Особливості формування іміджу підприємства як стратегічного чинника забезпечення конкурентоспроможності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-3(43)-212-219

Ключові слова:

Імідж підприємства; комунікації підприємства; стратегії розвитку; конкурентоспроможність; репутаційний капітал; соціальна відповідальність

Анотація

Стаття присвячена комплексному дослідженню особливостей формування іміджу підприємства та визначенню його ролі в забезпеченні конкурентоспроможності на сучасному ринку. В умовах глобалізації, цифровізації та зростаючої інформатизації суспільства імідж стає не лише відображенням репутації компанії, а й потужним інструментом стратегічного управління, що впливає на всі аспекти її функціонування. У статті систематизовано різноманітні теоретичні підходи українських учених до трактування поняття «імідж підприємства». Проаналізовано структуру іміджу підприємства в забезпеченні конкурентоспроможності, цикл формування іміджу й конкурентних переваг,  доведено, що позитивний імідж сприяє підвищенню лояльності споживачів, створює сприятливий інвестиційний клімат і забезпечує довгострокові конкурентні переваги.

 

Біографії авторів

Галина Тимохова, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу, менеджменту та підприємництва

 

Владлена Самойлова, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

студентка кафедри менеджменту, маркетингу та підприємництва

 

Посилання

Семенчук Т. Б. Формування іміджу підприємства / Т. Б. Семенчук // Вісник Мукачівського державного університету «Економіка і суспільство». – 2016. – Вип. 7. – С. 473–477.

Говорун І. В. Напрями формування позитивного іміджу підприємства / І. В. Говорун, В. В. Макарова // Інфраструктура ринку. – 2019. – Вип. 37. – С. 204–209.

Синиця С. М. Особливості формування іміджу підприємства як чинник конкурентоспроможності на зовнішніх ринках / С. М. Синиця, О. В. Вакун, Т. П. Фурса // Причорноморські економічні студії. – 2019. – Вип. 38-1. – С. 147–151.

Кулаковський Т. Ю. Психологічні та управлінські аспекти іміджу керівника / Т. Ю. Кулаковський, Н. В. Гаркавенко, О. Ю. Чумаченко // Наукові інновації та передові технології. – 2024. – № 10 (38). – С. 872–879.

Азізов С. П. Використання концепції управління іміджем підприємства у підвищенні його конкурентоспроможності / С. П. Азізов // Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку. – 2018. – № 15. – С. 74-81.

Джонсон Т. Цифрові трансформації у бізнесі та їх вплив на імідж підприємств / Т. Джонсон // Journal of Global Business Management. – б.д. – №. 4. – С. 301–312.

Іваненко О. В. Соціальна відповідальність бізнесу та її роль у формуванні позитивного іміджу підприємства / О. В. Іваненко // Вісник економіки та менеджменту. – 2022. – № 5(23). – С. 45–51.

Величко К. Роль бізнес-комунікацій у зміцненні конкурентної позиції суб’єктів господарювання на міжнародному ринку / К. Величко, Г. Тимохова // Економіка та суспільство. – 2024. – № 69. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-69-40.

Corporate Social Responsibility in Ukraine as a Tool for Sustainable Development / Y. Tkal, T. Yarmak, L. Martynova, I. Yurchyk, N. Andrusenko // Grassroots Journal of Natural Resources. – 2025. – № 8(1). – С. 566-582. DOI: https://doi.org/10.33002/nr2581.6853.080123.

GRADUS RESEACH. Майже половина українців обирають бренди, які підтримують ЗСУ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://marketer.ua/ua/almost-half-of-ukrainians-choose-brands-that-support-the-armed-forces-of-ukraine.

Статівка Н. В. Використання технологій онбордингу персоналу при розробці соціально відповідальної корпоративної культури / Н. В. Статівка, Г. Б. Тимохова // Інтернаука. Серія: "Економічні науки". – 2025. – № 5. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2025-5-11065.

Леськова С. В. Теоретичні основи формування і підтримки іміджу підприємства / С. В. Леськова, С. М. Пастущин // Трансформаційна економіка. – 2023. – № 1. – С. 39–43.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-21

Як цитувати

Тимохова, Г. ., & Самойлова, В. . (2025). Особливості формування іміджу підприємства як стратегічного чинника забезпечення конкурентоспроможності. Проблеми і перспективи економіки та управління, (3 (43), 212–219. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-3(43)-212-219

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ТА РОЗВИТКУ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ РЕГІОНУ