Маркетинг інновацій у системі фінансового забезпечення інноваційного розвитку виробничих підприємств

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-3(43)-264-278

Ключові слова:

маркетинг інновацій; інноваційний продукт; інноваційна продукція; джерела фінансування інновацій; інноваційні підприємства

Анотація

Виявлено та охарактеризовано основні причини гальмування інноваційного розвитку підприємств реального сектору економіки та показано наслідки технологічного відставання України, що негативно вплинули на конкурентоспроможність національної економіки у світовому економічному просторі. Сформовані в першому наближенні критерії ідентифікації інноваційного продукту та інноваційної продукції, які є кінцевим результатом виконання фундаментальних та прикладних досліджень. Визначено роль маркетингу інновацій як дієвого засобу активізації інноваційного розвитку виробничих підприємств шляхом формування власних джерел фінансування інновацій, які є основними для переважної більшості інноваційно активних підприємств. Відмічено, що суттєве зростання функціональних можливостей маркетингу інновацій можливе шляхом використання сучасних інструментів цифрового маркетингу.

 

Біографії авторів

Валерій Ільчук, Національний університет «Чернігівська політехніка»

доктор економічних наук, професор кафедри маркетингу, PR-технологій та логістики

Ірина Лисенко, Національний університет «Чернігівська політехніка»

кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу, PR-технологій та логістики

Посилання

Василенко М. Менеджмент у контексті інноваційної моделі розвитку / М. Василенко // Політичний менеджмент. – 2003. – №1. – С. 59-67.

Дубина М. В. Розвиток банківського кредитування аграрних підприємств у сучасних умовах / М. В. Дубина, М. М. Забаштанський // Науковий вісник Полісся. - 2024. - № 2 (29). - С. 359-381.

Іванова Т. В. Інноваційна діяльність підприємств України як фактор підвищення рівня конкурентоспроможності на міжнародних ринках / Т. В. Іванова // Економічний вісник НТУУ «Київський політехнічний інститут». – 2020. – № 17. – С. 395-404.

Ілляшенко С. М. Маркетинг інновацій: сутність, зміст, основні задачі / С. М. Ілляшенко // Формування ринкової економіки : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [відп. ред. О. О. Бєляєв]. – Київ : КНЕУ, 2009. – Спец. вип.: Маркетинг в Україні: теорія і практика. – С. 68–77.

Інформаційні матеріали щодо стану інноваційної діяльності 24.10.2024 09:29 Управління інтелектуальної власності та інновацій [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://me.gov.ua/Documents/Print?lang=uk-UA&id=69b9a9bf-5fbc-4035-8c0f-ac26b853c0eb.

Ковальчук В. М. Аналіз тенденцій інноваційного розвитку національної економіки / В. М. Ковальчук // Економіка та суспільство. – 2023. – Випуск 58. DOI: https://doi.org/10.32782/ 2524-0072/2023-58-33.

Ковчуга Л. І. Підхід до аналізу інноваційної екосистеми діяльності промислових підприємств України / Л. І. Ковчуга // Бізнес, цифрові інновації та підприємництво: стан, аналіз тенденцій та науково‐економічний розвиток: матеріали міжнар. наук.‐практ. конф. м. Львів, 22 грудня 2018 р.: у 2‐х ч. – Львів : ЛЕФ, 2018. – Ч. 1. – С. 82‐84.

Котлер Ф. Основи маркетингу / Котлер Ф., Амстронг Г. – Київ : Видавництво “Науковий світ”, 2022. – 880 с.

Курбацька Л. М. Впровадження маркетингових інновацій в діяльність промислових підприємств / Л. М. Курбацька, І. Г. Кадирус // Економіка та держава. – 2020. – № 4. – С. 187–190. DOI: 10.32702/2306-6806.2020.4.187.

Лисенко І. В. Вплив маркетингових інновацій на товарну політику підприємств / І. В. Лисенко // Review of transport economics and management. – 2023. – Iss. 9(25). – C. 67-74. DOI: https://doi.org/10.15802/rtem2023/277940.

Маркетинг і менеджмент інноваційного розвитку : монографія / за заг. ред. д.е.н., проф. С. М. Ілляшенка. – Суми : ВТД «Університетська книга», 2006. – 728 с.

Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу : монографія / С. М. Ілляшенко [та ін.] ; заг. ред. С. М. Ілляшенко. – Суми : Університетська книга, 2008. – 615 с.

Пархомець М. К. Поняття, суть інновацій та технологічні уклади інноваційного розвитку агропромислового бізнесу в підприємствах України / М. К. Пархомець, П. Р. Пуцентейло, Л. М. Уніят // Інноваційна економіка. – 2019. – № 5-6. – С. 41-46.

Про інноваційну діяльність [Електронний ресурс] : Закон України від 04.07.2002 № 40-IV // Відомості Верховної Ради України. – 2002. – № 36. – Ст. 266. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/40-15#Text.

Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 3 липня 2001 року “Про невідкладні заходи щодо виходу з кризового стану науково-технологічної сфери України і створення реальних умов для переходу економіки на інноваційну модель розвитку” : Указ Президента України від 20 серпня 2001 року № 640/2001.

Статистичний збірник «Наукова та інноваційна діяльність в Україні» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua.

Фінансове забезпечення інноваційного розвитку України : монографія / [М. І. Диба, О. М. Юркевич, Т. В. Майорова, І. В. Власова та ін.] ; за ред. д.е.н., проф. М. І. Диби і к.е.н., доц. О. М. Юркевич. – Київ : КНЕУ, 2013. – 425 с.

Фірсова С. Г. Комерціалізація інноваційної продукції у реальному секторі економіки [Електронний ресурс] / С. Г. Фірсова, Г. О. Махініч, І. Г. Спіріна // Бізнес Інформ. – 2013. – № 5. – С. 100-105. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2013_5_18.

Янковой Р. Моделі фінансування інновацій в українському бізнес-середовищі / Янковой Роман // Scientific journal «DEVELOPMENT SERVICE INDUSTRY MANAGEMENT». – 2024. – С. 82-87. https://dsim.khmnu.edu.ua/index.php/dsim/article/view/88/76.

Lysenko I. V. Marketing innovations in the development of enterprise product policy / I. V. Lysenko, A. V. Verbytska, L. V. Babachenko // Актуальні питання у сучасній науці (Серія Економіка). – 2023. – № 8(14). – С. 17-30. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6300-2023-8(14)-17-30.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-21

Як цитувати

Ільчук, В. ., & Лисенко, І. . (2025). Маркетинг інновацій у системі фінансового забезпечення інноваційного розвитку виробничих підприємств. Проблеми і перспективи економіки та управління, (3 (43), 264–278. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2025-3(43)-264-278

Номер

Розділ

ФІНАНСОВІ РЕСУРСИ: ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ