Особливості використання штучного інтелекту в туристичному та готельному бізнесах
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-3(43)-69-78Ключові слова:
штучний інтелект у туризмі; чатбот; оптимізація маршрутів; персоналізація; транспортна логістикаАнотація
Розкрито напрями використання штучного інтелекту в туристичному та готельному бізнесах. Серед основних напрямів використання великих баз даних: аналіз поведінки туристів, оцінка задоволеності клієнтів, формування маркетингових стратегій, управління репутацією. Надано класифікацію інтелектуальних рекомендаційних систем у туризмі. Розкрито особливості використання чатботів у туризмі. Рекомендовано платформи для розробки чатботів: Botpress, Microsoft Bot Framework, SendPulse чи конструктори Gerabot, Botsity. Подано приклади популярних чатботів у туризмі. Рекомендовано напрями використання штучного інтелекту в туристичній логістиці: оптимізації маршрутів, управління запасами, прогнозування попиту, моніторинг та управління в режимі реального часу, автоматизоване управління складами, прогнозування несприятливих подій.
Посилання
Антошкіна Н. А. Штучний інтелект як технологія автоматизації закладів індустрії гостинності: сучасні тенденції та перспективи / Н. А. Антошкіна, Л. О. Гризовська, Н. В. Прилепа // Інновації та технології в сфері послуг і харчування. – 2025. – № 2(16). – С. 81-86. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-4949.2(16).2025.13.
Байрачна О. К. Використання штучного інтелекту та BIG DATA в управлінні туристичними напрямами / О. К. Байрачна, І. В. Кярупіца // Український журнал прикладної економіки та техніки. – 2024. – № 3. – Том 3. – С. 252-255. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-3-44.
Богом’я В. І. Штучний інтелект: сучасний стан і перспективи застосування / В. І. Богом’я, А. С. Ґудзь // Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. – 2023. – № 1(46). – С. 13-17. DOI: 10.33099/2311-7249/2023-46-1-13-17.
Іванова Л. О. Маркетингові технології персоніфікації в туризмі на основі штучного інтелекту / Л. О. Іванова, О. М. Вовчанська // Східна Європа: Економіка, бізнес, та управління. – 2023. – Вип. 2(39). – С. 23-29. DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.39-4.
Іванова Н. С. Штучний інтелект та конкурентоспроможність: нові можливості для туристичного бізнесу / Н. С. Іванова // Економіка та суспільство. – 2025. – Вип. 72. DOI: https://doi.org/ 10.32782/2524-0072/2025-72-29.
Кукліна Т. С. Використання штучного інтелекту в туристичному бізнесі / Т. С. Кукліна, С. М. Цвілій, С. М. Журавльова // Вісник ХНТУ. – 2025. – № 1(92). – С. 332-337. DOI https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2025.1.2.50.
Лисюк Т. В. Інноваційні інформативно-комунікаційні технології у сфері туризму / Т. В. Лисюк, Л. Л. Ройко, Ю. В. Білецький // Економіка та суспільство. – 2022. – Вип. 43. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-26.
Мелешко Є. В. Проблеми сучасних рекомендаційних систем та методи їх рішення / Є. В. Мелешко // Системи управління, навігації та зв’язку. – 2018. – Вип. 4(50). – С. 120-124. doi: 10.26906/SUNZ.2018.4.120.
Мережа готелів Premier запустила перший в Україні чат-бот для готелів [Електрон-ний ресурс] // PREMIER мережа готелів. – 24.20.2019. – Режим доступу: https://www.phnr.com/ua/chat-bot.
Мугиль К. М. Напрями використання штучного інтелекту в бізнес-процесах туристичних підприємств / К. М. Мугиль // Інвестиції: практика та досвід. – 2024. – № 23. – С. 136-141. DOI: 10.32702/2306-6814.2024.23.136.
Охріменко А. Г. Стратегічний підхід до управління людським капіталом в туристичному та готельному бізнесі у період цифровізації / А. Г. Охріменко, В. В. Старовойт // Трансформаційна економіка. – 2025. – № 1(10). – С. 69-74. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2025-10-11.
Подолян В. О. Технології штучного інтелекту в автоматизації транспортних процесів / В. О. Подолян // Вісник ХНТУ: Інженерні науки. – 2025. – № 1(92). – Ч. 1. – С. 184-189. DOI https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2025.1.1.23.
Редько В. Є. Переваги використання технологій штучного інтелекту в гостьовому циклі обслуговування в готелі / В. Є. Редько, В. А. Сливенко // Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. – 2024. – № 15. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-15-12-01.
Шейко Ю. О. Штучний інтелект як інструмент персоналізації послуг індустрії гостинності / Ю. О. Шейко // Економіка та суспільство. – 2024. – Вип. 64. DOI: https://doi.org/10.32782/ 2524-0072/2024-64-68.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).