Аналіз сучасних трендів світового мережевого ритейлу
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5215-2024-4(40)-75-87Ключові слова:
ритейл; мережевий ритейл; тренди; електронна торгівля; цифрові технології; штучний інтелект; омнікальністьАнотація
Стаття присвячена аналізу сучасних трендів світового мережевого ритейлу. Проаналізовано 20 кращих світових ритейлерів, визначено зміну їхнього загального доходу та позицій у рейтингу за 2022-2024 роки. Визначено, що протягом останніх трьох років роздрібний ритейл пережив масштабну трансформацію. Зміна поведінки споживачів, спричинена пандемією COVID-19, значно активізувала використання онлайн-платформ для покупок. Встановлено, що глобальні тренди диктують нові правила для ритейлу: соціальна відповідальність, висока ефективність ланцюга поставок, омніканальність, екологічність, поглиблення цифровізації. Вони стають необхідними умовами для успіху бізнесу.
Посилання
Антонюк Я. М. Тенденції розвитку ритейлу в Україні / Я. М. Антонюк, І. М. Шиндировський // Підприємництво і торгівля. – 2019. – Вип. 24. – С. 22–30.
Богородицька Г. Є. Тенденції розвитку ритейлу: вітчизняний та зарубіжний до-свід / Г. Є. Богородицька, А. В. Гриценко, А. В. Філоненко // Держава та регіони. – 2021. – № 1 (118). – С. 12-16.
Глобальна електронна комерція: ключові цифри та тренди e-commerce 2024 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://rau.ua/novyni/trendi-e-com-2024/.
Ковальська Л. Л. Мережевий ритейл: сутність та особливості розвитку у воєн-ний період / Л. Л. Ковальська, А. В. Дмитрук // Економічний форум. – 2023. – № 4. – С. 3–9.
Ковальчук С. Аналіз стану та трансформацій роздрібного ритейлу: світові тренди та український сегмент / С. Ковальчук // Innovation and Sustainability. – 2024. – № 1. – С. 120–132.
Кращі в світі: топ-20 торгових мереж світу за виручкою і міжнародним доходом 2023 (інфографіка). [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://rau.ua/novyni/top-20-torgovih-merezh-2023/.
Наумова Т. Трансформація ринку мережевого ритейлу України в умовах глоба-льних криз та війни [Електронний ресурс] / Т. Наумова, Л. Кирильєва, Я. Лемешко // Економіка та суспільство. – 2023. – № 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-136.
Поручинська І. В. Сучасні тенденції розвитку мережевого ритейлу: український та світовий досвід / І. В. Поручинська, В. І. Поручинський, А. М. Слащук // Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Економічні науки. – 2023. – № 2 (69). – С. 60–65.
Тенденції технологій в Retail на 2023 рік [Електронний ресурс]. – Режим досту-пу: https://wezom.com.ua/ua/blog/tendentsiyi-tehnologiy-v-retail-na-2023-rik.
Топ-20 торгових мереж світу за виручкою і міжнародним доходом 2023 [Елек-тронний ресурс]. – Режим доступу: https://ua-retail.com/2023/03/top-20-torgovix-merezh-svitu-za-viruchkoyu-i-mizhnarodnim-doxodom-2023/.
Тренди та тенденції українського ритейлу у 2024 році [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://thepage.ua/ua/experts/chim-zhitime-ukrayinskij-ritejl-u-2024-roci.
Тренди ритейлу 2023 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.c4r.eu/ ukr/blog/trendy-riteyla/trendy-riteyla-2023/.
Amazon now employs more than 1 million people [Electronic resource]. – Accessed of mode: https://www.washingtonpost.com/technology/2020/10/29/amazon-hiring-pandemic-holidays/.
Dieter Schwarz Stiftung [Electronic resource]. – Accessed of mode: https://gruppe.schwarz/en#Highlights.
Social commerce: The future of how consumers interact with brands [Electronic re-source]. – Accessed of mode: https://www.mckinsey.com/capabilities/growth-marketing-and-sales/our-insights/social-commerce-the-future-of-how-consumers-interact-with-brands.
Top 50 Global Retailers 2022 [Electronic resource] – Accessed of mode: https://nrf.com/ research-insights/top-retailers/top-50-global-retailers/top-50-global-retailers-2022.
Top 50 Global Retailers 2023 [Electronic resource]. – Accessed of mode: https://nrf.com/research-insights/top-retailers/top-50-global-retailers/top-50-global-retailers-2023.
Top 50 Global Retailers 2024 [Electronic resource] – Accessed of mode: https://nrf.com/research-insights/top-retailers/top-50-global-retailers/top-50-global-retailers-2024.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).