Особливості формування іміджу підприємства як стратегічного чинника забезпечення конкурентоспроможності
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-3(43)-212-219Ключові слова:
Імідж підприємства; комунікації підприємства; стратегії розвитку; конкурентоспроможність; репутаційний капітал; соціальна відповідальністьАнотація
Стаття присвячена комплексному дослідженню особливостей формування іміджу підприємства та визначенню його ролі в забезпеченні конкурентоспроможності на сучасному ринку. В умовах глобалізації, цифровізації та зростаючої інформатизації суспільства імідж стає не лише відображенням репутації компанії, а й потужним інструментом стратегічного управління, що впливає на всі аспекти її функціонування. У статті систематизовано різноманітні теоретичні підходи українських учених до трактування поняття «імідж підприємства». Проаналізовано структуру іміджу підприємства в забезпеченні конкурентоспроможності, цикл формування іміджу й конкурентних переваг, доведено, що позитивний імідж сприяє підвищенню лояльності споживачів, створює сприятливий інвестиційний клімат і забезпечує довгострокові конкурентні переваги.
Посилання
Семенчук Т. Б. Формування іміджу підприємства / Т. Б. Семенчук // Вісник Мукачівського державного університету «Економіка і суспільство». – 2016. – Вип. 7. – С. 473–477.
Говорун І. В. Напрями формування позитивного іміджу підприємства / І. В. Говорун, В. В. Макарова // Інфраструктура ринку. – 2019. – Вип. 37. – С. 204–209.
Синиця С. М. Особливості формування іміджу підприємства як чинник конкурентоспроможності на зовнішніх ринках / С. М. Синиця, О. В. Вакун, Т. П. Фурса // Причорноморські економічні студії. – 2019. – Вип. 38-1. – С. 147–151.
Кулаковський Т. Ю. Психологічні та управлінські аспекти іміджу керівника / Т. Ю. Кулаковський, Н. В. Гаркавенко, О. Ю. Чумаченко // Наукові інновації та передові технології. – 2024. – № 10 (38). – С. 872–879.
Азізов С. П. Використання концепції управління іміджем підприємства у підвищенні його конкурентоспроможності / С. П. Азізов // Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку. – 2018. – № 15. – С. 74-81.
Джонсон Т. Цифрові трансформації у бізнесі та їх вплив на імідж підприємств / Т. Джонсон // Journal of Global Business Management. – б.д. – №. 4. – С. 301–312.
Іваненко О. В. Соціальна відповідальність бізнесу та її роль у формуванні позитивного іміджу підприємства / О. В. Іваненко // Вісник економіки та менеджменту. – 2022. – № 5(23). – С. 45–51.
Величко К. Роль бізнес-комунікацій у зміцненні конкурентної позиції суб’єктів господарювання на міжнародному ринку / К. Величко, Г. Тимохова // Економіка та суспільство. – 2024. – № 69. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-69-40.
Corporate Social Responsibility in Ukraine as a Tool for Sustainable Development / Y. Tkal, T. Yarmak, L. Martynova, I. Yurchyk, N. Andrusenko // Grassroots Journal of Natural Resources. – 2025. – № 8(1). – С. 566-582. DOI: https://doi.org/10.33002/nr2581.6853.080123.
GRADUS RESEACH. Майже половина українців обирають бренди, які підтримують ЗСУ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://marketer.ua/ua/almost-half-of-ukrainians-choose-brands-that-support-the-armed-forces-of-ukraine.
Статівка Н. В. Використання технологій онбордингу персоналу при розробці соціально відповідальної корпоративної культури / Н. В. Статівка, Г. Б. Тимохова // Інтернаука. Серія: "Економічні науки". – 2025. – № 5. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2025-5-11065.
Леськова С. В. Теоретичні основи формування і підтримки іміджу підприємства / С. В. Леськова, С. М. Пастущин // Трансформаційна економіка. – 2023. – № 1. – С. 39–43.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).