Цифровий маркетинг як інструмент виходу торговельного підприємства на міжнародні ринки

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-2(34)-117-129

Ключові слова:

цифровий маркетинг; торговельні підприємства; маркетплейс; торгове-льні майданчики; міжнародний ринок; стратегія

Анотація

Стаття присвячена цифровому маркетингу як інструменту, який доцільно використову-вати торговельним підприємствам для ефективної експансії на міжнародні ринки. Проаналізо-вано показники цифровізації діяльності торгових підприємств в Україні. Систематизовано способи виходу на закордонні ринки. Розглянуто досвід вітчизняного торговельного підприємства в міжнародній діяльності. Проведено аналіз найбільших маркетплейсів Європейського Союзу. Окреслено тенденції цифровізації діяльності торгових підприємств. Проаналізовано переваги та недоліки запровадження цифрового маркетингу. Досліджено можливості й загрози, які з’яв-ляються для торговельних підприємств у процесі розвитку цифрової торгівлі в Україні та світі.

Біографії авторів

Ольга Попело, Національний університет «Чернігівська політехніка»

доктор економічних наук, доцент, професор кафедри менеджменту та державної служби

 

Ігор Лисогор, Національний університет «Чернігівська політехніка»

аспірант кафедри менеджменту та державної служби

Посилання

Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy [State Statistics Service of Ukraine]. (n.d.). https://www.ukrstat.gov.ua.

Kabinet Ministriv Ukrainy [Cabinet of Ministers of Ukraine]. (n.d.). https://www.kmu.gov.ua/news/minekonomiky-poperedno-otsiniuie-padinnia-vvp-v-2022-rotsi-na-rivni-304.

Kasych, A.O., & Maliushenko, O.O. (2021). Osoblyvosti upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu pidpryiemstva v umovakh pandemii [Peculiarities of managing the marketing activ-ity of the enterprise in the conditions of the pandemic]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, 34. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-17.

Kuzmynchuk, N.V., Kutsenko, T.M., Terovanesova, O.Yu., & Kulinich, A.V. (2022). Kompleksnyi pidkhid do upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu lohistychnoho pidpryiemstva: finansovyi aspekt [Complex approach to management of marketing activities of a logistics en-terprise: financial aspect]. Modern Economics – Modern Economics, (30), 123-129. https://doi.org/10.31521/modecon.V30(2021)-19.

Makaliuk, I., & Hanich, S. (2020). Perspektyvy rozvytku biznesu na naibilshykh mar-ketpleisakh Ukrainy [Prospects for business development on the largest marketplaces of Ukraine]. Suchasni problemy ekonomiky i pidpryiemnytstvo – Modern problems of economy and entrepreneurship, 26, 38-47. http://sb-keip.kpi.ua/article/view/229282/237141.

Manzia, O., & Zhyhalkevych, Zh. (2022). Marketynh vzaiemovidnosyn, yak vazhlyvyi element konkurentnoi marketynhovoi stratehii kompanii [Relationship marketing as an important element of the company's competitive marketing strategy]. Zbirnyk naukovykh prats mizhnarod-noi naukovo-praktychnoi konferentsii" B2B MARKETING" – Collection of scientific papers of the international scientific and practical conference "B2B MARKETING" (pp. 84-86).

Marchuk, O.O. (2018). Tsyfrovyi marketynh yak innovatsiinyi instrument upravlinnia [Digital marketing as an innovative management tool]. Ekonomika i suspilstvo – Economy and society, (17), 296–299. https://economyandsociety.in.ua/journals/17_ukr/43.pdf.

Kniazieva, T.V., Kolbushkin, Yu.P., & Petrovska, S.V. (2019). Mizhnarodnyi marketynh [International marketing]. NAU.

Popelo, O.V., & Lysohor, I.C. (2023). Mekhanizm zabezpechennia efektyvnoho up-ravlinnia marketynhovo-lohistychnoiu diialnistiu pidpryiemstv v epokhu tsyfrovizatsii [The mechanism of ensuring effective management of marketing and logistics activities of enterprises in the era of digitalization]. Investytsii: praktyka ta dosvid – Investments: practice and experience, (8), 48-52. https://www.nayka.com.ua/index.php/investplan/article/view/1362/1372.

Prosovych, O., & Botsman, Yu. (2018). Marketpleis yak diievyi instrument tsyfrovoho marketynhu [Marketplace as an effective digital marketing tool]. Visnyk Natsional-noho universytetu "Lvivska politekhnika". Seriia: Problemy ekonomiky ta upravlinnia – Bulletin of the Lviv Polytechnic National University. Series: Problems of economics and management, 2(897), 32-38. https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2019/jan/ 15335/visnyk2018-32-38.pdf.

Romanenko, L. (2019). Tsyfrovyi marketynh: sutnist ta tendentsii rozvytku [Digital marketing: essence and development trends]. Naukovi zapysky Lvivskoho universytetu biznesu ta prava – Scientific notes of the Lviv University of Business and Law, (23), 80-84. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjK-62O8vv-AhVxoosKHa8fAeMQFnoECAs-QAQ&url=https%3A%2F%2Fnzlubp.org.ua%2Findex.php%2Fjournal%2Farticle%2Fdown-load%2F201%2F190%2F&usg=AOvVaw2kcev4UNttgy8MsnYoDFmo.

Struk N.R., & Karpii, O.P. (2019). Marketynhovo-lohistychne upravlinnia v umovakh suchasnoho pidpryiemnytstva [Marketing and logistics management in the conditions of mod-ern entrepreneurship]. Naukovi zapysky – Scientific notes, (2(59)), 126-134.

Fedorenko, M.M. (2021). Vdoskonalennia protsesiv upravlinnia marketynhovo-lo-histychnoiu diialnistiu z urakhuvanniam suchasnykh tendentsii rynkovoho rozvytku [Improve-ment of the processes of management of marketing and logistics activities taking into account modern trends of market development]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu – Bulletin of the Khmelnytskyi National University, 2(6), 124-129. 10.31891/2307-5740-2021-300-6/2-20.

Iak prodavaty na Allegro: keis Himmeltek [How to sell on Allegro: the Himmeltek case]. https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:3bcoZAq-uCTkJ:https://horoshop.ua/ua/blog/kak-prodavat-na-allegro-keys-him-meltek/%3Futm_source%3Dtelegram%26amp%3Butm_medium%3Dpost%26amp%3Butm_cam-paign%3Djuly-22&cd=2&hl=uk&ct=clnk&gl=ua&client=opera.

Similarweb – web analytics. https://www.similarweb.com.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-05

Як цитувати

Попело, О. ., & Лисогор, І. . (2023). Цифровий маркетинг як інструмент виходу торговельного підприємства на міжнародні ринки. Проблеми і перспективи економіки та управління, (2 (34), 117–129. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-2(34)-117-129

Номер

Розділ

ГАЛУЗЕВИЙ АСПЕКТ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА