Використання статистичних методів в управлінні культурно-масовими заходами: сучасні підходи та перспективи розвитку
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-3(43)-103-109Ключові слова:
управління заходами; культурно-масові події; статистичний аналіз; сегментація аудиторії; цифрові інструменти; прийняття рішень; культурний менеджментАнотація
У статті досліджується роль статистичних методів в управлінні культурно-масовими заходами в умовах цифрової трансформації та зростаючих вимог до ефективності організаційних рішень. В умовах обмежених ресурсів та високої конкуренції за увагу аудиторії сучасний культурний менеджмент потребує впровадження аналітично орієнтованих підходів, серед яких статистичні методи відіграють стратегічну роль. Проаналізовано ключові етапи управління культурно-масовими заходами: планування, реалізацію, моніторинг і підсумковий аналіз. Показано, як застосування методів описової статистики, кореляційно-регресійного аналізу, кластеризації та цифрової аналітики дозволяє визначити цільові аудиторії, оптимізувати бюджет, адаптувати програму до потреб учасників. Особливу увагу приділено вітчизняній практиці застосування цифрових інструментів. У роботі також проаналізовано міжнародний досвід, який демонструє високий рівень цифровізації процесів планування та оцінки подій.
Посилання
Головач Н. М. Використання інноваційних маркетингових технологій у сфері культури / Н. М. Головач // Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. – 2023. – № 4. – С. 111-117.
Borges A. P. The main factors that determine the intention to revisit a music festival / A. P. Borges, C. Cunha, , J. Lopes // Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events. – 2020. – Vol. 13(3). – Pp.314–335. DOI: https://doi.org/10.1080/19407963.2020.1817051.
Tkaczynski A. Understanding What Really Motivates Attendance: A Music Festival Segmentation Study / A. Tkaczynski, S. Rundle-Thiele // Journal of Travel & Tourism Marketing. – 2013. – Vol. 30(6). – Рр. 610–623. DOI: https://doi.org/10.1080/10548408.2013.810998.
Festival & special event management / Allen J., O'Toole W., Harris R., O'Donnell I. – 5th. – Milton, Australia: John Wiley & Sons, 2010.
Laing J. Music Festivals and Social Inclusion – The Festival Organizers’ Perspective / J. Laing, J. Mair // Leisure Sciences. – 2015. – Vol. 37(3). – Рр. 252–268. DOI: https://doi.org/10.1080/ 01490400.2014.991009.
Hsu Fu Chieh. Segmenting food festivalgoers: experiential value, emotional state and loyalty / Hsu Fu Chieh, Sung Hee Park, Joseph C. Miller // British Food Journal. – 2023. – Vol. 125.1. – Рр. 29-48.
Andersson T. Participant events and the active event consumer / T. Andersson, J. Armbrecht, E. Lundberg // A research agenda for event management / J. Armbrecht, E. Lundberg, T. Andersson (Eds.). – Cheltenham: Edward Elgar, 2019. – Рp. 107–124.
Kinnunen M. Segmentation of music festival attendees / M. Kinnunen, M. Luonila, A. Honkanen // Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism. – 2018. – Vol. 19(3). – Рр. 278–299. DOI: 10.1080/15022250.2018.1519459.
Eventbrite TRNDS 2025 [Electronic resource]. – Accessed mode: https://www.eventbrite.com/ l/event-trends/#report.
Hylland Ole. Digital Transformation and Cultural Policies in Europe [Electronic re-source] / Hylland, Ole, Primorac, Jaka. – 2023. – Accessed mode: https://www.researchgate.net/publication/ 375148304_Digital_Transformation_and_Cultural_Policies_in_Europe.
Event technology [Electronic resource]. – Accessed mode: https://www.eventbrite.com/ blog/topic/event-technology.
Нехай В. А. Методи і моделі ухвалення управлінських рішень у соціокультурній сфері: аналіз і перспективи / В. А. Нехай // Вісник Львівської національної академії мистецтв. – 2024. – Вип. 52. – С. 129-135. DOI: https://doi.org/10.37131/2524-0943-2024-52-13.
Market analysis of the cultural and creative sectors in Europe a sector to invest in [Elec-tronic resource]. – Accessed mode: https://www.eif.org/InvestEU/guarantee_products/ie-ccs-market-study.pdf.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).