Дизайн мислення як інструмент формування сервісноорієнтованої бізнес-моделі
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5215-2024-3(39)-59-69Ключові слова:
дизайн-мислення; сервісноорієнтована бізнес-модель; інновації; трансформація бізнесу; диференціація; персоналізація; досвід споживачаАнотація
У статті досліджені фактори впливу концепції та процесу дизайн-мислення на появу та просування сервісноорієнованих бізнес-моделей, зокрема їх синергетична взаємодія з інновацій, персоналізації та забезпеченню досвіду споживачів. Проведене дослідження є результатом аналізу основних аспектів, інструментарію, методів дизайн-мислення та специфіки його застосування на практиці. Порівняння їх з цілями сервісноорієнтованої бізнес-моделі та пошуку споріднених елементів. Значну увагу приділено аналізу економічного ефекту та основним принципам дизайн-мислення на шляху до ефективного застосування культури дизайн-мислення, а також схожості цілей та фокусу в порівнянні із сервісноорієнтованою бізнес-моделлю.
Посилання
Шаров В. Дизайн-мислення: концепція та ключові етапи / В. Шаров // Development Service Industry Management. – 2024. – № (2). – С. 259–264. https://doi.org/10.31891/dsim-2024-6(41).
Rosch N. Design thinking for innovation: context factors, process and outcomes / N. Rosch, V. Tiberius, S. Kraus // European Journal of Innovation Management. – 2023. – Vol. 26, No. 7. – Рp. 160-176. DOI: 10.1108/EJIM-03-2022-0164.
Захарченко Н. В. Перспективи розвитку дизайн-мислення в управлінні бізнесом та інноваціями / Н. В. Захарченко // Академічний огляд. – 2022. – № 1(56). DOI: 10.32342/2074-5354-2022-1-56-6.
Liu R. Design thinking and business model innovation [Electronic resource] / R. Liu, L. Mannhardt // Conference paper at International Product Development Management Annual Conference. – 2019. – Accessed mode: https://www.researchgate.net/publication/337077081_Design_thinking_and_business_model_innovation.
IDEO DESIGNTHINKING. Design thinking defined [Electronic resource]. – Accessed mode: https://designthinking.ideo.com.
Torabi N. Defining ‘Design Thinking’ — in theory and action / N. Torabi // Medium. Design Thinking. – 2020. – Accessed mode: https://neemz.medium.com/defining-designthinking-in-theory-and-action-a998ab3a598a.
Kilian J. Building a design-driven culture / J. Kilian, H. Sarrazin, H. Yeon. – McKinsey & Company. – 2015. – Accessed mode: https://www.mckinsey.com/capabilities/growth-marketing-and-sales/our-insights/building-a-design-driven-culture#/.
McKinsey Quarterly Report / McKinsey & Company. – 2018. – Accessed mode: https://www.mckinsey.com/capabilities/mckinsey-design/our-insights/the-business-value-ofdesign.
Rae J. 2014 Design Value Index Results and Commentary / Rae J. // Design Management Institute. – 2015. – Accessed mode: https://www.dmi.org/page/designdrivesvalue.
The Total Economic Impact Of IBM’s Design Thinking Practice / Forrester. – 2018. – Accessed mode: https://www.ibm.com/design/thinking/static/Enterprise-Design-Thinking-Report-8ab1e9e1622899654844a5fe1d760ed5.pdf.
Osterwalder A. Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers / A. Osterwalder, Y. Pigneur. – New Jersey, IL, USA: John Wiley & Sons Inc., 2008.
Шаров В. В. Сервісноорієнтована бізнес-модель як чинник стратегічного управління підприємством / В. В. Шаров // Economic Synergy. – 2023. – № 3 (9). – C. 8-24. DOI: https://doi.org/10.53920/ES-2023-3-1.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).