Використання статистичних методів в управлінні культурно-масовими заходами: сучасні підходи та перспективи розвитку

Автор(и)

  • Валентин Нехай Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка , Україна https://orcid.org/0000-0002-9548-0961

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-3(43)-103-109

Ключові слова:

управління заходами; культурно-масові події; статистичний аналіз; сегментація аудиторії; цифрові інструменти; прийняття рішень; культурний менеджмент

Анотація

У статті досліджується роль статистичних методів в управлінні культурно-масовими заходами в умовах цифрової трансформації та зростаючих вимог до ефективності організаційних рішень. В умовах обмежених ресурсів та високої конкуренції за увагу аудиторії сучасний культурний менеджмент потребує впровадження аналітично орієнтованих підходів, серед яких статистичні методи відіграють стратегічну роль. Проаналізовано ключові етапи управління культурно-масовими заходами: планування, реалізацію, моніторинг і підсумковий аналіз. Показано, як застосування методів описової статистики, кореляційно-регресійного аналізу, кластеризації та цифрової аналітики дозволяє визначити цільові аудиторії, оптимізувати бюджет, адаптувати програму до потреб учасників. Особливу увагу приділено вітчизняній практиці застосування цифрових інструментів. У роботі також проаналізовано міжнародний досвід, який демонструє високий рівень цифровізації процесів планування та оцінки подій.

 

Біографія автора

Валентин Нехай, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри мистецьких дисциплін

Посилання

Головач Н. М. Використання інноваційних маркетингових технологій у сфері культури / Н. М. Головач // Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. – 2023. – № 4. – С. 111-117.

Borges A. P. The main factors that determine the intention to revisit a music festival / A. P. Borges, C. Cunha, , J. Lopes // Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events. – 2020. – Vol. 13(3). – Pp.314–335. DOI: https://doi.org/10.1080/19407963.2020.1817051.

Tkaczynski A. Understanding What Really Motivates Attendance: A Music Festival Segmentation Study / A. Tkaczynski, S. Rundle-Thiele // Journal of Travel & Tourism Marketing. – 2013. – Vol. 30(6). – Рр. 610–623. DOI: https://doi.org/10.1080/10548408.2013.810998.

Festival & special event management / Allen J., O'Toole W., Harris R., O'Donnell I. – 5th. – Milton, Australia: John Wiley & Sons, 2010.

Laing J. Music Festivals and Social Inclusion – The Festival Organizers’ Perspective / J. Laing, J. Mair // Leisure Sciences. – 2015. – Vol. 37(3). – Рр. 252–268. DOI: https://doi.org/10.1080/ 01490400.2014.991009.

Hsu Fu Chieh. Segmenting food festivalgoers: experiential value, emotional state and loyalty / Hsu Fu Chieh, Sung Hee Park, Joseph C. Miller // British Food Journal. – 2023. – Vol. 125.1. – Рр. 29-48.

Andersson T. Participant events and the active event consumer / T. Andersson, J. Armbrecht, E. Lundberg // A research agenda for event management / J. Armbrecht, E. Lundberg, T. Andersson (Eds.). – Cheltenham: Edward Elgar, 2019. – Рp. 107–124.

Kinnunen M. Segmentation of music festival attendees / M. Kinnunen, M. Luonila, A. Honkanen // Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism. – 2018. – Vol. 19(3). – Рр. 278–299. DOI: 10.1080/15022250.2018.1519459.

Eventbrite TRNDS 2025 [Electronic resource]. – Accessed mode: https://www.eventbrite.com/ l/event-trends/#report.

Hylland Ole. Digital Transformation and Cultural Policies in Europe [Electronic re-source] / Hylland, Ole, Primorac, Jaka. – 2023. – Accessed mode: https://www.researchgate.net/publication/ 375148304_Digital_Transformation_and_Cultural_Policies_in_Europe.

Event technology [Electronic resource]. – Accessed mode: https://www.eventbrite.com/ blog/topic/event-technology.

Нехай В. А. Методи і моделі ухвалення управлінських рішень у соціокультурній сфері: аналіз і перспективи / В. А. Нехай // Вісник Львівської національної академії мистецтв. – 2024. – Вип. 52. – С. 129-135. DOI: https://doi.org/10.37131/2524-0943-2024-52-13.

Market analysis of the cultural and creative sectors in Europe a sector to invest in [Elec-tronic resource]. – Accessed mode: https://www.eif.org/InvestEU/guarantee_products/ie-ccs-market-study.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-21

Як цитувати

Нехай, В. (2025). Використання статистичних методів в управлінні культурно-масовими заходами: сучасні підходи та перспективи розвитку. Проблеми і перспективи економіки та управління, (3 (43), 103–109. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-3(43)-103-109

Номер

Розділ

ГАЛУЗЕВИЙ АСПЕКТ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА