Електронна комерція як інструмент подолання системних криз розвитку підприємств у сучасних умовах господарювання

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5215-2024-3(39)-109-120

Ключові слова:

електронна комерція; стратегічне управління; підприємство; криза; розвиток

Анотація

У статті розглянуто електронну комерцію як інструмент подолання системних криз розвитку підприємств у сучасних умовах господарювання, а також деталізовано стратегічні аспекти використання систем електронної комерції в діяльності підприємств. Проаналізовано сутність та перешкоди, які здатна спричинювати криза та потенціал електронної комерції в їхньому вирішенні. Доведено, що криза здатна виступати каталізатором можливостей для розвитку та боротьби із невизначеністю середовища, в якому функціонують підприємства електронної комерції. Досліджено особливості стратегічного управління прийняттям електронної комерції в умовах кризи та системних ефектах від цього рішення. Деталізовано стратегічний інструментарій, який здатні використовувати підприємства електронної комерції для боротьби із кризовими ситуаціями та періодами.

Біографії авторів

Світлана Повна, Національний університет «Чернігівська політехніка»

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту та адміністрування

Андрій Бондаренко, Національний університет «Чернігівська політехніка»

аспірант

 

Посилання

Наумова Т. Трансформація ринку мережевого ритейлу України в умовах глобальних криз та війни / Т. Наумова, Л. Кирильєва, Я. Лемешко // Економіка та суспільство. – 2023. – № 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-136.

Борейко Н. Напрями підтримки суб’єктів господарювання у сфері електронної комерції в умовах економічної кризи, спричиненої пандемією COVID-19 [Електронний ресурс] / Н. Борейко, Н. Параниця // Протидія мінімізації сплати податків: світовий досвід та практика України : матеріали науково-практ. круглого столу до Дня науки, м. Ірпінь, 15 травня 2020 р. – Ірпінь, 2020. – С. 149–151. – Режим доступу: https://api-ir.dpu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/89018956-5ebc-4614-b28f-9e905276ffe3/content.

Гонтар Л. Вплив електронної комерції на сучасні тенденції розвитку ринку збуту в умовах воєнного стану / Л. Гонтар // Актуальні питання у сучасній науці. – 2024. – № 5(23). DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6300-2024-5(23)-59-70.

Maksymenko I. Development of the E-Commerce Market in Ukraine in the Context of Modern Challenges / I. Maksymenko, A. Akimov, D. Bikulov // Baltic Journal of Economic Studies. – 2024. – Vol. 10, no. 2. – Pр. 177–186. DOI: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2024-10-2-177-186.

Bilotserkivskyi H. E-Commerce in Ukraine in Conditions of Military Conflict / H. Bilotserkivskyi, N. Gudkova // Grail of Science. – 2024. – No. 41. – Pр. 58–64. DOI: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.05.07.2024.007.

Trends in the Development of E-Commerce in Ukraine / N. Novikova et al. // Technol-ogy: Toward Business Sustainability. ICBT 2023. Lecture Notes in Networks and Systems. – 2024. – Vol. 925. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-54019-6_8.

Innovative Aspect of E-Commerce Development in Ukraine / I. Gamova et al. // Eco-nomics. Ecology. Socium. – 2024. – Vol. 8, no. 1. – Pр. 40–52. DOI: https://doi.org/10.61954/ 2616-7107/2024.8.1-4.

Bricolage as an effective tool for the survival of owner-managed SMEs during crises / H. Baier-Fuentes et al. // Journal of Business Research. – 2023. – Vol. 157. – P. 113608. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113608.

Кацицка Г. Кризові явища як основа виникнення дестабілізаційних процесів в економіці: актуальність теорій та розвиток кризисологічних досліджень / Г. Кацицка, Є. Намлієв // Київський економічний науковий журнал. – 2023. – № 1. – С. 103–116. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-765x/2023-1-13.

Khalil A. Do Digital Technologies Influence the Relationship between the COVID-19 Crisis and SMEs’ Resilience in Developing Countries? / A. Khalil, M. E. A. Abdelli, E. Mogaji // Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity. – 2022. – Vol. 8, no. 2. – P. 100. DOI: https://doi.org/10.3390/joitmc8020100.

Skare M. Digital transformation and European small and medium enterprises (SMEs): A comparative study using digital economy and society index data / M. Skare, de las Mercedes de Obesso M., S. Ribeiro-Navarrete // International Journal of Information Management. – 2023. – Vol. 68. – P. 102594. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2022.102594.

Gouveia F. D. Digital Transformation for SMES in the Retail Industry / F. D. Gouveia, H. S. Mamede // Procedia Computer Science. – 2022. – Vol. 204. – Pр. 671–681. DOI: https://doi.org/10.1016/j.procs.2022.08.081.

Gavrila Gavrila S. Spanish SMEs’ digitalization enablers: E-Receipt applications to the offline retail market / S. Gavrila Gavrila, de Lucas Ancillo A. // Technological Forecasting and Social Change. – 2021. – Vol. 162. – P. 120381. DOI: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2020.120381.

Understanding micro-level resilience enactment of everyday entrepreneurs under threat / J. B. Smith et al. // Journal of Small Business Management. – 2022. – Pр. 1–44. DOI: https://doi.org/10.1080/00472778.2021.2017443.

Conceptualization of SMEs’ business resilience: A systematic literature review / M. H. Saad et al. // Cogent Business & Management. – 2021. – Vol. 8, no. 1. – P. 1938347. DOI: https://doi.org/10.1080/23311975.2021.1938347.

Entrepreneurial resilience during the Covid-19 pandemic: navigating survival, conti-nuity and growth / B. R. Purnomo et al. // Journal of Entrepreneurship in Emerging Economies. – 2021. – Vol. 13, no. 4. – Pр. 497–524. DOI: https://doi.org/10.1108/jeee-07-2020-0270.

Iborra M. What explains the resilience of SMEs? Ambidexterity capability and strate-gic consistency / M. Iborra, V. Safón, C. Dolz // Long Range Planning. – 2020. – Vol. 53, no. 6. – P. 101947. DOI: https://doi.org/10.1016/j.lrp.2019.101947.

Gorjian Khanzad Z. Development of Strategic Resilience Framework for Small Busi-nesses Post-COVID-19 / Z. Gorjian Khanzad, A. A. Gooyabadi // Businesses. – 2021. – Vol. 1, no. 3. – Pр. 127–141. DOI: https://doi.org/10.3390/businesses1030010.

Al-Bazaiah S. Impact of Entrepreneurial Bricolage on Performance of E-Commerce: Case Study in Jordan / S. Al-Bazaiah // Journal of Digitainability, Realism & Mastery (DREAM). – 2022. – Vol. 1, no. 01. – Pр. 49–54. DOI: https://doi.org/10.56982/journalo.v1i01.22.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-24

Як цитувати

Повна, С. ., & Бондаренко, А. . (2024). Електронна комерція як інструмент подолання системних криз розвитку підприємств у сучасних умовах господарювання. Проблеми і перспективи економіки та управління, (3 (39), 109–120. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2024-3(39)-109-120

Номер

Розділ

ГАЛУЗЕВИЙ АСПЕКТ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА