/media/imperial-college/administration-and-support-services/staff-development/public/impex/Stakeholder-management-21jun17.pdf.
Murray-Webster R., Simon P. Making Sense of Stakeholder Mapping. PM World Today. 2006. Vol. 8 (11). P. 1–4.
Suchman M. C. Managing Legitimacy: Strategic and Institutional Approaches. Academy of Management Review. 1995. Р. 574.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Чернігівський національний технологічний університет, 2015
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).