Цифровий маркетинг як інструмент виходу торговельного підприємства на міжнародні ринки
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-2(34)-117-129Ключові слова:
цифровий маркетинг; торговельні підприємства; маркетплейс; торгове-льні майданчики; міжнародний ринок; стратегіяАнотація
Стаття присвячена цифровому маркетингу як інструменту, який доцільно використову-вати торговельним підприємствам для ефективної експансії на міжнародні ринки. Проаналізо-вано показники цифровізації діяльності торгових підприємств в Україні. Систематизовано способи виходу на закордонні ринки. Розглянуто досвід вітчизняного торговельного підприємства в міжнародній діяльності. Проведено аналіз найбільших маркетплейсів Європейського Союзу. Окреслено тенденції цифровізації діяльності торгових підприємств. Проаналізовано переваги та недоліки запровадження цифрового маркетингу. Досліджено можливості й загрози, які з’яв-ляються для торговельних підприємств у процесі розвитку цифрової торгівлі в Україні та світі.
Посилання
Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy [State Statistics Service of Ukraine]. (n.d.). https://www.ukrstat.gov.ua.
Kabinet Ministriv Ukrainy [Cabinet of Ministers of Ukraine]. (n.d.). https://www.kmu.gov.ua/news/minekonomiky-poperedno-otsiniuie-padinnia-vvp-v-2022-rotsi-na-rivni-304.
Kasych, A.O., & Maliushenko, O.O. (2021). Osoblyvosti upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu pidpryiemstva v umovakh pandemii [Peculiarities of managing the marketing activ-ity of the enterprise in the conditions of the pandemic]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, 34. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-17.
Kuzmynchuk, N.V., Kutsenko, T.M., Terovanesova, O.Yu., & Kulinich, A.V. (2022). Kompleksnyi pidkhid do upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu lohistychnoho pidpryiemstva: finansovyi aspekt [Complex approach to management of marketing activities of a logistics en-terprise: financial aspect]. Modern Economics – Modern Economics, (30), 123-129. https://doi.org/10.31521/modecon.V30(2021)-19.
Makaliuk, I., & Hanich, S. (2020). Perspektyvy rozvytku biznesu na naibilshykh mar-ketpleisakh Ukrainy [Prospects for business development on the largest marketplaces of Ukraine]. Suchasni problemy ekonomiky i pidpryiemnytstvo – Modern problems of economy and entrepreneurship, 26, 38-47. http://sb-keip.kpi.ua/article/view/229282/237141.
Manzia, O., & Zhyhalkevych, Zh. (2022). Marketynh vzaiemovidnosyn, yak vazhlyvyi element konkurentnoi marketynhovoi stratehii kompanii [Relationship marketing as an important element of the company's competitive marketing strategy]. Zbirnyk naukovykh prats mizhnarod-noi naukovo-praktychnoi konferentsii" B2B MARKETING" – Collection of scientific papers of the international scientific and practical conference "B2B MARKETING" (pp. 84-86).
Marchuk, O.O. (2018). Tsyfrovyi marketynh yak innovatsiinyi instrument upravlinnia [Digital marketing as an innovative management tool]. Ekonomika i suspilstvo – Economy and society, (17), 296–299. https://economyandsociety.in.ua/journals/17_ukr/43.pdf.
Kniazieva, T.V., Kolbushkin, Yu.P., & Petrovska, S.V. (2019). Mizhnarodnyi marketynh [International marketing]. NAU.
Popelo, O.V., & Lysohor, I.C. (2023). Mekhanizm zabezpechennia efektyvnoho up-ravlinnia marketynhovo-lohistychnoiu diialnistiu pidpryiemstv v epokhu tsyfrovizatsii [The mechanism of ensuring effective management of marketing and logistics activities of enterprises in the era of digitalization]. Investytsii: praktyka ta dosvid – Investments: practice and experience, (8), 48-52. https://www.nayka.com.ua/index.php/investplan/article/view/1362/1372.
Prosovych, O., & Botsman, Yu. (2018). Marketpleis yak diievyi instrument tsyfrovoho marketynhu [Marketplace as an effective digital marketing tool]. Visnyk Natsional-noho universytetu "Lvivska politekhnika". Seriia: Problemy ekonomiky ta upravlinnia – Bulletin of the Lviv Polytechnic National University. Series: Problems of economics and management, 2(897), 32-38. https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2019/jan/ 15335/visnyk2018-32-38.pdf.
Romanenko, L. (2019). Tsyfrovyi marketynh: sutnist ta tendentsii rozvytku [Digital marketing: essence and development trends]. Naukovi zapysky Lvivskoho universytetu biznesu ta prava – Scientific notes of the Lviv University of Business and Law, (23), 80-84. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjK-62O8vv-AhVxoosKHa8fAeMQFnoECAs-QAQ&url=https%3A%2F%2Fnzlubp.org.ua%2Findex.php%2Fjournal%2Farticle%2Fdown-load%2F201%2F190%2F&usg=AOvVaw2kcev4UNttgy8MsnYoDFmo.
Struk N.R., & Karpii, O.P. (2019). Marketynhovo-lohistychne upravlinnia v umovakh suchasnoho pidpryiemnytstva [Marketing and logistics management in the conditions of mod-ern entrepreneurship]. Naukovi zapysky – Scientific notes, (2(59)), 126-134.
Fedorenko, M.M. (2021). Vdoskonalennia protsesiv upravlinnia marketynhovo-lo-histychnoiu diialnistiu z urakhuvanniam suchasnykh tendentsii rynkovoho rozvytku [Improve-ment of the processes of management of marketing and logistics activities taking into account modern trends of market development]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu – Bulletin of the Khmelnytskyi National University, 2(6), 124-129. 10.31891/2307-5740-2021-300-6/2-20.
Iak prodavaty na Allegro: keis Himmeltek [How to sell on Allegro: the Himmeltek case]. https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:3bcoZAq-uCTkJ:https://horoshop.ua/ua/blog/kak-prodavat-na-allegro-keys-him-meltek/%3Futm_source%3Dtelegram%26amp%3Butm_medium%3Dpost%26amp%3Butm_cam-paign%3Djuly-22&cd=2&hl=uk&ct=clnk&gl=ua&client=opera.
Similarweb – web analytics. https://www.similarweb.com.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:<ol type="a"><li>Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. <a href="http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html" target="_new">The Effect of Open Access</a>).